Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
O prázdnotě a intuitivním poznání z kolekce SEDM ESEJŮ O (ZEN) BUDDHISMU
Autor: buddhist (Občasný) - publikováno 27.11.2009 (22:27:11)


Navždy už bez tebe (Občasný) - 28.11.2009 > to je milé...už jsme pomalu schopni vzít do ruky tužku a začít znovu – tentokrát s čistým papírem.

myslíš opravdu, že jsme pomalu schopni vzít do ruky tužku a začít znovu – tentokrát s čistým papírem - jestliže jsme ještě úplně nevystřízlivěli?

to mi přijde strašně jednoduché takhle to říct... tohle by dokázalo dítě,, nebo mladý člověk...

ale (dle mého úsudku) čím víc je člověk nasáklý - (jak to nazývají východní nauky - májou) - hmotným světem, tím hůř se od toho dokáže odpoutat.

málokdo ve vyšším věku dokáže změnit nějak zásadním způsobem svůj život, i když takoví lidé existují.

spíše ale -myslím- že se jjedná o lidi, co se "znovu narodili" - zažili nějakou nemoc, nehodu, klinickou smrt apod.

promiň, nějak jsem se tu rozepsala

Ještě si neodpustím následující:"Pokud se v jediném okamžiku dokážeme naladit na vlnu dynamiky, neulpívání a zapomenout na všechny kategorie, jsme bezpečně nahoře a plaveme bez jakýchkoliv problémů."

Ano, ale...zkoušel jsi někdy NEMYSLET NA NIC? Já ano, a myslíš, že mi to šlo?

Ano, šlo, i když vlastně ne. Jednalo se o ty okamžiky,, které zde zmiňuješ: pohled na zapadající slunce atd. v těch okamžicích je mysl ohromena nádherou pozorovaného a mě jen napadne:"to je nádhera!"

Ale když si řeknu:"tak a teď nebudu na nic myslet", tak mi to nepůjde, i kdybych se rozkrájela.

a ještě něco (cituji): "Vždyť dokonalý celek vzniká hrou protikladů." Dovolila bych si k tomu dodat:...,pokud se tyto vyrovnávají.(jakmile jeden z nich převládá, není to o harmonii,souladu, dokonalosti)


Ale dost už o tom

Promiň, to jsou takový mý úvahy..

nejspíš tě tim už unavuju :o)


Tak jsem si pěkně početla a jdu o tom všem popřemýšlet ještě ve snech. dobrou noc :-)

Body: 5
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Navždy už bez tebe
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter