Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
O prázdnotě a intuitivním poznání z kolekce SEDM ESEJŮ O (ZEN) BUDDHISMU
Autor: buddhist (Občasný) - publikováno 27.11.2009 (22:27:11)


 buddhist (Občasný) - 28.11.2009 > chinagirl> Hi Chinagirl ;-)

díky za poznámku. Jak jsem psal o těch knížkách hledajících analogie mezi paradoxy moderní teoretické fyziky a myšlenkami východních filosofií, tak musím říct, že tyhle knížky znám spíš přes svýho tátu, kterej se jima jako "kvantový fyzik amatér" ;-) jeden čas dost zabýval. Já jsem četl některé jejich části, o některých kapitolách jsem jako vystudovanej fyzik s tátou diskutoval ... Takže konkrétně mám na mysli knížky od fyzika jménem Fritjof Capra: The Tao of Physics (1975), The Turning Point (1982), Uncommon Wisdom (1988) .. myslím, že minimálně ta první byla přeložena i do češtiny. Dále jsme s tátou četli i knížku od autora jménem Gary Zukav: Dancing Wu Li Masters. Tento autor je ovšem novinář a jestli si dobře pamatuju, že co se týče partií knížky věnovanejch fyzice, byly tam věci popsány i někdy ne uplně dobře.

Jo a ještě k druhé části tvé poznámky:
určitě existuje nejistá hranice mezi emocionálním a intuitivním ... hodně samozřejmě záleží i na interpretaci těchto pojmů. Nicméně v tom pojetí buddhistického poznání, o kterém píšu v eseji, je myšleno intuitivní poznání jako něco trochu jiného něž emoce - ty naopak, pokud příliš ovládají myšlení, můžou být i vlastně brzdou tohoto hlubšího intuitivního poznání. Ale určitě s tebou souhlasím v tom, že emoce jsou předpokladem a možná bychom mohli říct i spoštěcím mechanismem k tomu, snažit se něco intuicí pochopit a začít se zajímat o vlastní duchovní cestu.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli buddhist
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter