Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
O prázdnotě a intuitivním poznání z kolekce SEDM ESEJŮ O (ZEN) BUDDHISMU
Autor: buddhist (Občasný) - publikováno 27.11.2009 (22:27:11)


 chinagirl (Občasný) - 3.12.2009 > tuik> to je zajímavá úvaha s tím náboženstvím....myslím, že ateismus (nebo spíš agnosticismus a ještě líp - mluvíme o lidech, --- takže agnostik) je minimálně racionálnější v tom smyslu, že hodnoty nepřijímá nekriticky, nepřímá dogmata, ale vytváří si na ně svůj vlastní názor, zapojuje rozum, empirický zkušenosti... připomělo mi to člověka náboženského jak ho definoval Masaryk (už si na to moc nevzpomínám, ale vím, že mi to sedlo, tam se spájelo to rácio s intuicí nebo řekněmě svědomím)...no...nevím přesně kam jsem se tím chtěla dostat...

intuice je prostě určitě důležitá - jinak by se z nás stali racionální "zrůdy"(ekonomové nechť se neurazí:), ale není mi jasná ta hranice mezí emocí a intuicí...

ještě to buddhist: zaujala mě ta část s prázdnotou, že se člověk musí od všeho odprostit a pak teprve může zapojit intuici a někam se posunout, no já teď čtu takovou knížku, jmenuje se to "loneliness" a je to o úžasných možnostech, které se člověku otevírají když je sám:)...v poznání, v tom jak vnímá sám sebe, svět atd, dívá se jinýma očima,..možná mluvíme o tom samém, budhisté, alespoň ti, které jsem v číně potkala, tak právě trávili o samotě meditací většinu dne (pak se scházeli 3x denně na společné modlitby), ale každý má INDIVIDUÁLNÍ plán toho jak se stát buddhou (ten mu je zadán mistrem), každý se "tam" dostává nějak jinak, podle charakteru, schopností atd...a nesmí svůj plán nikomu říct, jinak ztratí svou platnost a musí se vymýšlet nový (jak jsme se dozvěděli:), na druhou stranu si myslím, že samota může být dost nebezpečná, protože nemáme žádný dobrý plán jako ti budhisté=k čemu by nám vlastně měla posloužit...
ještě mi není jasné jaký je rozdíl mezi buddhismem a zenbuddhismem?
Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli chinagirl
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter