Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
tanečnice v zimě
Autor: noa (Občasný) - publikováno 25.10.2007 (09:09:15)


Kostka (Občasný) - 27.2.2008 > Ten nápad: skupinka lidí od rána do večera přišpendlených k počítačům, jakýchsi tajemných "vývojářů" mimo civilizaci, pracujících přitom právě na technologii, tedy na něčem pro civilizaci - do jejichž mrtvolné vyplavenosti najednou vejde atrakce jak z nějaké pouti, cirkusový archetyp života, tanečnice... Tak tedy tenhle nápad, groteskní, absurdní, vychýlený, a přitom pořád blízký a srozumitelný, se mi líbí moc. Jo, je v něm jakási dráždivá bezedná komika. Nechci tu asociovat jména provařených autorů, snad si rozumíme, jde prostě o to, že ten nápad předjímá určitý styl, svět textu, který už mu nedopřáváš. Jak také jinak, když pro Tebe není příliš typický. Naplňuješ jej tedy pak už zcela po svém a to se pak, obzvlášť právě na tom konci, trochu tříští. Tak bych se aspoň ty trochu matné výhrady, které tu padly, pokusil uchopit já.

Skutečně je to až ke konci (u slova "pointa" vřeštím a škrábu), kdy se nějaké zadrhnutí projeví, do té doby text teče, a najednou jsme trochu udiveni a snad i zmateni. Já ale myslím, že jde jen o druhotný příznak. Že problém nestojí mezi "tělem" a "pointou", že jde o rozpolcenost v samotném podání základního, podle mě již dost "stylotvorného" nápadu a na tom konci se to drhnutí jen teprve odhalí.

Teď přece jen konkrétně k tomu konci. Vlastně celý ten závěrečný oddíl za třemi křížky mě, doposud upoutaného a spokojeně čekajícího na další vývoj či vyznění, najednou vyhodí a jaksi zradí. Nechytil jsem ani, co znamená, že hrdina pomohl naskočit dalšímu z nich - to jako komu? (Ale to klidně může být mou nedovtipností.) Nevím, co tam dělá ta hláška "better than sex", to je ze strany hrdiny vědomá narážka na původní předpoklad sexu, narážka, kterou chce s tou ženou sdílet? A jelikož, jak jsem řekl, se mi tak líbí prostý nápad "tanečnice v zimě", tedy v chandře umrzajících vývojářů, kouzlo toho nápadu jako takové, jeho poetika, pak mě vyústění a vysvětlení typu "to byste nečekali, kdo tahle ženská ve skutečnosti je", už tolik nebere. Ale nechci být tak striktní - nějaké překvapení tam snad místo má, jen z téhle jeho podoby jsem rozpačitý.

Jinak ale moc fajn, "o tom nemůže být sporu". On ten nápad, jak o něm pořád tak mluvím, k celkové radosti vlastně dost stačí... :-)
Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Kostka
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter