Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 11.5.
Svatava
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Víra v lék
Autor: celej on (Občasný) - publikováno 28.4.2005 (20:00:00), v časopise 17.5.2005


Lamarski (Občasný) - 30.9.2005 > Chyby a překlepy odsouvám stranou;) Je to rozhodně poutavě vyprávěné. Já jako ateista jsem hned k hlavnímu hrdinovi pocítila sympatie, protože měl stejné pochybnosti o představitelých víry jako já. Nelíbil se mi však styl vět. Někdy používáš slovesa s koncovkou ti a v zápětí přihodíš nespisovná výraz. To, že mluva je většinou archaická se k tomu hodí, ale v tom případě ji musíš dodržovat od začátku až do konce. Takhle si připadám jako moderní člověk v 19. století. Pak ty přímé řeči by mohly mít samostatný řádek, někdy jsem nevěděla, jestli mluví sestra nebo lékař. A přestože jsem řekla že pravopis vynechám něco si neodpustím. Střední rod! Koncovky u středního rodu zaměňuješ za ženský rod a to je fakt hrozné, už takhle to pořád slyším v TV a rádiu. Někdy jsme měla pocit, že ten deník vlastně není deník, občas to přejde do přímého vyprávění v současnosti (protože tam popisuješ, co kdo přávě dělá, různé maličkosti). Chtělo by to sjednotit styl.
A teď ta pozitiva:) Je to výborné! Řekla bych, že jedno z tvých nejucelenějších věcí tady (některé jsem ještě nečetla). Hlášky typu:
"Také skvostný boží výjev s vytřeštěnýma očima nad čelem mé postele, ten nesmí chybět." nebo "Žádné oči na mě toužebně nehledí během nočního snění." neměly chybu;) Vůbec celá ta ateistická skepse je vtipně a nenuceně naservírovaná. Dobře rozehrané dvě strany vidění světa, které na sebe narážejí v podobě lékaře a řádových sester a jejich dogmatických názorů a rituálů, možná by to chtělo vložit jim do úst trochu víc energie, trochu koření;) Konec byl zajímavý, ale uspěchaný.
Takže to shrnu. Jestli jsi udělal ty korektury (slibovaná výše) a tohle je část tvého románu, o kterém jsi mi psal, pak je to víc než jen dobré. Připomínáš mi Ecovo Jméno růže (ale to už tu někdo psal). Chci tím říct, že tohle se dá (po nějakých úpravách) opravdu srovnat s díly vyspělých autorů. Bodovat nebudu, protože příběh je na 5, ale ta odfláknutá gramatika a chybějící písmena a slova by to jen snížila;))) Čeština je krásná, nauč se ji mít rád a poslouchat jak zní, pak bude ona poslouchat tebe.
Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Lamarski
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter