Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Temná bouře-probuzení z kolekce Temná bouře
Autor: Rafael (Občasný) - publikováno 28.2.2006 (19:13:56)
Pokračování>


celej on (Občasný) - 5.3.2006 > Ahoj, přečetl jsem to jak jsem slíbil. A bylo to celkem těžké.
Máš tam fakt plno podivností...
Celé bych to schrnul do těchto bodů:
1) špatné vyjadřování (vím, že ty v tom máš jasno...máš příběh v hlavě al věř, že čtenář ne. Musíš mu vysvětlovat tak aby opravdu chápal)
př.:"Půjdu stejně jako dnes, pohledy jako vždy, ale další část úplně jiná." "hned za jejich barákem byl kopec a les, ale jenom kousek."
2) protiřečení a nesmyslnosti
př.:"jen hloupý vesničan a on malý kluk, copak oni můžou vědět, co je pro ně dobré. Od toho tu Velcí jsou, aby rozhodovali za ostatní."
"Nohám, ale nevadilo, že není poledne, potřebovaly si na chvíli odpočinout"
Jinak ještě pár věciček. Celé mi to příjde jako děsný guláš (neber to zle - na začátku to tak klidně může být) ale elfové a katany a ten začátek se cvičením najednou palisády, upíři, hraničáři, stopaři...nechýtám se. A ten gulášek máš i v stylizaci. Chvíli píšeš uhledně spisovně (příbytek) a pak dáš výraz typu Huba.
Pár tipů:
-Zapracoval bych na tom, jak řadit slova...někdy ti hapruje slovosled...
-je dobré eliminovat ukazovací zájmena v textu na minimum (ty, to, tohle...)
- nedělal bych dlouhatánské souvětí, kde se ztrácí jejich informační hodnota

Hele ale pokud chceš psát tak tohle je všechno otázka času...dostaneš to pod kůži a už budeš uvažovat a textu tak aby se dal napsat a dokážeš myšlenky zpracovat do psané formy...stačí jen chtít a dřit.
Jo a připsovat a upravovat je taky součástí řemesla...
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli celej on
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3 4
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter