Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
LEHKOST OKAMŽIKU z kolekce Mrtví by neměli vstávat z hrobů
Autor: Rony Rubinek (Občasný) - smazáno


maxima gali (Občasný) - 27.6.2005 >

Mne sa to páči, ako poviedka, najprv som si myslela, že sa jedná o výpoveď ťažko chorého, potom sa do toho prekvapivo zamotal aj dej, ale bol iba súčasťou výpovede.

Trochu na tom, čo napísal Emmet_RAY bude, ale skôr ako varovanie, že do dlhej prózy, ako je román, treba ubrať na obrazoch, tu to nevadí.

Práve teraz sa mi stalo, že som čítala poviedky od autorky, ktorá je skôr poetkou. Najprv ma fascinovalo, ako básnicky ich napísala (úžasné obrazy, úžasné pohľady), potom som z toho bola prejedená, takže dlho po nej nesiahnem - pri kudrlinkách je dĺžka veľmi dôležitá - málo čitateľov, poéziou ladených, sa nepreje, ale ostatní áno.

Myslím, že ešte stále experimentuješ, než sa pustíš do väčšieho diela - stále mám pocit, že ťa ťahajú romány a asi máš už aj rozpracovaných niekoľko dejových línií, len sa cibríš v štylizácii, aby to prežilo. Čiže tu trošičku ubrať (nedaj na mňa, rob, ako cítiš, fakt, naozaj, cit na prvom mieste v umení), ani nie tak v štýle, iba trošku menej odstatvcov pred dejovou a za dejovou líniou - až to bude román. Bežne sa autori zvyknú v románoch vykekešiť tým štýlom, že jednu, dve časti obetujú na svoje srdcové rozplynutie a ostatné nechajú plynúť v strohom tempe, napríklad. Ale ty kekeš po svojom, máš na to :). To je už o tom, že si to môžeš dovoliť :))).

 

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli maxima gali
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter