Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Není můj z kolekce Pocity
Autor: carisimo (Občasný) - publikováno 12.4.2011 (16:00:00)
následující v kolekci>

Není můj

Barča proběhla pod stolem a sebrala tam holčičí tričko. Malá se zase svlíkala jako had a nedala si věci na místo. Vzdychla jsem, chtěla sebrat  psovi ten hadřík, ale on ho nechtěl pustit. Chvíli jsme se přetahovaly a já se po celém dnešním nepříjemném dnu začala poprvé smát. Dostala mě ta psí vytrvalost a urputnost. Barča hrdelně vrčela a sveřepě cenila zuby, současně si ale dávala pozor, aby mi neublížila.

 

Hrála jsem si se svou psí holkou v obýváku na tlusté dece víc jak hodinu. V televizi šly reportáže jedna za druhou a já vnímala jenom  šedivou psí radost a bylo mi dobře. Pak jsem si lehla na záda a dívala se do tmy. Pes si lehl těsně ke mně a hlavu položil na zem mezi tlapy. Z očí se mi koulely slzy a já cítila, že mě něco uvnitř moc bolí.

 

 Postupně se to uvolňovalo a odcházelo do tmy. Jenže - neodešlo to docela. Nikdy to neodchází docela. Ten smutek, co se stal společníkem mé samoty, ten smutek se mi vysmíval z kouta pokoje. Pomalu jsem zvedla ruku a hladila psa po teplé, ostříhané  hlavičce.

 

Zavřela jsem oči a snažila se ovládnout deroucí se slzy. Skončí to někdy? Pes na mě udiveně vykulil kukadla.  Najednou jsem ho držela v náruči a tiskla k sobě. Tak moc jsem to jeho teplo potřebovala! Nikdo tam nebyl, jen já a pes. Mohla jsem si dovolit luxus chvilkové slabosti. Cit.. i když jen k obyčejnému psovi. Nemusí nikdo vědět, že to zvíře pro mě tolik znamená. Hledám lidské teplo. A ono existuje jen teplo psí – můj zvláštní život na jednom ze Světů kdesi ve vesmíru. Mé žití, život, co není vlastně můj..



Poznámky k tomuto příspěvku
zuska janis (Občasný) - 14.4.2011 > až moc dobře rozumím, dítě ani zvíře to chybějící teplo nenahradí (ani nemůže)
Doporučil 
<reagovat 
Koťátkkko (Občasný) - 13.4.2011 > Mám britského kocoura, už tři roky. Vždycky jsem chtěla psa i kočku, ale rodiče zamítli pejska a pak, když jsem bydlela ve svém, jsem tu myšlenku zapudila kvůli času a nákladům.
Chvíle, jaké tu popisuješ znám moc dobře a bylo jich spousta a kocour se snažil jistě vší kocourovatostí:-)že se vlastně ani moc nesnažil:-)a zuřil, když jsem si ho někdy víc přitiskla nebo vzala do náruče, když neměl náladu:-),nikdy mi nedal úplně to "teplo", tu přítomnost, tu celistvost..jakou popisuješ.
Nedávno mne náhoda přivedla k jednomu psímu raráškovi, kterého nemá kdo venčit,je to labrador křížený s retrívrem a hlídá nějaký zapadlý objekt, leč je většinou pořád zavřený v kleci.Majitel nemá na ročního ďáblíka čas a pustit ho, se neodváží..já mám s tím psem naprosto úžasný vztah, jezdím za ním sice přes půl města, ale ten mi to pak vynahradí, naprosto vším..dodá mi energii, probere mne k životu a vím, že ho můžu mít na volno a on je u mně rád..:-)

Body: 5
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 17.4.2011 > Koťátkkko> :-) Ahoj,
kdyby šly obodovat komentáře, dal bych ti moc bodů. Ani tu nejsou.
Uvidíš že jsi našla opravdovýho kamaráda. Zkus ho vychovat. Labrador i retrívr jsou učenlivá a mírná plemena.
Jestli nemáš se psy zkušenosti, kup si literaturu nebo se obrať na někoho, kdo tomu rozumí.
Myslím to dobře :-)

Časem by se z něho mohl stát pro tewbe neovladatelný pes, snažící se být vůdce, smečky.
To by pro tebe mohlo být docela nebezpečné.
Ale ničeho se neboj. Jestliže se poradíš s někým kdo tomu rozumí, určitě ho zvládneš a budete kamarádi na život a na smrt.
Uvidíš :-)

Hodně štěstí a dej vědět, když budeš chtít.

Ahoj. :-)
Doporučil 
<reagovat 
 carisimo (Občasný) - 18.4.2011 > IAN HEROICKY> 

Děkuji za názor.

Vlastně jsem si vybrala něco jako "palčivé téma dneška" a přišla sem s ním na totem. Třeba mi někdo napoví, jestli tato forma, toto téma - může čtenářům něco říci. Já vím, že to jsou zatím jen střípky, úryvky - ale i tak o něčem vypovídají, takže ještě jednou díky za pomoc.


<reagovat 
cvakal (Občasný) - 17.4.2011 > Nezlob se, jednak jsi moc osobní a za druhé se vyjadřuješ nelogicky. Tvůj život je jen Tvůj, na Tobě záleží, jak se porveš s osudem, nikdo to nemá jednoduché, věř mi.
<reagovat 
 carisimo (Občasný) - 18.4.2011 > cvakal> 

Cvakal

Děkuji.

Proto píšu - abych ostatním zprostředkovala něco, co třeba sami nezažili. Jestli ti to přijde moc osobní, tak se mi to asi povedlo - přesvědčit čtenáře o skutečnosti toho okamžiku, o tom, co ten, kdo vypráví cítí, prožívá - o to mi totiž jde. Takže "ich" forma funguje :) Svět bývá bohužel hodně nelogický, není vůbec černobílý. Sama stále nechápu určité chování lidí, reakce, důsledky. Nechápu, jak je možné zmanipulovat člověka, udělat z něj nástroj své vůle - ale ono to možné je - vím to, ale nechápu. Vědět a chápat je velký rozdíl. Chci i pochopit, co je nelogické - obludná mašinérie a její důsledky.  

Ještě jednou díky :)


 


<reagovat 
Sallybill (Občasný) - 19.4.2011 > Tvá duše je hluboká
<reagovat 
Sallybill (Občasný) - 18.4.2011 > Hezky napsaný. Je vidět, že víš o čem píšeš (bohužel).
Skončí to někdy? Ne. Můžeš jen zaujmout jiné stanoviště. Když Tě pálí prdel na topení, sedni si na postel. Zbývá jediná otázka. Máš na to dost sil?
<reagovat 
 carisimo (Občasný) - 18.4.2011 > Sallybill> 

Sallybill - máš velkou pravdu, filosofe :) Každý můžeme měnit svůj Osud, pokud na to máme dost sil. A pokud nám někdo nepřeprogramuje myšlení. Mé téma je (mimo jiné) i manipulace s psychikou člověka - mechanismy, zrádnost, jak to funguje a jak se to projevuje.. Je to i o tom tu sílu najít včas. Vlastně je to takový varovný výkřik pro všechny. Dalo by se říci téma dneška (je toho najednou plná TV, jak jsem si všimla třeba na ČT1) - tejrání člověka čověkem, manipulace lidí - vše ve jménu ideálů, lásky.. totální zničení a totální konce, které začaly tak nevinně..

Jen mám pocit, že na té ČT1 to je kvůli získání zájmu diváka dost přitažené za vlasy, ještě vše podtržené, aby se divák "chytil" - já se spíš pokouším popsat tu zákeřnost, záludnost - jak se člověk dostane do "pasti" a neví, nechápe.. prostě  je tam.. Přijde mi to tak absurdní, že jsem se o tom rozhodla psát.. o lidech.. a jak jsem o tom začala psát, začaly se přede mnou otvírat příběhy různých lidí - a já nechápala, protože to nešlo pochopit.. ale co mě úplně vyrazilo dech - že to je všude kolem nás, že někdy se to skrývá, jindy člověk sám nechce vědět, prostě se to týká hodně lidí..

Vždycky má cenu psát o tom, co se týká hodně lidí... kdyby to nějak pomohlo jen jednomu jedinému - má to pro mě cenu.. :)


 


<reagovat 
 Sallybill (Občasný) - 18.4.2011 > carisimo>  Měl jsem za to, že popisuješ konkrétní prožitek, ale teď to vypadá, že sis ten příběh vymyslela. Ať tak, či tak musela jsi to stvořit na platformě vlastních pocitů, poněvadž jestli ne, jsi empatická až běda.
<reagovat 
 carisimo (Občasný) - 19.4.2011 > Sallybill> Sallybill - já přeci jen píšu - ale musím přiznat, že jsem i v minulosti vždy mívala s okolím problémy, jelikož nikdy nikdo neuměl odhadnout, co jsou mé prožitky a co je ze stvořených světů.. lidi to dost rozčilovalo, zvláště ty v mém okolí (měli pocit, že mě ve skutečnosti neznají)  :) Já ráda používám "ich" formu - kvůli autentičnosti - ale v minulosti jsem ji používala i v mužské osobě. Jen zpracovávám téma, nasbíraný materiál. Prožitky mnoha lidí. Jako téma si vybírám obyčejný život obyčejných lidí.
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 17.7.2011 > carisimo> "...-"carisimo", pročetl jsem Tvé příspěvky, co tu máš ((3)), a musím říci, že se mi nelíbí. Neposuzuji formu, stylistickou obratnost, apod., nelíbí se mi obsahově, což je, myslím, nejpodstatnější... ...-jako bys si libovala, jak „je Ti nedobře“... ...z Tvého díla totiž čiší nevíra, respektive, Tebou "zavřené dveře" k Bohu... ...otevři je (( Bůh směrem od sebe je nezamyká -a pokud snad někdy dočasně ano, tak pouze "...odůvodněně" a "naprosto" výjimečně těm lidem, kteří o těch „dveřích“ již „velmi dobře“ ví -je známo, že např. bl. matka Tereza z Kalkaty takto prožila téměř celý svůj život, a Eduard Tomáš o tom také píše ve svých pamětech, a Anselm Grün, a J.A.Komenský, a snad každý katolický kněz, a …, a prostě snad každá vývojově „pokročilejší“ bytost na tomto světě )), a samota bude "jednou provždy" pryč. -Život Ti byl od Boha dán, je tedy Tvůj, neznamená to ale, že si s "ním" můžeš dělat, co chceš... ...Bůh za něj chce, aby jsi co „nejúplněji a nejkvalitněji“ "splnila" Tvé úkoly, které Ti předtím, než Tě sem dolů poslal, svěřil, a abys tak přispěla „svým dílem ke zdaru společného Díla“... ...o tom, jak "neblaze" jsi (( zatím )) nastavena, svědčí ostatně i motto, které máš u jména (( cituji: „...za vše dobré, co kdy uděláš, budeš po zásluze potrestán...“ )); uznávám, že se to tak někdy může jevit, je to ale proto, že "každým dobrým skutkem" se přibližujeme Bohu, neseme tedy "logicky" i větší odpovědnost, a musíme se tedy -vlastně již jako součást toho "dobrého" skutku -připravit i zvládnout ten "zpětný" ráz, který každý impuls, "vyslaný" dopředu, způsobí -podle tohoto rázu vlastně poznáme, že onen skutek byl v očích Božích opravdu "dobrý"; jinak než skrze "dobré skutky" přeci „růst“ „nemůžeme“.


Odpusť snad poněkud příkřejší tón, s kterým jsem na Tebe spustil, ale myslím to dobře, a tuším, že Ty se svou bytostnou pokročilostí si z toho vezmeš, co potřebuješ; ...:).
."
<reagovat 
Bajata (Občasný) - 13.4.2011 > Kritika???
Měl jsem psího kamaráda, který žil se mnou téměř 13 let. Aniž by k tomu byl cvičen, mnohokrát prokázal, že by za mě položil život. A jednou mi ho skutečně zachránil. Byli jsme sami na vysoké skále.
Když jsem byl na dně, sedl si ke mě a reagoval stejně jak popisuješ..
Body: 5
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 17.7.2011 > Bajata> "...ale Bajato, jak jsi poznal (( podle jakého žebříčku, jaké "stupnice" )), že jsi byl "...na dně" ? ...a myslíš, že na této zemi člověk vůbec může být "na dně" ? Nerouhej se !


...ostatně, nevím, zda i Tobě jsem již doporučoval "ke studiu" materiál zde přímo na Totemu, ale vidím, že neuškodí Ti jej případně doporučit znovu:

."
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 17.7.2011 > Zeanddrich E.>  

ad kardec: http://www.totem.cz/enda1.php?c=226144&up=azRxpPD4K.P3k25878.


...myslím to dobře, neurážej se, prosím; ... :).

."


<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 21.7.2011 > Zeanddrich E.> Ahoj, to by bylo na dlouhou debatu.
Ale na dně také může být silná vrstva bahna. Nedovedu si představit co by bylo kdybych měl být ještě pod povrchem toho bahna.
,,NAŠTĚSTÍ" SE JEDNALO O VRCHNÍ VRSTVU. :-)) a URAZIT SE??? MYSLÍM ŽE I KDYŽ SE NEZNÁME OSOBNĚ FYZICKY, ZNÁME SE DOST DOBŘE. Patříš mezi ty, kteří ať mi napíšou cokoli, tak vím že to není ze zlého úmyslu. Odkazy jsem četl, ale tady není místo ani prostor na takovou debatu. Díky za ně.
<reagovat 
carisimo (Občasný) - 22.7.2011 >

Zeanddrich

Vystihl jsi to všechno dobře a já se ti vůbec nedivím, že to takhle vnímáš. Nickname Carisimo má za svůj cíl psát a literárně ztvárnit zlo, které páchá člověk člověku.. zlo, které je kolem nás a..... Proč? Protože je o něm třeba vědět, a když o něčem budu vědět, naučím se tomu bránit či úplně předcházet..

Tedy - ač se ti to bude zdát divné, je to vlatně boj proti tomu zlému, co je mezi námi.. Takže - klobou dolů, vystihl jsi to velice přesně. Ještě jednou, děkuji..


<reagovat 
Bajata (Občasný) - 26.7.2011 > Ahoj,
uvědomuješ si ale na jak tenkém ledě stojíme?
Z vlastní zkušenosti vím že dnes je to mnohem, mnohem horší než to bylo za bývalého režimu, rozuměj komunismu, tím nepropaguju komunisty, jen POROVNÁVÁM SKUTEČNOSTI !!!
A ŽE TI, CO JSOU U MOCI, MOHOU ROZPOUTAT PEKLO, JAKO ROZPOUTALI V 50 LETECH JEJICH PŘEDCHŮDCI???

ZKUS POROVNAT SITUACI KTERÁ BYLA TEHDY SE SITUACÍ DNES.
POSLANECKÁ SNĚMOVNA SI MUSÍ PROMYSLET JESTLI VŮBEC VYDÁ KE STÍHÁNÍ, NEBO ALESPOŇ VYŠETŘOVÁNÍ LUMPA, PODVODNÍKA A ZLODĚJE STÁTNÍCH PENĚZ.
PENĚZ DAŇOVÝCH POPLATNÍKŮ. JAK JE MOŽNÉ ŽE STÁT MÁ MILIARDOVÉ DLUHY, ZMIZEL PRŮMYSL, KOLABUJE ZEMĚDĚLSTVÍ, A POLITICI SPOLU S TĚMI KDO JIM POCHLEBUJÍ MAJÍ STATISÍCOVÉ MĚSÍČNÍ PŘÍJMY, PŘIČEMŽ LIDEM NEUSTÁLE ZVEDAJÍ DANĚ, STÍHAJÍ KAŽDÝ SEBEMENŠÍ PROHŘEŠEK A DALŠÍ VĚCI???

ROZKRÁDAJÍ REPUBLIKU, STÁTNÍ KASU A MY, LIDÉ, MUSÍME TU KASU ZASE NAPLNIT???

NECHCI BÝT PROTISTÁTNÍ ŽIVEL, NECHCI DĚLAT ROZBROJE, ALE TAKÉ NEJSEM TUPÁ OVCE, DOBYTEK KTERÝ SE NECHÁ NAHNAT DO OHRADY A KRMIT ODPADEM, JESTLIŽE PÁR HONÁKŮ SI ŽIJE NAD POMĚRY A MYSLÍ SI ŽE JSOU VLÁDCI SVĚTA.

TAKÉ VÍM ŽE RISKUJU TO, CO BYLO PRÁVĚ V 50 LETECH MINULÉHO STOLETÍ.
NEJSEM ZTICHA, NEMLČÍM PROTO SE STÁVÁM NEPOHODLNÝM. VÍM TO.

TEBE NEZNÁM, NEVÍM KDO JSI, NIKDY JSEM TĚ NEVIDĚL.
JEN DOPLŇUJU A VYSVĚTLUJU TO, O ČEM ŘÍKÁŠ ŽE JSEM VYSTIHL.
<reagovat 
Bajata (Občasný) - 9.12.2011 > Ahoj,
jen jsem zase zavítal. Napiš jak žiješ
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 5.3.2012 > něuvěřitelný prožitek něčeho tak blízkého :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
carisimo (Občasný) - 19.3.2012 > Díky, je to malování písmenky, píšu o pocitech - jestli jsi ten okamžik při čtení těch několika vět procítila, tak se mi to povedlo..
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 19.3.2012 > ti jenž sedí s pýchou na trůně brzy prozřou hněvu, který jest moudrý a spravedlivý. každý hledíme do svého vlastního vnitřního zrcadla. já vždy říkám. vlastní vnitřní sebeúcta k kvastní vnitřní sebelásce je ta nejvyšší hodnota :)
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 22.3.2012 > a nemusíte se bát. konec i začátek je v jednom jediném nádechu a výdechu. smrt i život v jediné živé esenci a to u je tělo a proto kdo žije ke svému tělu jako k chrámu, pak čistoty dojde. někteří se ptají a co sex, je to nečisté? a já odpovídám. sex bez citu je jako olizovat skleničku od medu.
<reagovat 
lada34 (Stálý) - 8.2.2013 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(2) 3
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter