Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 19.5.
Ivo
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ty
Autor: drfaust (Občasný) - publikováno 13.7.2005 (20:58:15)


 rohoz (Občasný) - 14.7.2005 > zkrveživ>  Osaměli jsme
v naprostém tichu

dotek tvé dlaně
jako výkřik
proťal mou kůži

svlékání
stvořilo tvar
ženského prsu

střed života
vlhký
zaklíníl naše stopy

Opsal jsem tu báseň s mými subjektivními úpravami a přijde mi opravdu hezká a obsažná. Samozřejmě, že mohu uvést jen, co v ni vidím. Tak například v první sloce vidím strach z odcizení, to osaměli jsme v naprostém tichu je krásné vyjádření, zdůraznění, kam až jsme se dostali. Může zde být i jiný význam - rozhodnutí o početí potomka a to je rozhodnutí, na které jsme vždy, pokud nejsme nepřizpůsobiví občané - sakramentsky sami a je to moc odpovědné.

V životě to tak chodí, že když dva lidé se dostanou až na krajní vzdálenost od sebe, najednou si uvědomí, že za tím krajem už je jen propast a mají někdy potřebu to zvrátit, proto ten dotek může mít i takovou sílu. Mám-li vzít v úvahu možnost založení rodiny, pak obraz z dotekem jen podtrhuje velikost chvíle.

Sloka svlékání ve tvaru ženského prsu nádherně evokuje to, kam při takových příležitostech směřujeme, nemluvě o možnosti symbolu pro budoucí mateřství - to je ten druhý výklad.

A poslední sloka - zejména střed života vlhký je překrásná - a zaklínil naše stopy mi signalizuje právě zplození člověka z naší vůle. Tak tolik ten můj subjektivní výklad.

Na té básni se mi líbí, že nemá potřebu spontánně vyprávět a argumentovat, ale prostě pojmenovává sled událostí co nejstručněji, protože věří v jejich dopad bez nabytečných slov




<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli rohoz
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter