Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 9.5.
Ctibor
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí ve sbírce Lasko, Tve jmeno je zena z kolekce Štefa noviny
Autor: stefan (Občasný) - publikováno 18.9.2001 (08:09:32), v časopise 25.9.2001
další ve sbírce>
Lásko, Tvé jméno je žena.

Chceš být jen milována ženo,
a neznáš žádné kompromisy
tedˇ, včera stejně jak kdysi
jak o tom svědčí staré spisy
zažloutlé listy pergamenu..
však budiž ti to odpuštěno..

snad proto přec Bůh svořil ženu..

A s první láskou, první zradu
a ve stínu jabloně hada,
snad proto každá žena strádá,
když láska svět ji neovládá
vše kolem ní a i s ní hyne
i na slunci je všechno v chladu

neztěžuj jí to Hospodine..

Milovat nikdy nepřestane,
milovat jako zemřít musí
i když se lásky žalem dusí
pro lásku i tu zradu zkusí
a nikdy nebude to jiný..
a tak nám jenom žehnej Pane

a odpustˇ nám všem naše viny…






Poznámky k tomuto příspěvku
angilek (Občasný) - 18.9.2001 > Já že neznám kompromisy?!Proboha!Vždyť jsme žili "jeho"život a mně trvalo dlouhou dobu, než jsem si to uvědomila.A vzhledem k mojí poznámce nebudu hodnotit,protože bych si mohla protiřečit:o)
<reagovat 
Ilona (Občasný) - 18.9.2001 > Mám pocit, že si někam ujel, ale s těmi kompromisy - souhlas. Pokud jde o lásku, jsou totiž vztahy, které se jí jen podobají.
Body: 3
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 24.9.2001 > Zajímavá modlitba,má svůj smysl (tomu Pane ke konci by to chtělo možná více přiřadit nějaký rým, na to nepřestane to moc nesedne, ale to je jen maličkost).
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 26.9.2001 > Modlitba, která má podobný motiv -zase ta prokletá Eva flirtující s hadem a svačící jablko- jako báseň Jeřabiny JenLípy. A navíc je to dle mého velice osobní výpověď. Uvědom si, že ve vztahu se kompromisy dělat musí, ale v lásce nikoliv, ta je nezná, buď miluješ a jsi milován, nebo nemiluješ a nejsi milován a nebo kombinace obou dvou případů. Nic mezi tím neexistuje.
<reagovat 
stefan (Občasný) - 27.9.2001 > Rezi, jsi zrejme "stastna to zena", jak rekla pani knezna babicce..pamatujes?)) ale asi ne. To uz za tebe asi povinna cetba nebyla, ze?) Tva jistota v usudcich a je opravdu obdivuhodna..))
Preji Ti, aby vydrzela.))) Dekuji za pouceni..))Ty jerabiny si prectu.
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 19.10.2001 > Jinak Štefane,je to velice slabá báseň, plná odporných výrazových klišé, kterými normální ženskou urazíš. Verše jak v říkance pro děti v mateřské školce.
-neznáš žádné kompromisy- kolik lidí před tebou to už napsalo?
další "fantastické" rýmy : hada - strádá-neovládá
Zřejmě si hledal jen slova, aby ti tam seděly.
A závěr: Lásky žalem dusí. .. Pro lásku i tu zradu zkusí... Je už jen výsměchem čtenáři.
Doporučuju jediné- začni konečně číst poezii a naber trochu do své poměrně úzké slovní zásoby, pak teprv můžeš něco začít psát!!Hrůza.
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 20.10.2001 > Tvá reakce milý autore do mé pošty. Mimochodem je zvláštní, že to posíláš mě do pošty, to se stydíš za uveřejnění zde pod dílem? A propos jsi mi to prvně včera poslal pod nickem Helene, a teď večer jako Stefan. To je jako kdybys trpěl schizofrenií.A vůbec jsi nepochopil, že pokud tě někdo kritizuje, tak to není urážka tvé osobnosti, ale kritiká tvého díla!!A přijde mi poněkud slaboduché ihned napadnout kritika a poukazovat na mezery v jeho tvorbě. A rovněž pro tebe nejsem žádná holčina, klučino!
Toto je tvá reakce na mou kritiku zde:
jejda, kruci.. kolik jich to uz napsalo??? asi hodne, vid?( cetla jsi je vsechny?


a promin, asi neznam normalni zenske..-(( a vis, ze o to ani nestojim.. i kdyz samozrejme, ty nenormalni, co spi v satenu..a nahe.. nebo, to jsou Ty normalni?-)) promin, asi jsem z te misy, ze?)) ..jeste se tedy musim omluvit tomu ctenari, ktereho jsem urazil.. ) Muzes mi poslat jeho Email?) A pokud jde o tu slovni zasobu.. objednam si ten naucny slovnik.. Ona ta cestimna je pro mne


asi trochu slozita.. Ale.. slyselas nekdy o FX Saldovi.. a co psal o Capkovi?)), ne ze bych se s tim Capkem chtel srovnavat..-))


Holcino, vis co??)) zacni od sebe

A tu Hruzu.. v tom cernem satenu.. si prozivej, jak nejlepe umis, kdyz Ti ty rymy holt nejdou..-))


<reagovat 
stefan (Občasný) - 20.10.2001 > Promin tu holcinu.-))
Myslis, ze podobna vymena nazoru bude ostatni tady vazne zajimat?? Zrejme ano. Ani v tomhle se tedy nazorove neshodnem a proto bude asi lepe dalsich diskusi zanechat.)
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 21.10.2001 > Víš, Stefane jde vážně o to, aby se tu změnilo pojetí kritiky. Tys předvedl ukázkovou reakci, jak být nemá. Já si myslím, žes to přehnal a teď Ti je jen trapně. Je škoda, že sis to svoje nedokázal obhájit. Je mi Tě líto.
<reagovat 
stefan (Občasný) - 21.10.2001 > Vite, Rézi..už jsem to nechtěl dále rozebírat, protože zřejmě Vy nechápete o co jde mně, ale když už tedy ještě jednou se chcete sama ubezpečit, že Vy jste ta, která má právo na to jedině správné pojetí kritiky a odezvy na ní, dovolte, abych se rozepsal trochu víc..
1.Ton Vaší kritiky, a to ted nepisi jen o ktitice na moji věc, je vyloženě urážlivý. Místo aby neco kladného autorovi přinesl, odradí, a téměř automaticky popudí vůči Vám. Jsme jenom lidé. Uvedomujete si, že tady většina lidi píše hlavně pro To, že to mají rádi, ne pro sbirání ocenění aby pak se s nimi mohli ohánět, jak to za Vás učinil pan JIKA__?
2.Zveřějnění SOUKROMÉHO dopisu, adresovaného jen Vám a navíc třetí osobou, je pri nejmenším neetické.. a více méně zneužitím listovního tajemství, nehledě k tomu, že vytrženo z kontexku toho, co tomu předcházelo, je zavádějící, podle hesla.. Učel světí prostředky.
3.Vyžadování omluvy vaším přítelem, je jednak poněkud naivní, i když už pominu způsob vyjadřování, charakteristický právě pro Ty ubožáky, o kterých vaš přítel píše. jistě, že nejsem tak inteligentní, abych jeho IQ mohl hodnotit, jako to dělá s takovou vehemencí on.Jen doufám, že ho v budoucnosti použije pro trochu rozumnější účely.
4.To vyžadování veřejné omluvy panem Jikem mi velice nepřijemně navíc připomíná komunistické prověrky s vyžadováním pokání po sovětském osvobození.Chápu, že Vy jste si to neprožili, ale práve proto mám dost obavy, že při podobném pojetí, které ted jste prokázali oba.. by se podobná situace mohla opakovat..
5.Ta moje reakce, o které píšete Byla možná, z vašeho hlediska trochu přehnaná, ale myslel jsem si naivně, že i v ní vycítíte trochu ironického humoru..asi jsem se v tom spletl. Ale právě i proto, jsem to psal osobně, jen Vám..a to zdůvodnění pro vaše zveřejnění celé záležitosti, ponekud kulhá..Proc, nebudu rozebírat, protože už nevěřím, že by to bylo pochopeno.
6. a poslední..nezlobte se, ale NEVĚŘÍM, že by vám bylo líto, že jsem si své nedokázal obhájit..Naopak..Fakt je ovšem ten, že jsem si nebyl jistý, co bych vlastně měl, za dané situace obhajovat. Nakonec v tom mě utvrzují i nekteré ohlasy na tu plamennou výzvu Vašeho přítele..

Doufám, že snad jsme si oba tímto vyříkali tu podstatu, každého zřejmě jinou a jen mě mrzí, že z obavy před dalším zneužitím jsem nucen toto posílat otevřeným dopisem. Mám dojem, že chceme na ostaních trochu moc.. zatahováním jich do našich nedorozumění..
Proto bych ocenil, Vaši reakci, bude=li nejaká, poslat neveřejně.

<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 5 6 6 7 8 9 10 11 (12) 13 14 15 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter