Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Vím! z kolekce Teorie
Autor: Varial (Občasný) - publikováno 13.9.2003 (19:11:40)
další>


Felipe (Občasný) - 24.10.2003 >

Můj nejmilejší... Totiž Zeframe.

Ano - na logiku jsem narazil, ale rozhodně bych nikdy neupadnul do takového nevkusu, abych se ohrazoval vzděláním. Jako člověk vzdělaný jistě víš, že náš vzdělávací systém snadno dovolí, aby se někdo drilovou metodou převzdělal vysoko nad úroveň své inteligence. Takoví lidé pak mohou dosáhnout často nejen akademických titulů, leč i postů.

Rozmáchlá tvrzení, věda - a tak dále. Pozor, pánové, ať už jste kde jste - filozofie není, nebyla a nebude matematikou. Tvrzení filozofa mohou být stejně tak intuitivní, jako nelogická, a přece mohou zasahovat hluboko do podstaty věci. Já se za filozofa nepovažuji - jen konstatuji.

Bůh jako entita, která celý ten kolotoč, nazývaný životem, roztočila - se mi zdá přece jen přijatelnější teorií, nežli teorie o náhle obživnuvším kameni. Už jsem řekl (a to je přísně vědecká úvaha): ukažte mi to ve zkumavce, nikoliv nějaké aminokyseliny, ale zrození živé buňky z nich - a věc bude vyřešena, nebude sporu.

Jinak beru zpět svůj výpad o morálce. Z tónu, jakým jsi svou poznámku napsal, jsem vyrozuměl, že o jejich hodnotách nepochybuješ. Proč staroegyptská? No, možná proto, že staří Egypťané jsou v naší morálce lecčemus vinni. Jak jistě víš, šířilo se to z Egypta dvěma směry, z nichž ten velký, starořecký proud nás (ve smyslu morálky, tabu a zábran) ovlivnil podle mého názoru nemnoho. Jenže existoval i ten druhý proud - z Egypta do Izraele, přes Vatikán do Prahy. Jo, jo - starý dobrý Hérodotos. Proč nesouložíme v chrámu všichni společně při slavnostech, když to dělávala celá planeta? Odpověď: nelíbilo se to staroegyptským kněžím. Ale nechci být rozvleklý. Tak zase dopříště.


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Felipe
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter