Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 17.5.
Aneta
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Třináctá komnata z kolekce Povídky
Autor: Lola (Občasný) - publikováno 13.2.2006 (19:00:15)
další>


 mezon (Občasný) - 15.2.2006 > Ach jo už mě přestává bavit obhajování svý práce.
Tak tebe nebaví obhajování své práce? V tom případě absolutně nechápu, proč sem svoje díla vkládáš?! Aby ti je buď všichni pochválili nebo byli zticha? To ti teda spíš doporučím jiný nejmenovaný literární server a trochu trpělivosti doplněné dávkou vlezprdelismu. A všichni ti budou psát, jak jsi báječná, skvělá, božská, jedinečná …. i pod naprosto hloupá díla. Ale k čemu to vede?

A protože velmi nerad zůstávám nepochopen …

Tomu patnáctiletému je vlastně víc než zemi, taqkže myslím, že to řiká dobře. On jenom vypadá na patnáct.
Budiž, asi jsem si jenom špatně vyložil tvou interpretaci tělesného vzhledu a očí, které však onu zmiňovanou moudrost stáří nevyzařovali, nýbrž vyzařovaly.

-ona byla jiná, měla něco díky čemu se chovala jinak. Byla něco jako ošklivé kačátko.
A kdo to má u všech všudy čuchat, že ona byla ošklivé káčátko? Navíc jsi vůbec nepochopila moji poznámku, která se vůbec netýkala samotné hrdinky, ale těch lidí. Jednou větou napíšeš, že “nedokázali milovat, nesnášet jeden druhého, lhát , podvádět, litovat druhé či odpouštět. Žádný člověk na planetě neměl srdce, žili prázdným životem, neměli city” no a obratem se dočteme, že Louve “lidé zavrhovali, protože se jim zdála divná, nikdo s ní nechtěl mít nic společného”. To prostě tluče do očí – neumí milovat nesnášet lhát podvádět … prostě nic, žádná emoce, ale Louve zavrhnou (to je teda podle mne emoce jak sviňa).

-on neví, co jí čeká, jen ví, kde to hledat.
No tak to teda zase asi tak moc moudrý nebyl. Z textu pro mě vyplývá, že ON věděl, čím bude muset vykoupit ty city pro lidstvo. A jestli to přesto nevěděl, tak mu skutečně bylo patnáct a ty oči tak jenom vypadaly.

-ona city má, ale ostatní ne.
To je snad jasné, že ona ano a ostatní ne. Ale z tvého textu vyplývá (“.. tam za horou objevíš cosi neznámého, kde budeš moct získat city...”), že ty city má získat Louve pro sebe. Možná by bez toho tvrdošíjného obhajováni si svého dílka stačilo doplnit větu třeba do této podoby: “… kde budeš moct pro všechen lid získat city.” Nebo tak nějak. A bylo by to.

-babička by mohla říkat úplně, co chce. Tím chci říct, že nikde neni psáno, co kdo řikat má a co nemá, ale musím uznat, že buď pozdravena bude lepší.
Ano máš pravdu, nikde není psáno, co kdo říkat má a nemá. Jde o to, co působí věrohodně a co naopak rušivě. Taky by ta bába mohla hulákat: “Kde se sakra flákáš?! Už mi z toho čekání protéza pustila kořínky.” Ale asi by to nebylo to pravé. Teda pro toto dílo. Někde jinde by to mohlo působit úžasně.

Pečlivějšího zpracování se třeba někdy dočká...možná...ale všechno chce čas:)Jen si přeji, aby zůstalo v příběhu, cosi z mého já, které se za dobu změnil a já v tom cítím dětskou nevinost, když čtu svoje staré příběhy, proto jsem se snažila zanechat starou podobu. jsem si jistá, že by to šlo lépe a jinak podat, ale nezměnilo by to obsah natolik, že by mi tento příběh přestal vnitřně říkat, co teď? a teď nevím ani proč se snažím tolik hájit tento příběh, když vím, že málo kdo pochopí...
Z tvého posledního odstavce chápu, že píšeš jen a jen pro sebe, pro svůj dobrý pocit a je ti jedno, jestli se tvé výtvory líbí nebo nelíbí a podezřívám tě z toho, že ani netoužíš po pochopení. Je to tvoje svobodná volba, kterou nikdo nezpochybňuje, ale pokud budeš svá díla vystavovat na odiv světové veřejnosti, musíš taky počítat s tím, že ti k tomu občas někdo něco napíše. A vždycky to nemusí být s palcem nahoru.

A nerozčiluj se hned. To, co ti tady píšu, není urážka tvé osoby nebo tvého díla. Jsou to všechno rady, tak dobře míněné, jak jen to jde. Jsem totiž takový hodný strýček. Ale jestli poradit nepotřebuješ, tak to, prosím, pod své další dílo napiš. Ani já nemám patent na rozum a nehodlám se tady ztrapňovat plýtváním energie na někoho, kdo o to nestojí.

Stále si myslím, že je to pěkný, romantický pohádkový příběh, který by si opravdu zasloužil pečlivější zpracování.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli mezon
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter