Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 30.4.
Blahoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jdu po smyslu surrealismu a jsem v tom lepší než David Lynch
Autor: G_B_Show (Občasný) - publikováno 13.6.2006 (14:34:02)


jitřeňák (Občasný) - 13.6.2006 > Ech, to je teda divná směsice metafyziky a noetického mýtu. Borges z těchto surovin dělal lepší koktejly, ale zase kdo se s ním může poměřovat, že.

Se surrealismem to má podle mne málo společného, kromě té explicitně vyjevené snovosti, která je stejně příliš racionální a podřízená struktuře artikulovaného smyslu. Lynch je můj oblíbenec, takže ti rovnou můžu říct, že lepší než on v tom nejsi :)


Z hlediska totemácké tvorby je třeba ocenit délku a snahu o propracovanější syžet, kompozici atd. To všechno je ok a za to se ti jistě dostane spousta pětek. Horší je, že ta snaha o inteligentní, nepřímočaré dílo vybízející čtenáře k nějaké své interpretaci je IMHO nezvládnutá. Dialogy jsou obtěžkané významností, jsou to jakési kondenzáty "hlubokých" filosofických myšlenek od Platona po Berkeleyho a spíše se z toho stávají karikatury těch myšlenek, než jejich věrné předvedení. "Audience u Boha" mi přijde jako průměrná variace na "coby kdyby" s Bohem, která se točí okolo starých známých logických paradoxů na téma deus omnipotens et omnisciens. Působí to tak na mě jako krátké scény sepsané za účelem předvedení zajímavých myšlenek, které jsou vzájemně poslepované jakýmsi povrchním příběhem několika postav zakotveným v idealistické/surrealistické metafyzice.

Nechci to nějak zvlášť strhat, páč to svou propracovaností a stylem předčí drtivou většinu prózy na totemu, ale zas nevím, jestli to nemá náběh na jakýsi intelektuální kýč (viz. T. Kulka).
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli jitřeňák
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter