Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Hlava , krajina , prostor
Autor: Pollock (Občasný) - publikováno 22.10.2017 (08:25:31)


 čtenář M. - 25.10.2017 > čtenář> "Umí mluvit na podprahové bázi, bez konkrétních sdělení" ... "Já v tom vidím vždy nějaké konkrétní sdělení, které je komplikované, nedá se říct slovy, na tohle už nejsou pojmy, na to je právě obraz." ... - To je jistě v pořádku, ale pro někoho kdo má výtvarné zkušenosti není těžké nasekat takových hlav / krajin / podprahově mluvícího čehosi dvacet za jednu noc úplně bezmyšlenkovitě, sice si třeba užije ten proces tvorby, ale pravděpodobně bude mít nakonec pocit promarněného času, protože tento způsob má velmi chudý záměr a smysl.
Mně tato práce přijde přetažená, umělá, topící se v estetice linek... Přitom kresba obecně je ve své podstatě sebeobnažování, ale žádný exhibicionismus, a nejde o dokonalost, technika je pouze prostředkem k funkčnímu osobnímu výrazu a sdělení. Tato práce popírá základní vlastnosti kresby.

Neříkám, že má pollock tvořit "hnusně", elegance jak říkáš je součástí jeho rukopisu, ale mělo by tam být něco víc. Čím dál víc mi přijde, že pollock se nesnaží se svými vlivy pracovat a vytvářet na jejich základě něco nového a přitom upřímného k sobě - stejně jako se bojí konkrétního obsahu, je totiž snazší být nekonkrétní a mlžit, taky to s sebou nese míň bolesti, míň odpovědnosti, míň myšlení. Autorovi vzniká třeba dojem, že vytváří reálnou rozmanitost světa a "kdo chce, své si najde, dal jsem do toho všechno" ale myslím že takový přístup je vlastně sebeobelhávání. Nebo že je prostě neudržitelný, v nějaké fázi života to může být pro autora zajímavý, něco si tím objevuje (v sobě), ale postupně se to vyčerpá.
Taky je mnohem snazší dělat obrazy které tě dostanou do jiných sfér jako pollock, než dělat obrazy které tě dostanou sem. Obraz nemá být únik.

"musí žrát kila neoprávněné kritiky, což píšou lidi na něj zaměření" ... To je trochu paranoidní. Navíc kritika má smysl, nabízí možnost konstruktivního dialogu a vnitřního ujasňování si názorů všech, kdo koukají na dílo. Někdo si může s opačným názorem porovnat ten svůj - pokud je například tvůj názor na pollockovu tvorbu tak nekritický a vnímáš intenzivně hodnoty jeho děl, tak se třeba v tom svém názoru ještě víc utvrdíš a vizuálně si ten obraz ještě víc užiješ. Kritika není k tomu, aby ti vyvracela názor nebo aby pollockovi něco vnucovala, kritika přispívá ke zjitření vnímání obrazů, ke komunikaci mezi divákem a obrazem, a je spíš trochu škoda že na totemu žádná názorová rozmanitost už neexistuje.

No a jestli bere autor umění vážně, tak má být sám k sobě stokrát kritičtější než je k němu kdokoli jiný.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter