Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
...o chytrém pejskovi Hafáčkovi
Autor: schizandra* (Občasný) - publikováno 22.10.2006 (07:06:49)


schizandra* (Občasný) - 23.10.2006 >
A proč ne? To je docela velkorysá nabídka, nemyslíš? Mít ty dvě verze vedle sebe a pak porovnávat?! Mne by opravdu zajímalo, jak by tahle pohádka podle tvého mínění měla vypadat – prakticky ! ne jen kolem ní teoretizovat ...třeba by se nám oběma ledacos objasnilo.

No, jinak je to úsměvné a mýlíš se, když si myslíš, že mne to rozebírání štve, byla jsem konec konců na něco podobného připravená, když jsem si zaklepla, že chci vážné kritiky (:-)) Jenže je tu ten „úhel pohledu“. Oba jsme přesvědčeni o své pravdě a ta moje je podložena zkušeností s působením takovéto pohádky na malé dítě, zatímco tvoje tuto zkušenost ještě postrádá. Já se dívám očima malého dítěte, které má rádo přírodu a svět zvířátek , které moje čtení často přerušuje otázkami, aby se dopátralo, „co by se stalo, kdyby...“, no a v tom je také možnost poučení, protože žádná dětská otázka nezůstane viset ve vzduchoprázdnu. Jinak jsem ti na to už přece odpověděla - viz - Jak to, že nemá ponaučení? To se ti zdá málo, že všechno plyne v pohodě a porozumění? A že návrat domů je krásný, když tě tam čekají ti, kdo tě mají rádi?- to je podle mne poučení dostatečné k tomu, aby se v dítěti posílilo vědomí a uspokojení, že mezi lidmi i zvířaty existuje pouto porozumění a přátelství...chci přece z něj – tedy z dítěte – vychovat člověka vnímavého, laskavého, přátelského...a to se mu také musí od dětství vštěpovat, stejně jako je musíš naučit rozlišovat city kladné a záporné(to jsou ta slova zhrubělá = se záporným citovým nábojem) . Jistěže city nejsou zakleté JEN ve zdrobnělinách, ale tyto nám pomáhají velmi účinně je pěstovat, když je dítěti teprve 3-5 let. Dítě je čistý nepopsaný list, co do něj napíšeš, to se ti později vrátí. Nemám potřebu vzbuzovat v něm strach, úzkost, nenávist v tak útlém věku, nehledě k tomu, že by to byla vlastně jedna z forem psychického týrání... ano, myšky ve spíži jsou zlo a tohle zlo je nutno likvidovat, ale i ty myšky jsou užitečné, když zůstanou na zahradě, na stráni, v lese...protože bez nich by se neobešlo mnoho dalších tvorů, kteří se jimi živí.
Souhlasím, že by to bylo téma na diplomku, jenže tu jsem obhájila už před lety a teď na takové rozsáhlé teoretizování nemám dost času, protože životní praxe mne zcela pohlcuje a k pohádkám pro Vendulku si s Vendulkou chodím odpočívat...a taky, jak je zřejmé, hýbat mozkem zase trochu jinak.(:D))))

<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli schizandra*
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter