Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Prvotina z kolekce Equilibrium
Autor: Flavius (Občasný) - publikováno 9.1.2004 (14:58:25)
další ve sbírce>

Zasažen barevným kulometem klesám do kolen,

davy šílí, pivo teče proudem, ženy, zpěv.

Blízko k sobě, vzdáleni na věky, vlaštovka zmateně

krouží a hlava klesá. Tekuté duše proplouvají kanálem

na věčnost. Přes hluk slyším stromy plakat. Roní své

slzy, které tady budou ještě za 1000 let. To my už

dávno budem promlouvat s brouky. Mezitím se

kameny valí a berou s sebou mladé životy.

Láska není, Bůh není, kdovíco ještě není.
A já abych se o všechno staral. Sakra



Poznámky k tomuto příspěvku
Lei (Občasný) - 9.1.2004 > Prvotiny se musej cenit. Nicméně co mi tam hodně vadí je a) rušivé a nesmyslné zalomení některých řádků - asi protože to není báseň, ale rozsekaná próza včetně teček a velkejch písmen? b) 1000 číslovkou. Pár klišé, ale čítávám tu básně o odst horší, co se týče klíšové saturace .
<reagovat 
g morr (Občasný) - 9.1.2004 > No, rozhodně to není "tradiční prvotina", tj. sentimentální rýmovačka.
S tím zalamováním veršů – no to by mně vážně zajímalo, jakýs k tomu měl klíč. Ale třeba to vykazuje vysoký počet -e- v těch posledních slabikách: podvědomé asonance? A nezdá se mi to členění marné. Úplně.

A momenty jsou tam pěkné: duše třeba jsou zkapalněné, nemusím je moc, ale tekuté by nemusely být špatné, špiritusy.

Promlouvání s brouky a barevný kulomet !

A poslední věta jak ze života, ta mě dostala do kolen. Sakra.

& dynamika, jak se pořád něco děje, ta je dobrá – se nedivím, že pak máš s tím staráním takových starostí –

Jestli bys neměl ještě trošku zcivilnět, nesedlo by ti to o něco líp?
Jdu se podívat o kousek dál –
<reagovat 
Flavius (Občasný) - 9.1.2004 > To členění má souvislost s mým psaním, píšu do malého sešitku, kam se toho nevleze moc na řádek a zásadně se nesnažím dělat pozdější úpravy. Proto jsou moje věci takové "rozházené" a kolikrát "nedopilované".

Ale o to právě šlo, o surovost okamžiku, a ne o pozdější rozmílání ostrých hran.

BTW: myslím, že jsem civilní až moc, tahle vznikla právě během návštěvy jedné vesnické zábavy, kam jsem nikdy předtím, ani nikdy potom nešel. Děkuju za kritiku, možná, že se z mých dalších věcí dovíte něco o mě víc, je pro mě velice zajímavé sledovat Vaše asociace a co si myslíte. I proto jsem se odhodlal něco sem publikovat.
<reagovat 
Catherine (Občasný) - 9.1.2004 > Tak mě dostala ta poslední věta,ten konec je podle mne dobrý...fakt
Body: 4
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 11.1.2004 > Na prvotinu neotřele zajímavé.
Body: 4
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 12.1.2004 > souhlas s g_morrem a jakpro... :o) kluci, to je super, že tu mám takový šikovný a pozorný čtenáře, už se tolik nenadřu s těma poznámkama a kritikama ;o)
Body: 4
<reagovat 
jakpro (Občasný) - 11.1.2004 > S tím členěním řádků jsem si myslel, že to tak nějak bude :) Taky jsem psal do takovýho sešitku, ale věř, že se vyplatí to před publikováním trochu upravit a rozřádkovat tak, aby to bylo logický a harmonický, takhle to působí rušivě. Jinak mi to též přijde celkem dobrý
Body: 4
<reagovat 
 Flavius (Občasný) - 12.1.2004 > jakpro> Dík za pochvalu, ale s tím členěním trvám na svém. Ta forma, stejně jako volba slov, je závislá na okamžitém rozpoložení, kdy si své věci pišu. Pozdější úpravy jsou uhlazováním a stíráním vyjádření sebe sama. Tohle není ani poezie, nikdy ze mě nebude národní bard a nemíním si na to hrát (to není vůbec osobní výpad, ale lidi bohužel občas sklouzávají k tomu, brát si věci osobně). Zrovna tak se nemíním utápět v originalitě, být trapně šokující a šokujícně trapný.

Ad ona forma: Jsem si vědom toho, že asi teď některé lidi urazím, ale zrovna tak bych mohl namítat já, že by bylo vhodné dodržovat zásady psaného projevu. Sám v něm mám často závažné nedostatky, ale co už, mě snad bude živit něco jiného než filosofování, které si rád nechám na dobu odpočinku. Omlouvám se, nejsem z Prahy, snad proto mi občas dělá problémy dekódovat, že lidi jsou chytrý, mraky jsou bílý a všecko je suprový apod. :)
Své věci sem dávám jen proto, že mě zajímá názor více lidí, nejen těch, kteří mě osobně znají. Nejde mi o nějakou hlubokomyslnou, technicky dokonalou vypilovanou formu, i když je otázka, co to vůbec znamená a zda je to třeba. Vím, že spousta lidí bude trvat na tom, že na tom záleží a nikomu to neberu, třeba záleží, co já vím.

Přesto děkuji za jakékoli poznámky, vždyť i to, že se někdo namáhá napsat pár slov, pro mě je signálem toho, že příspěvek stojí za reakci.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 12.1.2004 > Flavius> Ok, zdržím se napříště výtek formálních, nezajímají-li tě. A ozvu se, až si od tebe přečtu něco, co moje náročná kritéria splní :)) O obsahu většinou nejsem schopen psát nic, poněvadž jsem běžný idiot.

A budu se snažit ti psát spisovně a se vší interpunkcí na správném místě. Ačkoli – necítil bych se dotčený (a snad bych ani neměl potíže s porozuměním (snad to Šlonzák nějaký nevezme vážně)) kdyby na mě někdo vyrukoval v nářečí hanáckém, buláckém, kérkonošském a co jich ještě máme. Nepřijde mi fér (ač na tom také hovno sejde) hodit automaticky každého, kdo použije středočeskou (a kdoví jestli ne celočeskou - míněny Čechy) obecnou češtinu, do pražského pytlíku, jak to implikuje tvoje "nejsem z Prahy..."
;))

A ještě snad – proč bych měl v internetové diskusi dodržovat pravidla psané komunikace. Vždyť jsme si například od začátku, bez otázek a počítám i odporu začli třeba tykat...
<reagovat 
 Flavius (Občasný) - 13.1.2004 > g morr> Drahý g. obávám se, že sis moji poznámku vzal až příliš k srdci.) Znovu říkám, oceňuji a respektuji jakékoli poznámky, ale tím spíš si nedám vzít názor vlastní. Tím méně si dovolím činit závěry o idiocii kohokoli druhého, když většinu času pochybuji o své vlastní:))

I když jsem nový na tomhle serveru, tak přece jen zkušenosti s podobným typem diskuzí mám. Občas se vyskytnu na photopostu.cz a tam jsou občas diskuze opravdu ostré. Obecně k tykání, člověku, kterému tykáš, spíš řekneš od srdce, co se Ti nelíbí/líbí.

Ad to fér: mně to taky nepřijde fér, ale občas člověk musí použít ostřejšího přístupu, aby u partnera diskuze vyvolal aspoň jakési hnutí. Na vysvětlenou, jsem ze Severní Moravy. Nevím, jak jsi na tom se znalostí nářečí oblasti Těšín-Hrčava. U nás se většinou mluví "ponašymu" a ujišťuji Tě, že pro málokoho z Čech je toto nářečí bez aklimatizace srozumitelné.

A proto nás např. náš skvělý češtinář trápil heslem - V české škole česky. Snad z tohoto důvodu mi přijde příjemnější používat, pokud možno, co nejvíc spisovnou češtinu (tak jak jsem jí schopen/neschopen), protože té obecné slyším v televizi, rádiu i běžné mluvě víc, než by se mi líbilo.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 13.1.2004 > Flavius> Dobrý, ten závěr byl vlastní, nepodsouval jsem ti ho.
Po našymu by mi opravdu asi dělalo trochu problém. A kdyby ne mně, tak jiným jistě :)

S tím tykáním jsem mířil k tomu, že na internetu zkrátka (a to se dá empiricky ověřit) většinou pravidla psaného projevu jaksi neplatí.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 13.1.2004 > Flavius> Jo, ad to "fér" – takže ostřejší přístup je označit někoho za Pražáka. A co ti chudáci, kteří se tam narodili?

Bohužel ve středočeských školách se bude těžko hledat osvícený učitel, jako byl ten váš, vlastně jsme oproti vám v nevýhodě: vy umíte po našymu a nejste u vás v kraji za kretény. A umíte spisovně. My umíme většinou jenom tu obecnou češtinu, poněvadž i většina učitelů na nás tak mluvila. I všichni ostatní.

Ale spral ďas, budu na tebe mluvit spisovně, jak už jsem slíbil... a kdybys potřeboval někdy něco přeložit do spisovného, dej vědět ;))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 18 18 19 20 21
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter