Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 15.5.
Žofie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Faust a Markétka z kolekce Faust a Markétka 1
Autor: MarianV (Občasný) - publikováno 16.3.2007 (00:33:05)


 MarianV (Občasný) - 21.3.2007 > holger> Holgere, tohle je kritika (pozitivní i záporná) na kterou jsem čekal a ke které jsem se ostatně snažil ostatní vyprovokovat. Děkuji za konkrétní příklady,teď je to konečně věcné a také pro mě obohacující (a třeba i pro někoho z dalších autorů) a hlavně o tom by to tady na fóru mělo přece být, ne? S polovinou spojení, které uvádíš s tebou souhlasím, o druhé půli ještě popřemýšlím... Přijmout kritiku je pro mě snadné, nejsem ješita ani člověk který spolknul všechnu moudrost světa :-) takže to s tím "strávením" budu mít snadné :-) Nicméně mě těší, že ne každý v tom nutně vidí klišé (viz. Jonáš, i když ani on se 100% nevyjádřil, že tam nic "klišovitého" není) a taky je to vše dost věc vkusu a jedno a totéž slovní spojení může v některé básni vyznít jako klišé a v druhé vůbec nemusí. (Hranice mezi uměním a kýčem je mnohdy velice těsná a kdo to rozsoudí, co ještě je umění a co už ne... Každopádně, když už báseň, tak ať stojí za to od začátku až do konec a zbytečně celkový dojem nezkazí nějaká drobnost.

Na závěr ještě dodám, že někteří "básníci" ze strachu před klišé a kýčem utíkají do světa který je blízký jenom jim a určité skupině druhých básníků, řekl bych na tzv. jistou půdu "umění", která je ale mnohdy na míle vzdálená běžné veřejnosti, pro kterou bysme přece také měli psát a nejenom pro naši komunitu... (A tímto posledním dodatkem nemyslím nikoho konkrétního, ani tebe Holgere ani nikoho dalšího kdo psal na této stránce kritiku. Je to jenom myšlenka a námět k přemýšlení pro každého z nás... i pro mě. Možná i myšlenka, která souvisí s pozicí poezie ve společnosti v dnešní době. Pozicí podobné přijímání dneší moderní "klasické" hudby...

Díky za věcnou kritiku i postřeh.

Marian
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli MarianV
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter