Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Legenda k moderním básním 4. z kolekce nápady
Autor: pervol (Občasný) - publikováno 28.12.2005 (10:03:39)
další ve sbírce>

 

 

 

 

Prof. RNDr. CSc.

Prof. RNDr. DrSc.

Prof. RNDr. CSc.

Prof. Dr. DrSc.

RNDr. CSc.

RNDr. CSc.

Prof. RNDr. DrSc.

Prof. RNDr. DrSc.

Doc. RNDr. CSc.

Prof. PhDr. Dr.

RNDr.

ThDr.

Prof. RNDr. DrSc.

Prof. ThDr. DrSc. Dr. h. c.

Prof. RNDr. DrSc.

Prof. RNDr. CSc.

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
drfaust (Občasný) - 28.12.2005 > už jsem se párkrát s obdobnou legendou potkal... je to docela vtipné, až na to, že mám pocit, že moderní poezie je jinde :)))
Body: 5
<reagovat 
 pervol (Občasný) - 28.12.2005 > drfaust> 

Já mám zas pocit, že minimalismus je jinde, než za co bývá obvykle považován (pokud v literatůře vůbec existuje). Když je něco krátké, hutné a přitom pouze naznačuje svou hloubku (která je přítomna), není to ještě minimalismus.

Podle mne je to něco, co si vystačí s málem a zároveň to nechce přesahovat - pouze bez abstraktní hloubky variuje daný výběr výrazových prostředků (tedy spíš jako v hudbě než ve výtvarnu). Krátké a hutné texty najdeš všude v lit.historii.


<reagovat 
drfaust (Občasný) - 28.12.2005 >

o minimalizmu v literatuře jsem nikdy neslyšel. tedy neslyšel jsem o tom, že by ten termín užívala literární historie. občas si s ním asi vypomůže literární věda, když nevím jak jednoduše něco pojmenovat.... rozhodně ale nevím o tom, že by bylo v literatuře etablováno něco, co v hudbě představují S. Reich nebo P. Glass. Přikláněl bych se k tomu, že literární minimalizmus, který by byl obdobou toho hudebního, neexistuje (a jak jsem napsal, to neznamená, že si tím termínem občas někdo nevypomůže, ale znamená to něco jiného...)

 

 

PS:Má poznámka, že moderní poezie je jinde, se netýkala této básničky jako takové - ta naopak je bezesporu uvnitř moderní poezie. Má poznámka se týkala především těch titulů v legendě. Mám pocit, že ty tituly (jejich získání, oprávnění či nutnost je mít) jsou otázkou nějaké teorie (nějaké estetiky ap.), nikoli umění... nikoli poezie (možná meta-poezie). To je ovšem můj pocit, který nikomu nevnucuju. Všiml jsem si, že si spousta lidí myslí, že jak vnímat umění, tak tvořit umění, lze (resp. je kompetentně možno) pouze skrz/pomocí/s prof., Dr., Doc. atd. Z té básničky to tak cítím. Musím říct, že zastávám úplně jiný názor.

 

 

Taky jsem vůbec nepochopil, odkud se vzala ta řeč o minimalizmu...

 

 

Každopdáně. Už jsem toho napsal dost a mám pocit, že jsem autorem vtahován do nějaké debaty a to já fakt nechci - mám těch keců (prof. i pseudo-prof. plný...)

 

 


<reagovat 
pervol (Občasný) - 28.12.2005 >

Chtěl jsem upozornit na to, že jsem ochoten za minimalismus považovat spíše hořejší text, než nějaké haikovité útvary s náznakovou hloubkou. Totiž: my spolu víceméně souhlasíme, jen to tak nevypadá. Já si taky myslím, že minimalismus (jako jev sdružující texty v určitém stylu nebo jako literárněstylový prvek) neexistuje. Přinejmenším u nás. Ale spousta lidí ten pojem ráda bere do huby právě u textů, o nichž by se snáze dalo říci, že jsou krátké a hutné, a myslím, že tím termínem ráda exhibuje i mladší generace kritiků, když ji nic jiného nenapadá.

 


<reagovat 
pervol (Občasný) - 28.12.2005 > Co se týče souvislosti titulů v textu s titulem textu, vidíš, to mne vůbec nenapadlo. Samozřejmě, že člověk nepotřebuje být doc., aby se mohl o poezii kompetentně vyjadřovat. (A k tomu, aby ji mohl psát a publikovat na PC, mu stačí .doc.) Mně se prostě líbilo, jak ty tituly legračně hrkají jako vláček, jak se obměňují jako zatáčky na trati atp. Ten text jsem samozřejmě našel, jen se jmény uvnitř, a nedalo mi to: jmen jsem se zbavil stejně jako se u Ajvaze (Zlatý věk) ostrovní jazyk zbavil kořenů slov, aby to hlavní vyjadřovaly jen skrumáže předpon a přípon.
<reagovat 
pervol (Občasný) - 28.12.2005 > a
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 28.12.2005 >

souvislost .doc a doc. je legrační, to mě nenapadlo a líbí se mi to :))

 

 

doc. - .doc               

 

 

 

 

krása! minimalizmus! :)))


<reagovat 
Kelly (Občasný) - 28.12.2005 > :o)))
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 28.12.2005 > docela dobré!
Doporučil 
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 28.12.2005 >
Doporučil 
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 30.12.2005 > .doc/doc. je fakt dobrý
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 7 7 8 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 28 (30) 31 32 33 34 35 36
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter