Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 17.5.
Aneta
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
hegemónia nezáväzných pocitov.
Autor: ericek (Občasný) - publikováno 3.2.2010 (11:57:59)


travail (Občasný) - 4.2.2010 > Funguje to dobře i takhle samostatně. Jen dvě připomínky: dvě pasáže (ta o násilí před "karol ukončí ticho" a potom na konci, o sexuálním charakteru vztahu) - u obou mám pocit že se opakovaně zaplétáš do stejných zdůvodnění, že by se daly proškrtat, takhle ty pasáže působí až moc překotně, vysvětlujícně, tautologicky - lepší by bylo, nechat je více nedořečené. Na takovýchto místech ti z textu poměrně vyčuhuje "diagnóza" těch postav, jakoby kostra na které se zdají být konsruované (což je pro mě na jednu stranu víceméně plus, beru to trochu jako "case study" a místa pr snazší orientaci čtenáře, na druhou stranu ale na tom textu oceňuju právě ta místa, kde podáváš - vyšinuté - myšlenkové pochody hrdinů zevnitř, líbí se mi ta autentičnost, vhled - co se asi odehrává v mysli senilního člověka...) Karel, Lujza i Petra na mě působí přesvědčivě, méně už Martin, myslím, že podobné prostředí by na něm zanechalo jiné stopy, nevím, stal-li by se z něj tak nerozhodný, ušlápnutý (jak ho aspoň vnímám) "chlapec" duchem... ale máš-li ho jinde charakterizovaného blíže/jinak, je to asi v pořádku.
Jinak celkově pozitivně hodnotím "zamlženou atmosféru" celku, to jak se myšlenkové pochody hrdinů proplétají, zaplétají do sebe a přerušují (ale zároveň udržuješ zdání reality), způsob, jakým mezi hrdiny přeskakuješ, udržuje čtenářovu pozornost; způsob, kterým v tísnivé normalitě probleskuje psychopatolologie, aniž by jakkoli narušila dojem, že něco podobého se možná zrovna teď může odehrávat u sousedů.... mj. tohle téma se teď naneštěstí zdá být hodně přitažlivé, ale tobě se (alespoň pro mě, nevím, nakolik se lze na něco podobného spoléhat u mě ;) )daří udržet se v mezích dobrého vkusu, to mě těší. Méně pozitivně pak hodnotím, že ti na některých místech (lehce, ale přece) vystupují diagnózy, soustředila bych se spíše na vnitřní světy postav, zbytek nechala čtenáře dohádat, má to i tu výhodu, že ho tak lépe můžeš vylákat k sympatizování s postavami.... doporučuji, boduji a jsem zvědavá, jestli ti někdo řekne ještě něco více nebo mne opraví.
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli travail
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter