Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 4.5.
Květoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Závěr z dynamické meditace z kolekce Inside
Autor: eMBlue (Občasný) - publikováno 9.11.2007 (21:13:14)


damika (Občasný) - 11.1.2008 >

Můj nesouhlas je dvojího druhu. První se týká textu jako takového. Buď sem píšeš pro všechny, nebo jen pro zasvěcené. Myslím si, že pro zasvěcené existuje řada úzce specializovaných webů, toto je literární server pro širokou veřejnost, proto by se s tím mělo počítat a měla by tomu odpovídat i úroveň odborných příspěvků (pokud chceš seriózně informovat a ne se jen amatérsky rozplývat). Proto by podle mě tento příspěvek neměl operovat s nic neříkajícími pojmy jako je „zachycení „ducha“, „uvnitřnění se“, „zbystření pozorovatele za roztěkanou myslí“, ...atd.

Druhá rovina nesouhlasu se týká obsahu. V textu myslím zaměňuješ pojmy mystická meditace a dynamická meditace. Dynamická meditace předpokládám obsahuje dynamický projev – pohyb, tanec - kterému by mělo předcházet dechové cvičení. Ukázka ovšem začíná uspávajícími slovy a vzápětí končí.

Pokud vůbec vyjdu z překladu pojmu meditace, znamená tento rozjímání, soustředěné přemýšlení. Podle Weinfurtera „mystická meditace slouží k tomu, aby si náš myslící princip navykl na soustřeďování“, podle Bruntona jde o bdělou, soustředěnou pozornost.

Dále postupně k tomu, co uvádíš v textu: úkolem pozorovatele, o kterém se zmiňuješ, není vnímat ani chápat, ale jen pozorovat. Pozorovat vše, tedy i myšlenky i pocity. Pozorovat je např. jako pohybující se objekt v dálce, který se přiblíží, ocitne se ve stejné rovině a oddálí. Pozorovatel zůstane „nehybný“ – neposuzující, nezkoumající, bez snahy chápat.

Už vůbec to není o nějakém prožívání v srdci.

"Děje" při meditaci nekomentuje žádná mysl – tedy je zbytečné psát, že se jich „betově vibrující mysl“ neúčastní.

Cílem meditace není dosahování vizí ani zážitků, ale jen naučit se soustředěné pozornosti k tomu „teď“.

Dále si myslím, že pojmům láska, bůh, pravda není třeba dávat žádný konkrétní tvar a „tím hlubší a opravdovější smysl“ – to mi přijde jako hotový nesmysl. Navíc si o pár řádků níž odporuješ (viz o Desateru...).

Žádná meditace by neměla vycházet z očekávání, podprahových pocitů, jiného naladění – opět to odporuje jejímu cíli a vede to spíše jen namlouvání si něčeho při svíčkách a vonných tyčinkách.

Meditace není dobrodružstvím...je to naprosto normální cvičení, které bývá zpočátku dost obtížné. Ale to bývá každé cvičení. :)

 


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli damika
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 (7)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter