Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dům z páry z kolekce Nebeské krajiny, pozemské vidiny
Autor: Lin Sien Ti (Občasný) - publikováno 10.3.2006 (10:04:14)

 

 

Tlumené klepání si zvolil noční déšť

střecha dosud plná včerejší Luny

svěží se v naslouchání ozvěnám

Až o polednách bude dům sytý páry...

 

Na vrcholek hory vyběhnou Sluneční chlapci...

 

 

 

 

  

 



Poznámky k tomuto příspěvku
.......... (Občasný) - 10.3.2006 > perfekt:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
back (Občasný) - 10.3.2006 > Hm.
Body: 5
<reagovat 
bernall (Občasný) - 13.3.2006 > ... tak to mě neoslovilo.
není to špatné.¨
ale nějak se mě to nedotklo.
Body: 3
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 14.3.2006 > Atmo
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 15.3.2006 > Mám problémy s představou, že déšť má vůli a volí.
"střecha dosud plná včerejší Luny" Velice pěkné.
"svěží se v naslouchání ozvěnám" Tady jsem se pozastavil a pozamyslel. A stejně nevím, jestli mi vyhovuje.

Pak nemám výhrady.
Jen mi také přijde, že se nedotýká.
Body: 3
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 11.3.2006 > já mám s tímhle fakt problém, proto nebudu dávat body. "vrcholek hory" - já myslím, že sem zas s tou himalájí nebyl tak daleko...:) Dělá mi problém sloveso "svěží". Pak celý první verš se mi nelíbí, a luny... Obecně mi to připadá jako taková básnická manýra, taková přeušlechtilost až takkový nevyřčený důraz na estetickou stránku. Řekl bych to takhle - když si muž dělá trvalou, nepohoršuje mě to, nic proti tomu nemám, nebude to asi ten typ člověka, na kterýho se podívám a vím, chtěl bych znát jeho příběh, ale to nevadí, tak to na světě chodí, ale vím, že to na mě zapúsobí tak - že si ho prohlídnu a trochu se divím (nekdy víc). Tohle mě taky trochu překvapuje - ale "vnitřek" mě osobně nezajímá.
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 13.3.2006 > Opíječ tchýní> 

Možná by stálo taky za úvahu, co tímhle motáním se ve slovech sděluješ ty mně.

"Nevyřčený důraz na estetickou stránku" mě fakt zvedl obočí. Jak může být něco nevyřčeným výrazem a přitom být na to kladen důraz? 

Tvůj příklad s mužskou trvalou je dočista motání se ve slovech a zřejmě nějakých tvých potuchách, jimž zase pro změnu nerozumím já..

Poslední větě snad trošku rozumím. Co k ní říct? Když tě "vnitřek" nezajímá, tak u mne nemáš čemu přihlížet či naslouchat. 


<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 14.3.2006 > Lin Sien Ti> tohle je nádherný: všimni si, že v jednom jediném tvém řádku poběkud měníš obsah mé poznámky. Nevyřčený důraz je moje, nevyřčený výraz tvoje. K mému spojení, nevyřčený důraz.
Asi takhle. Někteří lidé mají určité (nejen estetické) zásady podle kterých jednají, tvoří, ale neroztrubují to všude kolem sebe. Představ si třeba učitele, který vede dítě k pečlivosti tím, že mu ukazuje svůj příklad, ale neříká mu každých pět minut musíš být pečlivý. Prostě víš, že někdo na něčem velmi lpí, je to okaté, ale nijak násilně deklarované. Šlo by to nazvat "nevyřčený důraz" na něco? Tento pocit mám z tvých básní.
Jinak se ve slovech motám, máš pravdu. Někdy rád. V tvomto případě jsem psal moc rychle, chytnul jsem myšlenku, hodil ti ji a odbouchnul. Mea culpa! Na druhou stranu nemůžeš přeci očekávat, že všichni lidé, kteří reagují na tvůj příspěvek, jsou zcela dokonalí v písemném projevu. Ani tvá báseň není dokonalá (z mého úhlu). Příklad o mužích s trvalou není zrovna moc přesný, pravda, je snad i zavádějící, pravda. Chtěl jsem ti prostě předat pocit, který mám z tvé básně s co nejmenší ztrátou - nu nepovedlo se, možná příště. :)

<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 15.3.2006 > Opíječ tchýní> Ok.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter