Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 18.5.
Nataša
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Bratříček stát
Autor: 3022 (Občasný) - publikováno 9.12.2001 (01:38:45)


 3022 (Občasný) - 11.12.2001 > čtenář> Promiň, ale buď sám vědomě vedeš demagogii na téma "zbraně jsou příčinou zla", nebo jsi ji prostě už sám podlehl.

Kdosi se nám tu snaží namluvit, že občané, poté co legálně nabydou zbraní se mění v lotry, lupiče a gaunery. To je pochopitelně naprostý nesmysl. Klasickým důkazem toho může být švýcarsko. V této zemi je odedávna právo vlastnit zbraň chápáno jako samozdřejmost. Prakticky každá švýcarská rodina je ozbrojena - ať už jde o vojenskou zbraň, kterou má každý švýcarský muž po absolvování základního vojenského výcviku svěřenou do opatrování (plně funkční a včetně munice), nebo o zbraň civilní, soukromou. Přesto je zločinnost ve švýcarsku jednou z nejnižších co se demokratických států týče.

Zbraně mezi slušnými, bezúhonými občany představují pro společnost jen minimální riziko. Jde především o to, zajistit aby se nedostaly do rukou zločincům a nezodpovědným, popřípadě nezkušeným lidem. Pak je jejich dopad na kriminalitu naopak příznivý - každej lump si totiž rozmyslí někoho přepadat, pokud na něj dotyčný může vytáhnout legálně drženou pistoli.

Zbraň z nikoho zločince neudělá a zločinec naopak dá přednost zbrani, která není legálně nabytá, neboť ta není registrována a lze ji hůře vystopovat, respektive identifikovat po činu. Lidé kteří se dopouštějí trestných činů se svými legálně nabytými zbraněmi (pominu-li např. nože ale i pánvičky, šutry a jiné věci které pod "legálně nabyté zbraně" taktéž mohou patřit, jsou-li jako zbraně použity) tak činí zpravidla v částečném pominutí smyslů, velkém rozrušení hraničícím s nepříčetnosti. V takovém případě je většinou úplně jedno, jestli obět dostane ránu cihlou do hlavy, nožem do břicha, nebo ránu z pistole (a většinou to je to co je zdrovna po ruce).

Mimochodem nejnebezpečnějšími legálně drženými palnými zbraněmi jsou pro nevinné lidi podle statistik palné zbraně policistů, a to převážně díky jejich ignoranci a nezkušenosti v jejich ovládání. Bohužel se tento jev neomezuje jen na ČR. Kupříkladu v USA bylo mezi lety 1950-1970 clých 60% policistů zabito vlastní zbraní, ať už v rámci nehod (kterých byla většina), nebo v případech, kdy se zbraně zmocnil zločinec.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli 3022
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter