Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Bublím z kolekce Přetlak
Autor: Anna Vítková (Občasný) - publikováno 27.3.2010 (02:04:18)
další>
Bublím



Bublina. Bublina iluzí, představ a snů. Guláš pocitů s příchutí reality. Tak nějak to máme všichni. Myslím, že každý máme svou bublinu. Průser nastane, když bublina praskne. Člověk zamrká, protře si nedůvěřivě oči, jestli vidí dobře nebo se mu to jen zdá. Pocítí divno u žaludku a trochu křeče v břiše. Může se přidat něco jako bolest hlavy nebo lehká závrať. Je to patová situace. A není to moc fajn.
Když se to stalo mě, připadala jsem si jako tele, co čumí na nová vrata. Když se rozbije sklo, zůstanou střepy. Střepy se zametou a je uklizeno. Když praskne bublina, není co zametat. Jen ve zduchu zůstanou dlouho stopy, které jsou cítit. Záleží na každém z nás, jak moc máme vyvinutý čuch. Asi existují různé prototypy čichacích buněk a úroveň citlivosti je individuální. A protože žijeme v tržním hospodářství, tak se vydělává i na bublinách a bublení. Proběhl mi hlavou celý systém. Nešťastník či nešťastnice přijdou o svoji bublinu, jdou za psychologem, psychiatrem nebo do hospody nebo si něco drahého koupí, aby si vyléčili své zraněné ego a všechny tyto léčebné metody stojí peníze. Po regeneračním období, které je u každého z nás jinak dlouhé, nastane proces stavění bubliny nové nebo aspoň pokus o stavbu. Málokomu se to povede hned na poprvé, ale i tací se najdou. Osobně už nikoho takového neznám. I ta nejpevnější bublina, kterou jsem znala, praskla. Přišla jsem na to, že se lidé sdružují přirozeně podle druhů bublin a existují samozřejmě sdružení nebublinářů a dokonce zapřisáhlých odpůrců bublin. Pochopila jsem, co znamenají dlouhé pohledy na dna půllitrů a proč se alkoholické nápoje podávají ve skle. Pochopila jsem, proč se věští z křišťálové koule a proč se můry spalují u žárovek. Vzpomněla jsem si na svoji kočku, jak čuměla do akvárka a proč děti mají rády rampouchy a kostky ledu ve sklenici s limonádou. Naše podvědomí se s námi narodilo a už od narození hledá svoji bublinu. Jako malou mě fascinoval bublifuk a konečně chápu proč všechno, co je důležité (i varlata) má tvar koule. Myslím, že rozumím škodolibým výrobcům parfémů. Aby to nebyla taková nuda, zamíchali s feromony. Člověk je tvor omylný, naivní a pitomý a nechá se rád oblbovat. Až potkáte někoho s telecím výrazem, jak hledí na dno půllitru, buďte na něj hodní. Je to chudák, který hledá novou bublinu, pže tu minulou někde ztratil nebo ji rozbil a nebo sama praskla. Každý parfém jednou dojde a nic nevoní pořád stejně. Možná je to chyba, možná ne. Mám oblíbený parfém, ke kterému se vracím. Mám své sny, touhy a cíle a taky mám svůj nos a čuch na průsery a přirozenou nedůvěru k bublinám.


Poznámky k tomuto příspěvku
kouzelný človíček (Občasný) - 27.3.2010 >

výborný...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Anna Vítková (Občasný) - 27.3.2010 > kouzelný človíček> Díky za bodíky...
<reagovat 
A.x.e.l (Občasný) - 27.3.2010 > jako celek fajn, na konci se to začíná slibně rozjíždět..nebála bych se být trochu víc abstraktní .. /ale to už je otázkou vkusu/

technické...
ptže - psát do textu? blee
a ještě čuch-čuch - 2x a víc
/to jsou jen první věci, kterých jsem si všimla/
Body: 4
<reagovat 
 Anna Vítková (Občasný) - 27.3.2010 > A.x.e.l> A musí/má to být spisovně? Nevím, proto se ptám?
<reagovat 
Věza (Občasný) - 27.3.2010 >
Body: 5
<reagovat 
 Anna Vítková (Občasný) - 27.3.2010 > Věza> Děkuju :o)
<reagovat 
Navždy už bez tebe (Občasný) - 27.3.2010 > jj
<reagovat 
 Anna Vítková (Občasný) - 28.3.2010 > germanica> :o)
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 29.3.2010 >

zajímavý námět...

pro příště bych to přinejmenším rozdělila do odstavců... docela špatně se mi to četlo


<reagovat 
Anna Vítková (Občasný) - 29.3.2010 > Jasně. Díky za radu!
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 31.3.2010 >

"

 

."


Doporučil 
<reagovat 
 Anna Vítková (Občasný) - 2.4.2010 > Zeanddrich E.> Díky!
a uvozovky znamenají... zvědavník???
<reagovat 
 Anna Vítková (Občasný) - 2.4.2010 > :o)
<reagovat 
jeseterka (Občasný) - 6.4.2010 > Na tohle téma jsem napsala kdysi něco podobného, možná to upravím a opráším :-). Jinak se mi moc líbilo do tří čtvrtin, ten konec mi přijde takový trošku moc strikně uříznutý a možná by chtěl ještě o špetku více humoru.
<reagovat 
 Anna Vítková (Občasný) - 7.4.2010 > :o)
<reagovat 
 Anna Vítková (Občasný) - 7.4.2010 > Hanov Slezakov> Když jsem to psala, sypalo se to ze mě. Nechtěla jsem, aby to bylo moc dlouhý... možná je to proto. Díky za názor :o)

<reagovat 
 Anna Vítková (Občasný) - 7.4.2010 > :o)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
0 0 0 (1) 2 3 4 6 7 8 10 12 13 16 17 19 20 21 22 23
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter