Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 21.5.
Monika
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jsme Loutky z kolekce Malby
Autor: HunteR (Občasný) - publikováno 30.12.2004 (12:27:16)
další v kolekci>


 HunteR (Občasný) - 27.1.2005 > zabicka> Bohužel, je mi líto, ale naše pohledy na umění jsou zcela rozdílné... nevím, jestli něco tvoříš nebo ne, a pokud ano, tak jestli kreslíš jen veselé legrace pro dekoraci. Pro mě a pro spoustu dalších výtvarníků (z nichž někteří jsou velmi známí) není obraz dekorací - to je naprosto zestručněný a omezený pohled, protože pěknou dekoraci můžeš koupit klidně i v obchodě, vyrobenou sériově ( je jedno, jestli to je obraz, váza, plastika), bude vypadat hezky, dekorativně, ale to bude zcela vše!!!!!! Snad si nemyslíš, že malíři malovali obrazy jako dekarace!!!! A ještě k tomu řekneš takovou hloupost, že obrazy mají být pozitivní a dekorativní. Malíř, který tvoří pro to, že to tak cítí, nikdy netvoří obrazy jako dekorace, ukládá do nich svoje vědomí, vize a touhu tvořit. Vždy záleží na tom, v jakém období obraz tvoří a proto se do toho obrazu vliv toho období promítne, proto jsou také obrazy pro malíře důležité, neboť uchovávají náladu, stavy a myšlenky, v jakých se autor nacházel a při zpětném pohledu na ně se tyto emoce vrací. Obraz je daleko víc, než jen barva na plátně, pokud není malován pro komerční účely. Obraz tak dostává svůj vnitřní rozměr, daný vloženou emocí autora, obraz žije... pokud takový obraz uvidí jiný člověk, naladěný na podobné emoce, je obrazem uchvácen a rozumí mu, nevidí jen barevné plochy a techniku malby, ale chápe i smysl a rozměr toho, co obraz sděluje, je to jakási forma řeči, zakódování ať už chtěné nebo podvědomé informace do výtvoru, nejde tedy o tvorbu dekorace!!!! Jde o zachycení něčeho, co má autor v hlavě, myšlenky, vize.. to je PRIMÁRNÍ účel!! Ne dekorace, pokud vycházím z toho, že se bavíme o umělci a ne řemeslníkovi, který dělá na zakázku... Ty si vůbec neuvědomuješ, proč si vlastně člověk obraz na zeď pověsí - ve většině případů (na tom se shodneme) je to proto, že se lidem líbí barvy, že jim to ladí k interiéru případně se jim líbí motiv obrazu - to je klasicky konzumní záležitost, která tak nakládá i s poměrně emotivními záležitostmi. Mnohem uzší skupina lidí ale obraz na zeď nedají jako nějakou stupidní dekoraci, ale proto, aby jej měli stále na očích, aby k nim obraz mluvil zakódovaným smyslem, který pochopili a kvůli kterému obraz koupili... nejde vůbec o to, jestli ten obraz na stěně vypadá hezky nebo ne, jde o to, jak na toho člověka působí, co mu dává a co mu přináší, a pak se už nemůžeme bavit o dekoraci! Opravdový umělec prostě nemaluje obrazy kvůli tomu, aby někomu dekoroval zeď, ale kvůli tomu, že potřebuje něco říct, vyjádřit a jeho řečí k tomu, jak to sdělit je malba nebo kresba!!! Jak má lidem říct a popsat co má v hlavě, co se dejě v jeho mysli, když k tomu nenachází slova? Musí použít jiný prostředek a protože vládne malbou a kresbou lépe než jiní, vyjádří to tímto způsobem. Chápeš už, že je obrovský rozdíl mezi dekorací a uměleckým dílem? Umělecky osvícený člověk si uměním nedekoruje svůj život, obklopuje se jím proto, že ty věci k němu mluví a on jim rozumí, byť to nemusí takto chápat... A dalším tvým nesmyslem je to, že by obrazy měly být pozitivní... a kdo to jako autorovi přikáže? Kde je to dáno? Kdo určuje, co bude na plátně a co ne? Jsi snad bůh, že to můžeš určit? Myslíš, že člověk v hluboké depresi, po ztrátě něčeho nebo někoho bude malovat veselé věci? Obraz je sebezpověď, výtah z mysli a podvědomí, v takových chvílích hodně lidí maluje proto, aby si pomohli od bolesti, a nebudou malovat veselé a dekorativní věci, ale naopak temnotu, bolest... a když jednou na takový obraz někdo narazí a bude mít v sobě podobné emoce, může pochopit, co obraz říká a v tu chvíli je mu ta deprese a beznaděj mnohem bližší, nepřipadá si sám, najednou vidí, že někdo měl podobné pocity taky a dokázal je zachytit... prosímtě, přečti si něco o psychologickém působení obrazů, než řekneš nějakou hloupost o tom, že obraz je "každopádně dekorace". Podívej se do historie, vidíš snad samé veselé a dekorativní obrazy? A pokud se objeví depresivní a temné obrazy, vidíš snad, že by byly zatraceny? Že by je nikdo neměl doma, že by je nikdo nechtěl? Podívej se na Rembrandtovu lůzu, temné a smutné skici lidi, a jak jsou ceněny a kolik lidí má doma jejich kopie? Co slavná Picassova Guernica, která zachycuje hrůzy občanské války ve Španělsku??? A co třeba obrazy H.R. Gigera, které jsou neskutečně temné, depresivní a brutální a přitom jsou známé po celém světě, mnoho lidí je kupovalo, protože je fascinovaly skryté zákoutí duše, které se na obraze projevily a mnoho lidí tak zjistilo, že jsou vlastně stejně perverzní jako autor, mnohé z nich to vedlo až k Freudově psychoanalýze... jak mi napsal jeden člověk v jedné virtuální galerii - krása může být i v temnotě, smutku a ošklivosti... a je to naprostá pravda!!! Divila by ses, kolik lidí si pořídí podobně temné a depresivní obrazy, které sice nepřinášejí povrchní radost v kýčovité formě, ale šíří daleko hlubší sílu a emoce, daleko reálnější a lidštější, než radostné nesmysly, kterých je všude okolo spousta... Doporučuji si nejdřív něco z temného umění projít, ne jen na internetu, ale jet se podívat do galerií, obrazy si "osahat", vidět tahy štětcem, cítit ten účinek na vlastní kůži... pak možná pochopíš, že tvůj pohled na obrazy a výtvarné umění je mylně zaostřený... nechci ti nutit svůj názor, ale s tím tvým nemůžu vůbec souhlasit...
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli HunteR
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 
(1) 2 3
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter