Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Stručný úvod k tvrdé poezii
Autor: ostrich (Občasný) - publikováno 21.2.2006 (00:22:34)


Ondrej Kern (Občasný) - 15.11.2006 > Rozumím snadno Tvému argumentu, že autor by měl jasně umět vysvětlit, co napsal. Nesouhlasím s ním ale vůbec a přikláním se k opačnému názoru. Autor by měl vědět proč to tak napsal, ale ne vysvětlovat. Od toho je tu báseň atp.

Smekám ovšem před Tvým rozlišením dvou různých autorů, resp. autor je jeden, vypravěči dva a všichni tři dohromady jsou každý sám za sebe. Plný souhlas, jen mě mrzí, že tenhle názor a způsob není obecně rozšířený.
Problémem ovšem je, že vypravěč (tvrdé poesie) "má" vykrojit, což neznamená, že vykrojil. To je přání autora. Až z reakcí je patrné, zda-li se podařilo, nebo ne.

S Tvým definováním metafory bych se stejnětak nestotožnil, protože to je definováno jako "přenášení na základě podobnosti" a ne mezi jednotlivými mozky, z jedné mysli do druhé. Tomu se totiž, tuším, říká telepatie.
A jazykový solipsismus? Souhlas a nesouhlas, ten se snažím léčit si vědomě naivní vírou v "jazykové univerzálie". Občas o ní ale silně pochybuji.

A nakonec: Jestli sis všechno Tvé výše řečené vědomě zvolil jako klíč k pohledu na "svět" (debilně řečeno, ale snad rozumíš), pak ten s kým hovořím, je pouze další z vypravěčů. Autorskou ironii (ve smyslu odstup), která stojí ještě nad tím vším (meta-), považuji za krásně a velmi velmi chytrou.

Mp3 na myšlenky? výborné...
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Ondrej Kern
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter