Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Komentář k dílku Stvořitel a my od milovníka moudrosti romanna z kolekce filosofie
Autor: Cid (Občasný) - publikováno 6.12.2006 (11:37:46)
další>


Cid (Občasný) - 7.12.2006 > V tomto bodu se musím romanna zastat. On nepoužívá fyziky k prokázání Boha, ale uvádí je jako příklad, že platí jednota protikladů. Přitom je chápe ale dost podivně. Jako by si ony fyziky naprosto odporovaly, což není pravda. Nejde mu tedy o důkaz jako takový, ale spíše o příklad ze světa.

Jinak přece jenom nemohu souhlasit s tvrzením, že veškeré důkazy objevují Boha v citové rovině. Mnoho důkazů Boha má do pouze citové roviny hodně daleko. Ať už jsou to Tomášovi cesty, nebo Aristotelův výklad prvotního hybatele, nebo ontologický důkaz Anselmův. Ano, žádný z těchto důkazů není absolutně prokazatelný. Nebo lépe řečeno, nemá sílu přesvědčit pochybující. Nicméně to nezpochybňuje platnost tohoto důkazu. Pokud se rozum vydá na cestu k Bohu, nemůže očekávat, že ho popíše, ale že k němu maximálně dorazí. Další je věcí milosti a víry a hlavně lásky. Rozum se ocitá v roli poutníka, který došel k hradu, ale milost a srdce otevírají bránu.

Jirka
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Cid
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 (2) 3
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter