Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci SMUTNĚ VETCHÁ SUKÝNKA Z OSTROVA MALLORCA z kolekce Črty mých emocí
Autor: Lan (Občasný) - publikováno 12.1.2011 (23:40:55)
další v kolekci>

suknicka na lampe


V zimě místo mých boků obtáčí lustr v kuchyni. Je kusem mě samé. Stala se svědkem mnohého. Zakrývá mé boky už mnoho lét. Kdekoli, kde v teplých létech žiju.

Smutně vetchá sukýnka z ostrova Mallorca.

Koncem jednoho sukýnkového léta zůstala jsem sama se třemi psy v malém osamělém údolí hor a sázela smrčky.

„ V téhle době se smrčky nesázejí,“ varovali mě dva dřevorubci. Smrčky se ale ujaly. Docela všechny.

Po prvním celodenním sázení bez jídla, jen s lahví vína, vyšla jsem cestou do kopce, ke kapličce, abych pak pomalu scházela dolů a abych, jako nějaký náhodný turista, na sobě vyzkoušela efekt, jaký můj nový smrčkový plůtek v náhodném turistovi vyvolá.

U kapličky, obtočena sukýnkou, obkroužena psy, přisedla jsem do trávy. A do té trávy, pozorujíc okouzleně na kopci se pasoucí vlnivé stádo krav, tiše čůrala. V tom jsem si všimla, že místo třech psů krouží kolem mě psi čtyři. Představa psího páníčka ve chvíli, kdy znesvěcuju svatostánek…

Povstala jsem hrdě. Dlouho se rozhlížela, ale nikoho nespatřila. Jen ten pes navíc. Jezevčík. Utekl týrán výcvikem nějakého myslivce, pomyslela jsem si.

Scházela jsem dolů, kolem opuštěné sousedovy chalupy a…k mému zděšení vyšel z ní svalnatý muž s vyholenou hlavou.  Do pasu obnažený. A s nožem v ruce.

Zloděj! Skinhead!

Pro skinheady je typická nenávist vůči Hippies, napadla mě okamžitě odněkud vyčtená věta.

Polkla jsem naprázdno. Třásně mé sukýnky, jen tak naostro uvázané, se zachvěly. Ňadra, zakrytá černým hedvábným šátečkem jen zpola, nadouvala se zrychleným dechem.

Vyšla jsem muži vstříc. Černé vysoké pracovní holinky umocňovaly ráznost mých kroků.  Vyslovím-li svoje jméno a stisknu-li jeho dlaň, nezabije mě.

Rozhodným gestem odhodila jsem dlouhé vlasy z tváře a napřáhla paži k pozdravu.

"Jmenuju se Mirka Langerová. Jsem z té chalupy…tam dole. "

Psi, kteří byli doposud mým stínem, teď v dálce dovádivě skotačili s…jeho psem? Ve společnosti svého psa nikdo nevraždí. Určitě ne.

Muž, obě zápěstí omotána zašpiněným fáčem, přendal nůž z pravé ruky do levé. Úleva. Pravicí stiskl moji pravici.

Ten mladý muž byl farář. Na chalupě přítele si léčil zranění na duši i na zápěstí, které způsobila jeho nedovolená láska k mladému básníkovi.

Pokus opustit tento svět mu nevyšel. Tedy…tentokrát ještě ne.

Tehdy vyřezával nožem Panenku Marii s Ježíškem v náručí.

Jeho Marie zdobí kapličku v údolí.

Mladý farář z údolí živých už ale navždy, ze své vlastní vůle, odešel.

 

A já už druhým rokem zastřihávám smrčky. Tak divoce rostou.



Poznámky k tomuto příspěvku
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 13.1.2011 > smrčkový plůtek, nebo živý plůtek kolem zahrádky Panny Marie má na obrazech symbolicky vyjadřovat její neposkvrněnost. - cítím i zde podprahové napětí. - a jak zvláštně k tomu zapadá motiv homosexuálního kněze - sebevraha. a (ne)setkání plůtku s ním.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Lan (Občasný) - 13.1.2011 > Drsňák vulgo Vousáč> Drsňáku, z Tvého komentáře naskočila mi husí kůže. Díky za Tvou vnímavost.
<reagovat 
 Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 13.1.2011 > Lan> panečku, teď zase zamrazilo mě: zda-li to není právě ta husí kůže, kterou marně hledal inspektor Klozet v mé poslední příhodě?
<reagovat 
LeaLipszyc (Občasný) - 9.2.2011 >
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 4 5 6 7 8 (9) 10 11 12 13 14
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter