Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 3.5.
Alexej
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

  SEZNAM RUBRIK
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ten dělá to, ten zas ono
Autor: Zefram (Občasný) - publikováno 11.9.2004 (14:09:46)


Miroslav Langer (Občasný) - 15.9.2004 >

Nemyslím si, že specializace odporuje obecnosti, ale myslím, že je překážkou k tomu, aby se snadno a "najednou" objevila nějaká obecná teorie v oblasti, kde dosud zřejmě vůbec není (jak to tvrdíš Ty - a já s tím asi souhlasím). Máš naprostou pravdu s tím, jak se jednotlivé hranice mezi obory ztrácejí, ale obvykle ne proto, že by někdo byl schopen zásadně propojit paradigmata té či oné vědy jako celky, ale tím, že si biolog vykousne kousek z chemie nebo psycholog kousek z neurologie.

 

Mozaika je celistvější, ale jen tam, kde se pohybujeme na hranicích podcelků v oblasti prozkoumané. Nikoli tam, kde z prozkoumané oblasti narážíme na rozbředlou plochu nejistých či dobře míněno "jistých", ale nepodložených znalostí v sociálních vědách.

 

Je to jako puzzle, které má několik míst se snadno vytvořitelnými obrazci (jako bývají na puzzlích tváře, ruce atd.) - a ty se daří malými kousky spojovat. Ale nedaří se takovými malými kousky od krajů okamžitě vytvořit jednolitou plochu na místě velké díry, která je třeba oblohou s nepatrnými konturami odstínů modré a hned zjistit, který že kousek bude právě uprostřed této plochy...

 

S tim Turingem - Turing není všechno :-) Zvlášť v původním znění, zobecněně snad k něčemu je, ale to bude trvat hodně dlouho, než se to povede - a nemyslím, že jsem v tomhle směru pesimista... A Tvůj optimismus ohledně nalezení toho světonázoru... No, asi jsi to myslel žertem. :-)


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Miroslav Langer
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter