Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Vím! z kolekce Teorie
Autor: Varial (Občasný) - publikováno 13.9.2003 (19:11:40)
další>


Zefram (Občasný) - 25.10.2003 > Ad vzdelani. To jsem zas nerekl. Jen se stava, ze v prubehu vzdelani na leccos zajimaveho narazime, samouku zas tolik neni.

Kdyz jsi hanil Occama, tak to bylo rozmachle tvrzeni bez duvodu, kteremu proto nemusim davat zadnou dulezitost. Takze bud si za tim stojis a mas duvod, ktery chci znat, anebo kecas. Jedno ci druhe. Zadne zvasty kolem. Jestli ale reknes, ze konstatujes "Occam je idiot" a povazujes to za hluboky vhled, tak jdi rovnou k sipku. Ja bych to mohl rict o nekom jinem a take bez udani duvodu, jenze to nedelam a nechci takove veci ani poslouchat.

Pokud jde o moralku, jsem asi ten posledni, kdo by adoroval tu krestanskou. Jeste mene jsem naklonen zakladani moralky na nejakem Bohu. To je udesny alibismus!

Co kdybychom ve veci Boha prikrocili k podstate veci. Tou neni dojem, ze je lepsi uvazovat nejakou prapricinu, tu konecne svym durazem na kauzalitu veda stvori take. Ani nejde o to, jestli zivot bude stvoren ve zkumavce, anebo nikoliv. Fakt, ze my muzeme stvorit zivot, by nekteri teologove mohli klidne vylozit tak, ze tuto dovednost jsme dostali od Boha a potazmo tak i tento novy zivot stvoril On. Proc jim nechavat tak snadnou cestu k uniku? Nezapominej, ze jakakoliv vedecka teorie muze byt imunizovana nejakym ad hoc tvrzenim, oni tuhle imunizaci umi jeste lepe, delaji to uz stovky let. Na Boha a dusi zadna chemie ci kybernetika nemuzou platit. Takze, nehlede na fakt, ze tebe by zkumavka presvedcila, ja se pokousim argumentovat "za vsemi zkumavkami", abych jim nedal jinou moznost, nez veskerou argumentaci vzdat a skryt se ve vire. Jejich tamejsi osud me uz nezajima. Takze od motivace zpet k Bohu. Co kdyz budeme namisto tohohle slova uzivat treba slovo XYZ? Zmeni se neco? Pro verici ano. Ti by v nekonecnou lasku XYZ neverili. Pro ne je dulezite to slovo, Buh, oni jej miluji, jim se libi, to slovo samotne je podstata veci. K nemu se modli, v nej doufaji. Jestli tedy ty postulujes XYZ jen proto, ze zatim nemas jine vysvetleni pro vznik zivota, pak ti identita Buh=XYZ nevadi. Nic se nezmeni. Dospel jsi uvahou k zaveru, ze potrebujes novy termin, definoval jsi jej a hotovo. Je tomu tak??? Pokud vsak vadi, pak vitej v klubu, jehoz clenove jiste veri, ze auto, ktere pojmenujes car, nemuze jezdit. Doufam, ze nikoliv, tak se nase debata omezuje jen na nutnost toho noveho terminu, na jeho uzitecnost a nektere metodologicke souvislosti. Urcite treba musi dostat teorie alternativni k XYZ jistou sanci, protoze tezko nekdy uvidis nejakou zkumavku, kdyz budes vyhradne podporovat teorii XYZ. Proste XYZ jako vyzkumny program nedava perspektivy. Jako netestovatelne tvrzeni je zcela navedecka, takze metafyzicka. A jako metafyzicka zas prohrava v soutezi s jinymi metafyzickymi teoriemi, ktere nam alespon muzou slouzit jako vyzkumne programy. Tot v kostce zaklad me nechuti k XYZ. Je to bud laska k tomu slovu, anebo metafyzicka analogie slepe ulicky. Co kdyby vsichni kdysi zastavali metafyzickou teorii, ze cosi jako antibiotika nelze objevit, protoze to proste neexistuje. Meli bychom kdy Flemminga?
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Zefram
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter