Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 2.5.
Zikmund
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
O "smyslu"
Autor: centaur (Občasný) - publikováno 3.2.2002 (20:48:52), v časopise 20.2.2002


čmelák (Občasný) - 4.2.2002 > Oddělil bych tlustou čárou smysl věcí a smysl dějů. Smysl věcí je jejich užitek a mírou tohoto užitku je pochopitelně ten, komu je užitek platný, tedy v mém případě člověk (souhlas s nominalistickou teorií). Smysl procesů, nebo dějů má ale trošku jiný význam. Smysl dějů je samozřejmě užitek, ale ten většinou spočívá v navázání. Jeden děj nemá smysl pokud na něj nenavážeme jiným dějem (například chemické reakce, nebo přesně dané lékařské vyšetření, které má svůj daný postup). Smysl věcí je tedy nějaký takový daný, rigidní smysl a smysl dějů se stává pravým smyslem právě ve chvíli kdy je v určitém pořádku dovršen. A právě toto dovršení je problémem smyslu života (život pojímám jako děj - WOW!!! :) ).
A smysl jednotlivých dějů "primárnímu smyslu" podřízených se právě musí nějakým způsobem ustavit v návaznosti na tento "primární smysl". Zde ale nastává naprosto zásadní rozvrat. Jak poznat ustavit "sekundární smysly" mého života, když nevím co je "smyslem primárním". Lze tedy zde hovořit o smyslu života jako o užitku? No asi ano, ale přijde mi to nezodpovědné. Život je to čemu sám dávám nějaký neodpovědný smysl, jehož užitek se snad projevuje (opět) v navázání. Ale toto navázání nemusí a fakticky ani nikdy není (jelikož nominalismus) splněno. Proto smysl života je nanejvýš pochybná kategorie.
A proto: Smyslem života je žít!

Jinak se mě to moc líbilo.

Body: 5
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli čmelák
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter