Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Astacus Attacus z kolekce Klasika
Autor: Couperfield (Občasný) - publikováno 16.8.2005 (11:45:32)
další ve sbírce>

Chodí si pozpátku, bledá a nejistá,

kde mezi hmatníky nekončí pouť,

jak vůně vzrušení, tak voní kresbami,

čím jen, že kupředu nechce se hnout?

 

Dva roky prázdnin a na řece lapená,

je trochu jiná a co je to s ní?

 

Kde ocas vějířem pětilist nosívá,

strach by tě protnul jak studený meč,

jedový bodec se ve stínu zachvívá,

zásahem ochrnut, pak ztratíš řeč.



Poznámky k tomuto příspěvku
Naty (Občasný,Redaktor) - 17.8.2005 >

Že by akvarista?

Ten poslední verš rytmicky opravdu hodně utekl.


<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 22.8.2005 > No, ať koukám jak koukám, všecky verše jsou daktyly jako když vyšije. Autor střídá čtyřstopý daktyl úplný s 4stopým daktylem neúplným, kde poslední stopu tvoří jedna těžká doba. Zkuste ten poslední verš jinak frázovat. Možná kdyby prohodil slovo pak se slovem ztratíš, byl by rytmus zřejmější. Možná to byl ale záměr. Za formu 5, za zbytek 3.
Body: 4
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 22.8.2005 > Leodegrance> Jestli to nakonec není verš tónický převážně se čtyřmi ikty.
<reagovat 
 Leodegrance (Občasný) - 23.8.2005 > Raimund> 

I tak by se na to dalo nahlížet. Ale pochybuju, že psát tónickým veršem by byl autorův záměr, pro přirozený rytmus češtiny není typický a málo se užívá. Tónický verš se užívá v jazycích, které mají opravdu výrazné přízvuky, ruština třeba. Navíc pro tónický verš jsou závazné právě jen těžké doby, nepřízvučných může být po libosti. Takže v tom případě by byl rytmus básně "rozhozenější".


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 23.8.2005 > Leodegrance> Trochu mne překvapil ten čtyřstopý daktyl.
<reagovat 
 Leodegrance (Občasný) - 23.8.2005 > Raimund> 

Jo? Já myslim že to metrum je jasný jak facka. Ty tam vidíš něco jinýho?

 

-uu -uu -uu -uu

-uu -uu -uu -


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 23.8.2005 > Leodegrance> Teď, když jsem si to našel v příslušné literatuře ,ne.
<reagovat 
Couperfield (Občasný) - 1.9.2005 > Prosím, já jsem žádné daktyly nepočítal :-) Ale jste milí :-)
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 16.8.2005 > Stavba se zhroutila na posledním verši při železné pravidelnosti přízvuků.
<reagovat 
 druhý černej saniťák (Občasný) - 19.8.2007 > Raimund> Což by klidně mohlo být záměrné a účinné a vůbec. Na konci přichází pointa a pan umělec ji podtrhuje tím, že vybočí z formy, že vaše očekávání -- jehož je sám táta -- zklame, probudí vás. A tak... Jakápak zhroutila stavba. Podívej se, jak se často změní stavba písničky ve finále, všelijak se graduje, utíná... radikálně se ta stavba mění. Jsi ve finále.



Ale on to tak Couper nemyslel. Muhehehe.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 26.8.2007 > druhý černej saniťák> Nejsem proti, ale když už vybočení, tak pořádný:-)
<reagovat 
 druhý černej saniťák (Občasný) - 27.8.2007 > Raimund> Jasně, většinou se zdemoluje i rým... a tak. Nebo se udělá poslední verš jenom jak ocásek...
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 27.8.2007 > druhý černej saniťák> Ale fuj..porád..
<reagovat 
čtenář dfgdf - 24.1.2008 > děte se vysrat
<reagovat 
 Couperfield (Občasný) - 27.1.2008 > čtenář> Proč? Kam?
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 21 22 23 24 (25) 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter