Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Obsluhoval jsem anglického krále
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 23.1.2007 (21:33:03)


 čtenář kdojenejchytrejsi:-) - 9.2.2007 > čtenář> Vážený NaR(e),

nemám nutkání formulovat své názory v uceleném a veřejně publikovaném textu. Považuji je za nevýznamné a proto se budete muset smířit se skutečností, že se s mými poznámkami setkáte jen pod čarou. I když - asi bych se měl začít obávat - zda Vám nečiní problém názory v nich nalézt. Avšak utěšuji se, že i když třeba nakonec žádný nenaleznete (a třeba opravdu chyba nebude na Vaši straně), budete pobaven a zasmějete se.:-)

Na této, jak tvrdíte "inteligentně napsané recenzi" vytvořené podle léty prověřené šablony a obohacené o náběh k myšlenkám,:-) mi nevadí, že je vůči Menzelovu filmu pochvalná. Vlastně mi vůbec nevadí, že nám Oplatka naservírovala své podivuhodné nadšení. Spíš mě zaráží, že svůj názor - svou recenzi - nijak zvlášť nevyargumentovala (abych se neopakoval, nedostatky jsem vyjmenoval v dřívějších příspěvcích) a bohužel, ani její impresivní styl není na takové úrovni, aby byl argumentem pro způsob jejího podání sám o sobě. Oplatka se pouze se spoléhá na toleranci nebo ignoraci čtenářů. Případně apeluje na jejich pochopení a zastání, neboť si na recenzi dala hodně záležet! Možná tak působit nechce, ale tak vnímám (třeba mylně) její sebeprezentaci.

Ujišťuji Vás, že má ("irelevantní") otázka, zda vůbec Oplatka četla Hrabalova Obsluhoval jsem anglického krále je jen zvídavá. V recenzi naznačila, že viděla divadelní přepracování, (pochlubila se, ale nijak zvlášť - prakticky vůbec - se o tuto zkušenost neopřela). Avšak co kniha - zná ji?:-)

Kromě toho - pletete se. Nikde netvrdím, že recenze filmových adaptací by měli psát pouze lidé znalí původních předloh a pak neinvenčně porovnávat.
Naopak, v tomto bodě se neshoduji naprosto s Alešem, kterému porovnání s Hrabalovým románem, se staršími Menzelovými filmy a s jeho současnou lidskou situací v Oplatčině recenzi prostě chybí.
Ne, znalost Hrabalova románu (a v jiném případě znalost jiné předlohy) určitě není nutná k tomu, aby si divák v kině (a také recenzent) na film utvořil vlastní názor.

Je od Vás hezké, že Oplatku bráníte slovy "kdo se chce jít na tenhle film podívat do kina, právě takovouhle recenzi uvítá". Trošku nerozumím tomu, proč by měl potenciální budoucí divák uvítat jmenovitě tuto recenzi, ale je to Váš názor.:-) Doufám, že stejně tak naprosto respektujete ten můj a uznáte, že alespoň některé výtky, které byly v diskuzi předloženy (a to nejen mnou) mají něco do sebe a jsou k věci.:-)
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter