Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 17.5.
Aneta
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Strach o
Autor: vik (Občasný) - publikováno 2.8.2007 (16:32:42)


ztratila (Občasný) - 8.8.2007 >

Moc se omlouvám, původně jsem chtěla reagovat slovně, ale nějak se tu objevila jednička, která mi přijde nespravedlivá, tudíž jsem to musela změnit.

 

Text je pro mě zatím zajímavým příslibem - jsem docela zěvdavá na další věci.

Pravda je, že tu enbyl dodržen žánr vyprávění. Mimochodem,  když jsem byla gympláčkem, udržoval se takový blud, že není nic lehčího při psaní slohovek, než vypravování nebo úvaha. Protože úvaha se vždycky nějak okecá a vypravování má každej v krvi - není to pravda.

 

Musíš si holt vybrat, co bys rád. Učitelky můžeš provokovat kanonádama vulgarismů, ale přitom musíš nutně počítat s tím, že za to enbude ani pochvala, ani slušná známka. Kdysi, když se tuším že poslankyně Čurdová prala o ten zákon či vyhlášku, podle níž by se v médiích mluvilo výhradně spisovně, říkal profesor Kraus v nějaké debatě, že znakem ovládnutí jazyka  - úrovně mluvčího - je mimo jiné schopnost poznat, kdy má použít jakou jeho vrstvu. Prostě že mu je jasné, kdy se víc hodí mluvit / spát spisovně (třeba článek v novinách, TV zprávy) a kdy se můžeš trochu uvolnit (naše mateřština není většinou striktně spisovná čeština, ale hovorovej jazyk, tudíž pokud bys spisovně pohořil třeba s babičkou nebo kamarádem, možná by se začali zajímat o to, co se ti přihodilo, že seš tak divnej / děláš legraci).

 

I pokud text nevnímáme jako slovní slohovku (a my k tomu vlastně nemáme důvod), tak má pozastavení hodná místa - na mě třeba velmi nedobvře, plytce působila ta veršovaná pasáž - tos tam jistě hodil hodně spontánně - šlo to z tebe, ale je to prostě takovej slovní průjem, odpad, kterýho bys měl textu zbavit. A možná opravdu přidat víc děje, popřípadě jeho popisu, to dodá textu na důvěryhodnosti.

 

Pozastavila bych se i nad poznámkou bílého psa, který pravděpodobně hodnotil text v kontextu "školní slohovka" - ve skutečnosti vůbec nezáleží na tom, jak dlouhý text je, mlůže být jen dobrý, nebo špatný. U publikování na internetu navíc platí, že přijatelnější (snesitelnější) je spíš kratší text. + (a to je hnidopišské, ale stejně) - bílý pse, zkus se oprostit od té příšerné, nechutné otomovací floskule, u člověka, který píše, je to ostuda! 


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli ztratila
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter