Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
A o čem chcete pořád psát?
Autor: toyenka (Občasný) - publikováno 26.6.2003 (16:19:20)
 

A o čem chcete proboha pořád psát?

 

            Ráno u kávy prolistujete denní tisk. Tedy, jsou to machři, zase to stihli, jak jinak. Zase stihli vydat ten plátek včas, bleskne vám třeba uznale hlavou. Upíjíte kávu a pročítáte titulky, tenhle jen přelétnete očima a k tomuhle se určitě musíte vrátit, zapisujete si kdesi v paměti.

         O čem vůbec chce dnešní čtenář číst? O všem. Chce být neustále informován, udržován v obrátkách svých myšlenkových pochodů, které spolehlivě evokují jednotlivé novinové články. Proto si přece ty noviny k rannímu kafi kupuje. Je tu jen ten jeden malý problémek: Všechno už bylo totiž napsáno. Skutečně všechno? Ale ano, za ta tisíciletí, co se točí naše zemská koule kolem své osy a současně rotuje kolem Slunce, zcela určitě ano. Věřte tomu. Jen každý všechno ještě nestihl přečíst. A v tom je ten fór, umět vytáhnout správné téma ve správnou chvíli, oprášit a psát. Psát tak, aby človíček u ranní kávy zapomněl na všechno okolo.

         Abeceda má jen pár písmen, pokud nebudu uvažovat ten rozsypaný čaj, co stále ještě používají v zemi vycházejícího slunce. Z těch několika písmen lze sestavit slova, ze slov věty a věty mohou tvořit myšlenky. To je všeobecně známé. V myšlence je ale úžasná síla, a to si uvědomuje zase úplně každý, kdo se kdy se psaním dostal nějak do křížku.

         A tak upíjíte kafe z hrnku, začtete se do článku, který včera pro vás novinář zpracoval a ani nevnímáte, jak rychle ta vaše hořká káva chladne. Zasáhla vás totiž myšlenka, zakletá v písmu. Určitě tady už někdy byla, nic nového pod Sluncem. Ale vás zasáhla právě teď, v tuhle chvíli. V tom je kouzlo publicistiky.

         Znovu a znovu budeme číst o obehraných křiklavých tématech, která rozpalují nejednu horkou hlavu do běla, jako jsou Potraty – zakázat či povolit,  Vstup do EU – co nám to přinese či odnese, Kdo byl agentem StB a když byl, co to vlastně znamená.. Ekonomika, sport, kultura, kam na dovolenou? Téma stíhá téma. Znáte Těreškovovou? Valentinu? Ano, právě tu. Že to je obehrané téma? Ale kdo to povídal, stačí oprášit a kouknout se malinko pod jiným úhlem pohledu a je trháček na půl stránky. Nevěříte? Tak proč právě tuhle stránku čtete už tak dlouho? I ta káva vám vystydla….

        



Poznámky k tomuto příspěvku
Kelly (Občasný) - 26.6.2003 > ...a proto nečtu noviny ;o)))
ale jo, dobře odvedené řemeslo :o))
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 26.6.2003 > nojo, mas recht...ja taky noviny nectu, teda neprehanim to :) noviny to je jinaci...nekdo si v parlamentu prdne, tak nam o tom reknou, tem nic jinyho nezbejva, kdyz jsou odkazany na to co se kde stane...je to rozjeta masina, ma naklady, potrebuje zisk, aby to lidi koupilI za urcitej peniz, musi to mit dost stranek, tak to musej narvat klidne i kravinama a nezbyde nez omylat to samy porad dokola :) no to sou kecy :)) trosku sem se liznul v praci, tak sorry ze takhle blabolim :))
<reagovat 
stefan (Občasný) - 26.6.2003 > tech myslenek, ktere by zasahly je asi opravdu uz pomalu, tedy tech novych..a nekdy i kdyz jsou,je nakonec i malo tercu..-)
Ten fejetonek je OK.. ale treba by potreboval take mimo te jedne,docela vystizne, trochu vic..?
<reagovat 
Lian (Občasný) - 27.6.2003 > ........sorry, nevím co napsat
Body: 3
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 27.6.2003 > Řemeslo? Jen 15 minut mého času.. A jen jedna jediná myšlenka.. Jak pořád čteme o jednom a nikde nic objevnýho.. Neměla jsem chuť tam dávat nic víc, než pocit z toho, že když otevřu noviny, tak je to pořád stejný.. Jenom se to jinak tváří.. A já pitomec je pořád znovu a znovu čtu..  Radši se vrátím k tomu Jehličí.. Jo, díky za čas.. A za poznámky..
<reagovat 
zjihu (Občasný) - 2.7.2003 >

Nejdřív jsem si řekla, že je to samozřejmě taky o ničem :-), jenže...máš pravdu.

Asi čtu kvůli čtení, vidění již spatřeného, než kvůli novým informacím, nevidím na tom nic špatného, kdyby -

- nebylo spousta událostí, které se z našich novin nedozvím

- si ty staré známé věci mohla číst v nedělních přílohách a ne na 2. straně denního vydání

- nečetla jeden a ten samý článek ve třech různých denících (bez určení autora nebo pokaždé s jiným autorem!)

- nečetla jeden a ten samý článek dvakrát ve stejných novinách vydaných v různých dnech (jestli čtete lidovky tak to určitě znáte)

Celkem dobrý fejeton (má to tu kličku od začátku ke konci).


<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 12.7.2003 > Průměr. No, nechtěl bych to rozebírat českou žurnalistiku (která si neumí poradit ani s takovou ostudou jako je pan Korescký)...
Já to vidím podobně jako Borges - ve jedné povídce popisuje autora, který se rozhodl znova napsat Dona Quijota, lépe řečeno opsat. Světe div se, bylo by to nové dílo. Je to jednoduché, psaní je dialog, provokace, svádění světa, skutečnosti. Ta se mění, a tak se mění (nezávisle na autorovi) i psaní.
No stejně, k tý publicistice. Tak tedá máme spoustu informací, ale málo vědění. Dobrý novinář by měl být schopen informace analyzovat, dávat do souvislostí. To v dením tisku (snad až na komnetáře - v jinak hrozném - Právu) fakt nevidím (MF: bulvár, LN: hnízdo modrých tlachalů; mluvím o komentářích). Já čtu Literárky. Tam je jasný "odkud vítr vane", nijak se netají svou politickou orientací (taky proč?) a podávají delší články o zajímavých věcech. Jednou týdně je lepší než sedmkrát týdně (mluvím o čtení novim, nijak bych to nezobecňoval!!!).
Body: 3
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 14.7.2003 >

Hmmm.... Svět má spoustu odstínů šedi. Podle Gausovy křivky normálního rozdělení má "průměrnost" nejširší zastoupení... Myslím na čtenáře.. Tenhle článek byl napsaný, aby lehce provokoval průměr.. A vida, vyprovokoval i tebe k nějakému názoru.. Pro průměr nelze psát nadprůměrně (většinu to pak nudí a rozptyluje, neudrží pozornost...)

 

Díky za názor.


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter