Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
O prázdnotě a intuitivním poznání z kolekce SEDM ESEJŮ O (ZEN) BUDDHISMU
Autor: buddhist (Občasný) - publikováno 27.11.2009 (22:27:11)


 buddhist (Občasný) - 3.12.2009 > tuik> buddhist (Nový) - 3.12. > tuik> buddhist (Nový) - 3.12. > tuik> Dík, za reakci.
Chtěl bych ti krátce odpovědět ohledně toho porovnání ateismu a náboženství...

Jsem přesvědčen (a snad se mi to podaří vyložit i v dalších esejích), že buddhismus není náboženství :-) Podle mě jde spíš o filosofii, psychoterapii nebo životní pohled. Myslím si, že s trochou nadsázky může být buddhistou i ateista nebo dokonce i "křesťan", pokud se dogmaticky nedrží svého "ateismu" nebo svého "křesťanství". Ano, samozřejmě i s buddhismem mohou být spjaté určité náboženské obřady atd. a pravděpodobně velká část buddhistů, zejména v Asii, bere buddhismus spíše jako nápoženství - tedy jako rituál, možná často bez hlubšího porozumění jeho pravému obsahu. Ve svém eseji i v dalších textech se budu snažit přiblížit myšlenky a spisy zabývající se filosofickými myšlenkami buddhismu. A právě v těch pro mě nejzajímavějších a nejzásadněších buddhistických myšlenách a spisech není rozhodující ani pojem božství ani pojem mystiky. Pokud se zde tyto pojmy vyskytují, tak spíš jen okrajově jako "kulisa" pro představení samotných myšlenek. Víra (v našem západním slova smyslu) a pochopení (ve smyslu buddhismu) jsou pro mě dva téměř oddělené pojmy. První se odehrává především v oblasti emocionální, zatímco druhý se odehrává hlavně v oblasti intuitivní.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli buddhist
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter