Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 21.5.
Monika
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Passion z kolekce Drobné chtíče
Autor: Arthur Chyba (Občasný) - publikováno 1.12.2008 (19:07:47)


 Arthur Chyba (Občasný) - 2.12.2008 > Lei> A v tom je rozkol mezi mnou a tebou: čtená poezie versus nečtená...proč má podle tebe primát čtená? Docela by mě to zajímalo, opravdu bez náznaku jízlivosti.
Abych odhalil můj názor, nuže: u čtené poezie vidím problém v tom, že posluchač nemůže (není to možné) vnímat veškeré nuance textu. Nemůže ocenit ani obsahovou formu, protože než se stačí do textu plně ponořit, fabulovat si ho, tak už je autor u své páté básně. U poslechu vnímám, já vnímám, převážně zvukovou stránku básně, nedokážu se plně ponořit do obsahové roviny (ostatně, když poezii čtu, málokdy, téměř nikdy mi stačí jedno přečtení).
Další věc je ta, že jsou to dvě odlišně poezie...čtená x psaná...mohl bych i tuhle báseň zarecitovat tak, aby tam to es splynulo s dalším veršem, čímž bych ale potřel jeho nosný význam. Ve čtené poezii to nevadí, v psané už ano. A protože to nerecituji, ale píšu a ty to čteš, mám pocit, že by nemělo dojít k omylu. Možná tě to donutí si báseň přečíst znovu a zeptat se: Proč tam to s je tak vystrčené?...což je mým cílem.

K názvu ti nemám co říct, je to moje představa, že to slovo vyjadřuje apod., jak jsem už psal. Tvůj výrok bych možná pozměnil...vynechal bych slovo daného...

Jinak díky za hlubší kritiku:-) O čpění reklamou bych zrovna dvakrát nehovořil, ale budiž, na to, že se jedná o konvenční báseň, si mi k tomu měl dost co říct:-)
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Arthur Chyba
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 (7)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter