Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 17.5.
Aneta
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Narkolepsie
Autor: miroslawek (Občasný) - publikováno 30.1.2008 (10:01:24)


miroslawek (Občasný) - 5.2.2008 >

Věř, že po těch devíti letech mne k ukřivděnosti jen tak něco nedožene. Abychom si rozuměli, zdejší "diskuze" pěstuji pro svou a někdy i naši rodinnou zábavu. Ne proto, že bych chtěl někoho přesvědčovat o kvalitě svých textů nebo se o ní tady něco dozvídat. Tak bláhový nejsem. Ale k věci:

 

1. I s Holanovým textem bych uměl udělat totéž - rozstříhat a přeskládat, abys nepoznal, pokud bys jej předem neznal - a přitom by text došel podobně těžké vnitřní újmy. Resp. by se to nedalo udělat ani s mým ani s jeho textem. Vyber si. Co se týče interpetace (a proč jsem si vzpomněl právě na Holana), mám v paměti jak Radovan Lukavský popisoval jednu svou příhodu s Holanem ve Viole, kdy se jej ptal na to, jak to v konkrétním textu, který měl přednášet, je, jak to autor myslel - a nabídl interpretaci, pak druhou, třetí. Básník se jen usmál a řekl, že to je zajímavé, že takhle jej to číst nenapadlo. Ale že je to v pořádku. Lukavský líčil své ohromení pro něj v ten okamžik těžko přijatelnou myšlenkou, že není jen jeden platný význam, že jich spolu koexistuje víc.

2. Vlastně se nepokouším čtenáři něco sdělovat. A největší nešvar, kterému se vyhýbám jak čert kříži, jsou dopovědi.

3. Vím, co chci říci a jsem toho schopen srozumitelně i "srozumitelně", viz. starší tvorba, tentokrát škoda, že juvenilie už jsem dávno promazal.

4. Zdeňkova interpretace je dobrá v tom, jak dobře uvažuje a rozvíjí se po (nikoli jedině) možném smyslu, špatná v tom, že je zkratkovitá a neúplná, ovšem přiznejme si, že tady na komplexní elaboráty není čas a prostor, Lyryk by to jistě dokázal lépe, resp. důkladněji, kdyby chtěl. Taky mne mrzí, že se vyhnul oné pro mnohé tak zajímavé části. A každopádně každá konečná interpretace je jen náznak, pouhý filtrovaný odvar z textu samotného - ten jediný je sám v sobě významově celistvý. V mém případě, čím víc hutnější a preciznější text, tím více směrů a možností.

5. Jsem Miroslawek I., ne Holan II. a samozřejmě, že jsi nic neodhalil, k tomu sis dal málo práce. Já tě k ní ale nenutím.

6. Mimochodem, text máš na další stránce, proto se ti nezobrazuje.


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli miroslawek
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter