Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Tertio Oculus (2/4)
Autor: Draconian (Občasný) - publikováno 22.5.2014 (13:43:28)


Sartori (Občasný) - 4.6.2014 >

Někdo nás přepadl. Vypustili na nás výboj neznámé energie.“
„Co ukazují senzory?“ zeptal se Ron.
„Zatím nic, ale ty výboje přišli z jednoho asteroidu na levoboku.“

…..“ne to není časová díra – tohle je časová díra“ :D:D

Nezneužíval bych na každém kroku slovo neznámé. Neznámá energie, neznámý materiál atd. Nechci hlavnímu hrdinovi křivdit, ale jestli má v oku hmotnostní spektrometr, aby střelil z fleku na 10 metrů informaci, že vesta záporáka je z neznámého materiálu, tak je to kolík. S tím bych manipuloval opatrně.

„Na lidském obličeji šlo vypozorovat, že tvor člověkem není.“ Dobrá věta :D

Další věc je, že je těžké si udělat obrázek o technice. Kde je Gabron a jak daleko letí? Jak rychle letí? Je několik možností, ale pokud např. cestují nějakým „hyperprostorem“, potom by chtělo promyslet, kdy se budou vyhýbat pásu asteroidů. Protože takhle to působí maličko dojmem, že letí vesmírem – kalí si to rychlostí 10x rychlost světla – celou dobu je u kormidla nějaký člověk, který zpomalí, když narazí na asteroidy a prokličkuje jimi pouze při rychlosti 1x rychlost světla :D (přeháním sorry). Všechno to jde obejít, aniž bys musel rozebírat technickou stránku věci, klidně ti navrhnu 5 způsobů.

Už jsem trochu pochopil, co mi přišlo tak familiární v první části. Křestní jména. Vypadá to, že se všichni nalodili a najednou jsou jedna velká rodina a nepůsobí to hodnověrně a profesionálně jako důležitá a vážná mise. Dělá mi taky problém se orientovat a já osobně jako čtenář bych dokonce ocenil jistou anonymitu komparzu a jistou odtažitost od nevyprávějících postav, který jsem na těch pár stránkách stejně nestihl poznat. Na tak malém prostoru je naprostá přehršel jmen a nepomůže ani udělat si graf.

Jako celek je to poměrně nedotažený a naivní v detailech. Je potom moc těžký, pokud chceš rozvést navíc ještě vraždu. Navíc ten spád povídky/novely je takřka schizofrenní – bum kyborg, bum rvačka, bum vražda – na prostoru 2-3 stránek je to masakr strašnej – ani člověk nestihne kdo s kým co .. co ….? Já jako čtenář se absolutně nemám o co opřít. Nemám k postavám žádný vztah a ani ho v tomhle tempu nezískám. Máš tam skvělý momenty – např. vyprávění zjizvenýho týpka, jak brousil šéfovu manželku – peckový. I jiný – vůbec tě nechci zrazovat, celkově máš našlápnuto dobře i se mi líbí tvůj jazyk, ale přijde mi to ušitý extra horkou jehlou. Kdyby byly jednotlivý pasáže delší a o něco propracovanější, bylo by to skvělý. Líbí se mi námět i nastíněná linie. Jen bych po ní být tebou jel o něco rozvážněji.

Komentuju ti to takhle veřejně, protože by mě opravdu zajímal i názor ostatních. Tedy nějaký relevantní názor.


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Sartori
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter