Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky 1. díl románu - pokr. z kolekce Román na dobu/ne/určitou
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 29.7.2023 (07:19:33)
další>
Vcházíme do obchodu, všude na nás zírají sladkosti rozdělené podle tvarů těla vyzáblého, tlustého, tvarů těl zvířat, ptáků, spatříme ruce běhající po tělech zákazníků, vtom se před nás postaví oči deseti prodavaček a sdělující: vypadni! Zařizujeme se podle toho a po chvilce stojíme opět na ulici. Po chvíli vcházíme do hostince Vltava, zbystřím pozornost, ano, Vltava protéká jím, hosty s jejich náladou, pivem, vidím, jak odplavuje smutky, přináší radosti, na vlnách připlouvají další a další hosté, někteří jsou magickou silou facek odpluti pryč,…, najednou se zjeví v každém koutu obraz neznámé ženy, jež je zde zvěčněna kvůli každodenní konzumaci alkoholu a lásky. Uličky mezi stoly vytvářejí křižovatky světa s odbočkami na města, městečka, vesnice a samoty. Hostinský brblá potichu nadávky na celý svět, štamgasty, vzápětí je poplácává po zádech a chválí za výkony. Po chvíli zmizí a objeví se s vědrem na zvratky. Trsy hovorů o zeměkouli se rozprsknou do planet hádek, nenávistí a lásek. Spatřím oči návštěvnice, vypoulené a obrovitě zjihlé, vzápětí vypadneme na ulici s očima více vypoulenýma a méně zjihlýma.


Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Občasný) - 8.8.2023 >

Hm, je to takové dost hrubé, řekl bych, ..., tenhle úryvek


<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 8.8.2023 > Chtěl jsem dát ty dvě věci vedle sebe, primárně by měla

"vítězit" krása, a ještě něco v pokusech: poezie.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
zpátky   
2 3 4 5 7 8 9 10 11 12 13 (14) 15 16 17
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter