Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Pravdivý příběh polygrafa Rudolfa Jelínka z kolekce Dnešek
Autor: vabartos (Občasný) - publikováno 2.6.2005 (13:47:38)
další v kolekci>

Pravdivý příběh polygrafa Rudolfa Jelínka

 

Láska byla pro Rudolfa větším luxusem, než si mohl dovolit, a přesto se neustále zamilovával na potkání. Stačil jeden pohled, aby ho dívka upoutala a druhý, aby mu učarovala. Dlouho věděl, jak na ty jiskřivé oči, plné rty a ladné křivky žen, aby se na něj upřely, v jeho polibcích rozplynuly a nakonec se vznášely v jeho náručí. A právě, že to věděl, neopovažoval se více než pohledět. Vlastně se ale jen bál dalšího zklamání .Ani on nebyl k zahození a raději nedával žádné z krásek naději. V jeho životě bylo jen málo charismatických, oduševnělých a přitom krásných žen, se kterými měl co dočinění. Dodnes ho vzpomínka na některou z nich dokáže nesmírně zahřát u srdce. Trochu pateticky by řekl: „Bylo mi ctí.“ Jedna mu dala do vínku více sebedůvěry, druhá víru v lidi, další jej naučila něze. Prožil s nimi nejněžnější i nejvášnivější milování, jedněm se dokázal plně oddat, jiným zlomit srdce. Prohovořil s nimi celé noci, obdivoval se jejich šarmu a kráse, vedle nich se probouzel i usínal. Vždy ho však znovu cosi přinutilo zvednout se a jít dál. Navykl si taky obdivovat ženskou krásu pouze z povzdálí.

Ponořil se tak mnohem více do své práce a její výsledky na sebe nedaly dlouho čekat. Svou pracovitostí předčil všechny kolegy, dokonce byl ve svém oboru navržen na několik prestižních ocenění a povýšení bylo na světě. Nutno podotknout, nebyl u firmy zaměstnán dlouho. Rudolf Jelínek byl přijat jako tiskař do místní tiskárny před necelým rokem hned po vyučení. Tím, kdo si ho všiml a vynesl nahoru byl přímo obávaný šéf – ředitel a majitel v jedné osobě – Karel Motz. Od doby, kdy se stal Rudolf jeho zástupcem, byla tiskárna ze dne na den schopna zvýšit svou kapacitu a mnohonásobně zvednout svůj zisk. Do tisku tak mohlo jít hned po novém roce nejen množství knih, které na své vytištění čekaly i celé roky, ale i řada nepravidelných odborných periodik, které by jinak spatřit světlo světa ani nemohli. Rudolf své práci obětoval veškerý svůj volný čas a častokrát v tiskárně zůstával pozdě do noci. Karel Motz ho obden zvával do své kanceláře. To už bylo v době, kdy mu Rudolf i před ostatními zaměstnanci bezostyšně tykal. Karel pochopil, kolik toho Rudolf zvládá, a tak se už o svůj podnik tolik nezajímal. Raděj ho začal poučovat o životě a o lásce, jako padesátiletý muž poučuje o polovinu let mladšího kluka. S nohou přes nohu, doutníkem v ústech a nezbytnou přirozenou noblesou trpíval Karel Motz ve společnosti energického Rudolfa více jak často pocitem sebeuspokojení. Uvědomoval si totiž na základě Rudolfova úspěchu své pochybení ve vedení firmy a nechtěl o něho přijít. Nakonec ani neměl, komu jinému by svou živnost předal a jeho mladý zástupce byl jasnou nadějí. Připadalo mu to samozřejmé, že mládí střídá stáří a nikdy by ho nenapadlo, že by se Rudla přes tíhu jeho argumentů rozhodl zamilovat. Rudolf se ani tak nerozhodl, jako prostě zamiloval.

 

--- (pokračování příště) ---



Poznámky k tomuto příspěvku
celej on (Občasný) - 2.6.2005 > Hmm? Hmm! Neopovážím se ti to hodnotit, kvůli noblesnímu (pokračování příště). Doufám, že to rozjedeš tohle ani jako jasný úvod hodnotit nejde, takže si počkám.
Jinak, jak může někdo trpět pocitem sebeuspokojení, když si uvědomuje svojí chybu?? To mi tede leze z uší.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 0 1 2 3 4 (6) 7
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter