Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Obsluhoval jsem anglického krále
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 23.1.2007 (21:33:03)


 čtenář Aleš - 2.2.2007 > čtenář> Abychom tu byli féroví tak souhlasím s Oplatkou že ději se věnuje pouze jeden odstavec ze sedmi. Takže není založena na ději. Ani nesouhlasím s tím že je to recenze na nízké úrovni, jak napsala Zuzana. Autorka má svůj přístup ke psaní recenzí, za ním si stojí a nenechá se ovlivnit jen tak každou námitkou tady. Svým způsobem takovouto zásadovost obdivuji. Její přístup vychází z jejího nejlepšího přesvědčení jak by se měla novinařina dělat. A taky samozřejmě z toho co vystudovala. Určitě je hodně těch, kterým se její způsob psaní líbí. Vyjádřit kritický názor bývá obvyklejší než něco pochválit. Proto tady kladné názory moc nezaznívají. Tím myslím předchozí diskuse u Oplatčiných předchozích článků.

Nebudu ani chválit ani kritizovat. Pouze uvedu co tam postrádám. Takže k věci.

Dobře. Ději se věnuje jeden odstavec. Další dva se zabývají atmosférou filmu, barvami, pocity,...V dalších dvou odstavcích autorka rozebírá herecké výkony. Zbývají nám tedy dva nejkratší odstavce - první a poslední, které se na film dívají z globálu. Vše ostatní se zabývá detaily. My co přemýšlíme směrem od obecného ke konkrétnímu potřebujeme v prvé řadě jakési globální srovnání, globální zařazení a pak teprve jsme schopni absorbovat detaily. A to tady postrádám.

Konkrétně: - srovnání s Hrabalovou knihou
- srovnání s jinými současnými filmy
- rozsáhlejší srovnání s Menzelovými předchozími tituly
- osobní lidská situace režiséra

Mohl bych pokračovat, ale toto mi tady chybí asi nejvíc. A myslím si že k práci recenzenta patří jakýsi globální nadhled a globální srovnání. A asi nejenom já bych uvítal daleko větší razanci. Víc se do toho opřít. Třeba u prvních dvou vět ve druhém odstavci "O čem tenhle v tisku tak dlouho probíraný titul vypráví? Nikoli o anglickém králi, ale o jednom typickém českém človíčkovi." se mi obrátily oči v sloup až jsem se lekl že mi ulítnou ke stropu. To je snad natolik známá věc, že mi přijde docela trapné to uvádět. Že to není o anglickém králi.

Takže asi takovéto jsou moje dojmy, pojmy, slovní průjmy.

<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter