Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ráno
Autor: Antrax (Občasný) - publikováno 1.3.2008 (23:09:50)
 

A bylo ráno,

a nebyl ještě den,

bolavý celý,

a celý podveden,

a celý podveden,

v krvavé ráno,

kdy nebyl ještě den.


A voda byla plná kalu,

v kalužích chodníků,

kde štětky svoje písně pěly,

kde míza má dnes zkrápěla tu zem,

čpící a špinavý jsem od viny tu celý,

bolavý celý a celý podveden.




Poznámky k tomuto příspěvku
ondřej (Občasný) - 2.3.2008 >

to je nějaký epigon nebo sám mister?


<reagovat 
 Antrax (Občasný) - 2.3.2008 > A.K.> Mnoho paralel lze najít v dílech mistrů. Jde snad proto o epigonství ? Kdo je epigon, kdo mistr ? Vážený pane, Váš jazýček ubrousiti by neškodilo.
<reagovat 
wandalka (Občasný) - 2.3.2008 > "Připomíná mi to jako pokus napodobit Baudelaira" - souhlasím s annatarem...mám stejný pocit
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 2.3.2008 > ha jen na okraj: já jsem v tomto případě za onoho mistera nepovažoval Baudelaira ale Mr. Filipa Sklenáře :o)
<reagovat 
 annatar (Občasný) - 2.3.2008 > A.K.> Jeho dílo bohužel neznám, ale není to jedno? Pokud text působí epigonsky, tak je jedno, na kterého autora to vztáhnete. Teď se ještě pokusit dokázat svůj názor. Protože osočování, typu je to obšlehnuté či je to blbé nestojí za nic. Názor by měl být vždy o něco opřen ;)
<reagovat 
 Antrax (Občasný) - 2.3.2008 > A.K.> Já jsem to pochopil. Má reakce byla takto směřována. Jste hlupák prost zdravého úsudku, pln zášti .../pro A. K./
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 2.3.2008 > annatar> nenapsal jsem, že je obšlehnuté nebo blbé, ale použil jsem slova "epigon", a napsal jsem to spíš autorovi. názory mohou být opřené o pocit, a ten nemusí být opřen o nic. takže: můj názor je opřen o pocit, z čehož samozřejmě plyne, že má velmi subjektivní povahu
<reagovat 
 annatar (Občasný) - 2.3.2008 > A.K.> A já to zase nemyslel jako Vaši kritiku. Naopak s Vámi souhlasím ;) Slova obšlehnuté a blbé jsem vskutku použil jen já a rozhodně nebyla směřována na tuto báseň, ale jen jako příklad poměrně typické rekce, se kterou nesouhlasím.
<reagovat 
 Antrax (Občasný) - 2.3.2008 > A.K.> Ano. Nemáte rád Sklenáře. A to Vás činí neobjektivním. Invektivem jsem Vás chtěl vyprovokovat k nalití čistého vína :-))
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 2.3.2008 > annatar> 

pánové, zdá se mi, že jsme se s Vámi zamotal do nějaké hry, z níž teď nemůžu normálně vystoupit, ale snad by bylo lepší vycouvat :o)


<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 2.3.2008 > Antrax> no, můj vztah k panu Sklenářovi, právě tak jako k panu Mrázovi, je spíše velice velice ambivalentní, jak už to u kontroverzních osob míváme
<reagovat 
--------- (Občasný) - 8.3.2008 > Mně se to moc velice líbí.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Antrax (Občasný) - 8.3.2008 > Felipe Sklenář> Děkuji :-))
<reagovat 
annatar (Občasný) - 2.3.2008 > Připomíná mi to jako pokus napodobit Baudelaira, i když se třeba pletu, a právě proto mi to přijde poněkud nevydařené. Protože ta básnička působí jako kopie něčeho, co tady už bylo. A i když to říkám nerad, protože si myslím, že to většinou nehraje v básních roli, tak tady mi vadí i archaická slova, ze kterých na mne čiší to, že byla užita jen pro efekt a beze smyslu.
Body: 2
<reagovat 
 Antrax (Občasný) - 2.3.2008 > annatar> Volená slova nebyla použita pro efekt a beze smyslu. To je Váš dojem pramenící z čistého nepochopení básně. Přečtěte si VELMI podnětné fórum pana Sklenáře o češtině v poezii, než se zařadíte do fronty zdejších pseudoegilů a nevímkoho ještě. A poslední, vyjměte prosím pro zajímavost z básně jedno jediné archaické slovo.




<reagovat 
 annatar (Občasný) - 2.3.2008 > Antrax> Dobrá, omlouvám se za nepřesnost, snad poetismy? Viz. zkrápěla, čpící. I když archaicky znějí dosti. Vůbec spojení míza skrápěla. Ale ano, on je to pěkný obraz, jenže tak nějak z dvacátého století, i když toto spojení nemám rád, protože si myslím, že v poezii je volnost vyjadřování. Ale musím dodat volnost k originalitě. Tento příspěvek, a neuražte se, bohužel opravdu zavání epigonstvím.
K druhé věci. Odkazů na to, co bych si měl přečíst, abych mohl vyřknout svůj názor nedbám, protože to bych se vážený učetl a na čtení mám spoustu jistě také podnětných záležitostí. Ale prosím, pokud mi poskytnete odkaz na fórum pana Sklenáře...
<reagovat 
 Antrax (Občasný) - 2.3.2008 > annatar> http://www.totem.cz/forum/read.php?f=4&i=12980&t=12980
<reagovat 
 Antrax (Občasný) - 2.3.2008 > Antrax> 
Když jednou v noci
Charles Baudelair

Když jednou v noci spal jsem v hrůzyplné čtvrti
u strašné židovky a takřka na zemi,
tu snil jsem nad tělem, jež prodalo se mi,
o smutné milence, jíž zříkám se jak smrti.

A představil jsem si svou majestátní krásku,
jež každým polibkem se mění v tygřici,
a její volný vlas, jenž tvoří přilbici
a jehož vzpomínka mně vrací starou lásku.

Vždyť byl bych zulíbal tvé tělo od nohou
až k černým vrkočům tvé zapletené hřívy,
vždyť byl bych rozvinul své lichotky a divy,

jen kdybys slzami, jež za nic nemohou,
tak trochu ztlumila své chladné zřítelnice,
má velká královno, má sladká ukrutnice.
----------------------------------------
Miluji jeho básně, čtené tak před dvaceti léty. Probůh, v čem spatřujete to epigonství ?


<reagovat 
 annatar (Občasný) - 2.3.2008 > Antrax> No, je faktem, že se dá vybrat různá báseň. Ale na epigonství narážím ne kvůli struktuře, či verši básně, ale spíš, kvůli vnitřní náladě, kvůli atosféře, kterou v básni vykreslujete. Je faktem, že v Květech zla najdete množství lyriky milostné, ale jsou zde obsaženy i jiné typy básní opěvujících hnus, pijáctví, chudobu. Vámi uvedený příklad takovým není. Pokusím se najít vhodnější.
<reagovat 
 Antrax (Občasný) - 2.3.2008 > annatar> Ano. Nevěřím však ve Věš úspěch. Ale nakonec je dobře, že báseň ve vás evokuje alespoň pocity z Baudelaira. Mne však irituje jiná okolnost. Tu si však ponechám prozatím v tajnosti.
<reagovat 
 annatar (Občasný) - 8.3.2008 > Antrax> Na Baudelaira nebyl čas, ale abych se vrátil k započaté debatě, tak jsem si přečetl nabízené fórum a omlouvám se, ale pokud toto bereta jako bernou minci, tak se asi nemáme o čem bavit. Je tam jeden nesmysl za druhým. Navíc mi došlo, že pana Sklenáře znám z působení v Britských listech, jestli to není shoda jmen, kde mne rozesmál článkem: http://www.blisty.cz/2005/9/15/art24972.html. Bohužel člověka, který z pusy vypustí takovéto urážky, a fórum je jich také plné, brát jako vzor nomhu a nechci ;)
<reagovat 
 Antrax (Občasný) - 8.3.2008 > annatar> Je to Váš subjektivní názor. Je třeba si toto uvědomit a nebrat to jako bernou minci :-)) Potom můžeme diskutovat.
<reagovat 
 annatar (Občasný) - 8.3.2008 > Antrax> Zajisté, že je. Kolektivní názory jsou naprd. Není nejzábavnější učit se názory jiných, lepší je zkoušet hledat ty své. Přesto nechápu, na co narážíte tou bernou mincí, na můj názor na pana Sklenáře?
Myslím, že ten problémem v diskusi není, naopak spíše přínosem. Lépe se diskutuje dvěma lidem s jinými názory, než těm s totožnými. Pak se dá jen kývat. A to je nuda nemyslíte?
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter