Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
12. 6. 2003 (z deníčku pana P.) z kolekce Deníček pana P.
Autor: afro (Občasný) - publikováno 13.6.2003 (13:24:27)
další v kolekci>

     Vzduch mírně promíchaný ranním opileckým dechem je svěží. Zatím. Varovný signál upozorňující: ”Pozor, lidé!” a čajová konvice jsou mi dobrými společníky. Cítím se unavený, ale snad již brzy začnou působit povzbuzující látky z rychle vylouhovaného čaje. Vylil jsem ho mezi žebroví, stejně jako každé jiné ráno.

     Hledané řešení mizí v dutinách mezi panely, v brouzdání prvním teplým vzduchem nad tramvajovým pásem nebo je zcela jinde? Existuje vůbec? Ale ano, jistě! Chci ho uchopit. Klidně i po malé šarvátce. Je však příliš časně.

     Na vedlejší lodžii si povídá matka s dcerou a moje vtažení do děje je nemístné. Připadám si divně a trošku se i stydím. Jako bych byl součástí jedné i druhé. Jako bych zameškal hodinu jazykovědy a jen sledoval předpokládaná gesta. Jsou tak nudná a pak najednou, z ničeho nic, ve stylu fortissimo. Sleduji protínání ve stínovém koloritu a pokouším se nalézt vodítko, indicii vedoucí k větě s vykřičníkem.

     Za pár okamžiků se rozhodnu. Jen si ještě zatančím apatický tanec s kontrastní sklovinou. Proti proudu? Nikoli. Věřím. Bez nadšení, pochopitelně. Jenže axiom vazby ke K. je spletencem novotvarů. Parafovaný, tudíž platný. Jako konec v šachu. A není to remíza či pat. Jen nucená vazba na včerejší dny. Snad i na budoucí linii kooperací s olivovou příchutí. Jazykem zkoprnělým věčným brouzdáním v poháru na chuť.

     Zelený čaj však došel a olivy jsou právě jedna po druhé znásilňovány papričkou. Čekám na ticho. Provokace ze strany zvuků doléhajících i přes zavřené okno nemůžu nevnímat. Mlčím a nepochopitelně přitom odhazuji další pecku. Nebudu rušit svištící automobily plné úspěšných lidí zesilujících hodinu po hodině klimatizační jednotky nasávající vzduch potřísněný torzem energie.

     “Vyber si.” vyslovuji tu větu zbytečně nahlas. Patří mně. Odcházím! K. zůstává ležet ve vedlejším pokoji. Je podivně zkroucená a prostěradlo nemá bílou barvu.



Poznámky k tomuto příspěvku
Kelly (Občasný) - 13.6.2003 > Zabili Kennyho!!!!! :oDD

Body: 5
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 13.6.2003 > Líbí..
Body: 5
<reagovat 
rabako (Občasný) - 14.6.2003 >

Zelený čaj však došel.... hmm...

že ten rozhovor,cos sledoval, má inspiraci v atriu? :o))))


<reagovat 
noa (Občasný) - 15.6.2003 > asi bych tu souhlasila s MZF... zdá se mi, že delší věcné pasáže by pak daly více vyniknout lyrickým obrazům, kterých je takhle snad až příliš a tudíž jsou utopené... což je škoda... každopádně budiž tvůj text důkazem, že hranice mezi poezií a prózou jest prodyšná
<reagovat 
MZF (Občasný) - 13.6.2003 > Text je hodně lyrický. Pro mě až příliš, na úkor dějovosti či snahy něco sdělit.
Body: 3
<reagovat 
 afro (Občasný) - 16.6.2003 > MZF> Souhlasím - je to tak trochu o ničem (dějově)...bylo to zamýšleno spíš jako tok vědomí.
<reagovat 
Cum-ley (Občasný) - 17.6.2003 > Mě to bavilo :) Už ta první věta je ohromně svěží :))) To jsou nápady, lít si čaj mezi žebroví a znásilnovat olivy papričkami!
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter