Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Obsluhoval jsem anglického krále
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 23.1.2007 (21:33:03)


čtenář kdojenejchytrejsi:-) - 6.2.2007 > Recenzí se bezpochyby objevilo jako hub po dešti a zvídaví čtenáři si bezpochyby sami naleznou ty zajímavější mezi nimi. Nás však v tuto chvíli zajímá recenze na Totemu.

"Abychom byli féroví", ano, děj popisuje jen jeden odstavec, ale přesto tvrdím, že recenze je velice a pouze popisná - popisuje děj (první odstavec), popisuje záběry kamery a popisuje herecké výkony... nic víc.
Nebudu taktně přešlapovat na místě a naznačím další nedostatky.

Textu chybí (nejen estetické, ale jakékoli jiné) podložené hledisko pro názor "líbí". Podle Oplatky - cituji z recenze - "Menzelův film patří mezi snímky, kterým se dá máloco vytknout", ale nedozvídáme se, které další nedotknutelné filmy jsou v sousedství Menzelova opusu. Že si film zaslouží srovnání je zde tedy naznačeno, ale nevyřčeno. Ničím neobhajuje tvrzení, že se jedná o důstojný film.

Nevadí mi, že recenze zmiňuje, o čem je ten "slavný román"(Hrabalův román Obsluhoval jsem anglického krále rozhodně není tak populární a slavný jako Erbenova Kytice, Haškův Švejk nebo postavy románů Milana Kundery), vadí mi ta (pouhopouhá jedna) věcná chyba a také Oplatčinu reakci (z 6.2.2007) podezírám (míněno s mírnou nadsázkou), že svůj text představuje bezmála jako výsledek osvětové činnosti... Snad nenaznačuje, že vzdělává a poučuje pouze čtenáře z řad plebejců a ostatním tímto doporučuje, ať navštěvují jiné internetové stránky?:-)

Nikdo (doufám) nenutí recenzenty proti jejich vůli do složitých rozborů, ale věcná analýza a subjektivní (a obhájený nebo obhajitelný) postoj autora recenze není nikdy na škodu. Ba naopak.

Kritika a pochvala - ani jedno není snažší... A tak co říci? Oplatka se snaží! Text má dokonce 4 000 znaků s mezerami.
Bohužel text má zmiňované nedostatky, ba přestože Aleš přiznává recenzi autenticitu své tvůrkyně a obdivuje její tvrdohlavost, souhlasím se Zuzaninou poznámkou o nízké úrovni.

P. S.
Snad nám někdy slečna Oplatka prozradí, jestli román četla.:-)

P. P. S.
A nikdo se nikomu nezavděčí. Zvykejme si všichni - nevděk světem vládne, protože lidstvo je "zlé, blbé a zločinné.":-)
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter