Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 13.6.
Antonín
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Seznam čísel časopisu Totem.cz 
 19.číslo časopisu - Podzimní výběr 
 18.číslo časopisu - červenec 2009 
 17.číslo časopisu - únor 2008 
 16.číslo časopisu - duben 2007 
 15. číslo časopisu - leden 2007 
 14. číslo časopisu - říjen 2006 
 13. číslo časopisu - červen 2006 
 12.číslo časopisu - březen 2006 
 11.číslo časopisu - prosinec 2005 
 10.číslo časopisu - říjen 2005 
 9.číslo časopisu - květen 2005 
 8.číslo časopisu - březen 2005 
 7.číslo časopisu - leden 2005 
 6.číslo časopisu - jaro 2003 
 5.číslo časopisu - Léto 2002 je tady v plné své kráse. 
 4.číslo časopisu - Literární číslo s hudebním a grafickým doprovodem - říjen 2001 
 3.číslo - Grafický výběr z toho, co se na Totemu urodilo - 30.4.2001 
 2.číslo časopisu - další výběr příspěvků, které zaujaly...11.1.2001 
 1.číslo časopisu - Výběr toho nejlepšího z Totemu od 1.11.1999 
  
 Rubriky s vybranými příspěvky
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce@totem.cz nebo na nick redakce.
   

               


Náš sponzor
Alnamura
Kacur
Okamzik

 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 3.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Doušek
annandale (Občasný) - 31.1.2006 >
U příspěvku:Ze soboty na neděli
annandale (Občasný) - 31.1.2006 > mezon> Pripustny je samozrejme podle gusta, at si pise kdo chce jak chce, ale ja to radsi tam, kde to neni samoucelne, kde to neni jediny (ci prevazujici) zpusob, jak ukazat charakter nebo vytvorit autenticitu.
Psany text zvelicuje, zkresluje - kdyz neco vyslovis slangove ci hovorove, nezni to tak hrube, jako kdyz to napises. Casto to sklouzne do -"tak cim jeste sokovat... co jeste vic...")
Proto radsi min nez vic, spise do primych reci, protoze napsat neco delsiho v tomhle stylu a nebyt fadni (a ne jen ten primitivni) je kumst.
Pak je treba Hulova, nebo Topol - ale v pripade Hulove
me to taky po chvili zacalo otravovat. Navic nezvladla to, ze veschny jeji postavy mluvi stejnym stylem, neni to uveritelny. V tom to zase Wievegh zvlada lip. Topol je proste Topol.
U příspěvku:Koleje
annandale (Občasný) - 30.1.2006 > Micro> Dobre podle toho, jak se vyjadruji, maji jiz slusnou slovni zasobu, jsou schopny drzet se pomerne dlouho jednoho tematu, samostatne uvazuji, chteji se neceho dobrat. Muze jim tedy byt minimalne 5 let, ale spise vic. Ze by do tohoto veku, (a to i v dobe 2. svetove valky - to zde opravdu nehraje roli - dokonce spise proti tvemu argumentu- totiz vira a pohadky zily v te dobe jeste intenzivneji, navic chodilo se povinne do nedelni skoly, nebyla televize, pohadky se vypravely a cetly) - z by tedy do tohoto veku tyto deti nikdy neslyseli slovo princ a Buh- a nemely poneti, co to znamena, nemuzu prijmout. Deti jsou inteligentni bytosti a zvlaste na tyto veci jsou velmi citlive a vnimave, obvykle vice nez dospeli. Takze promin, ale ten pribeh ti neverim.
U příspěvku:Ze soboty na neděli
annandale (Občasný) - 30.1.2006 > mezon> To jsem pochopila, ze ma dokreslit charakter. Ale on nejak nema moc co dokreslovat, protoze hrdina je sice atheista, ale jinak normalni, obycejny, veskrze slusny clovek, zrejme byvaly podnikatel ci zbohatlik, nic jineho o nem nerikas. Takovych co nechodi do kostela je v Cechach snad vic nez 80 procent. Neverici clovek = "primitiv myslici jen na prachy" je klise.
Ale to s tim jazykem je jen muj nazor, tak se nezlob, me to v tomto pripade odrazovalo, pusobi to spis neprirozene, jaksi "autenticky za kazdou cenu."
U příspěvku:Pomníčky nelžou (II.část)
annandale (Občasný) - 30.1.2006 > Tak docela jsem nepochopila jakou vinu nese J. na smrti toho Spice. Ten druhy odstavec odspodu (kde to zrejme vysvetlujes) je matouci.
Ale jinak ctive
U příspěvku:Země Lásky
annandale (Občasný) - 29.1.2006 > Neni to spatne, spise takova uvaha, mozna pribeh ze zivota, ale nic moc objevneho, napaditeho - ani co se jazyka ci myslenky tyka. Ale ocenuji ze to konci pozitivne - ze vypravecka presahla ten svuj udel, (i kdyz ten zpusob podani neni moje gusto). Nebudu to bodovat, abych ti to nekazila. Pis dal, fandim ti.
U příspěvku:I anděl musí do nebe
annandale (Občasný) - 29.1.2006 > Cervena knihovna neni muj zanr, presto jsem cetla az do pulky. Je tam hodne nepresnosti, nelogicnosti (napr. Akademie vytvarnych umeni neni Universita.)

Postravy jsou neprokreslene.

Nejabsurdnejsim nesmyslem je ovsem vztah toho spisovatele a prostitutky. Ne proto cim se oba zivi, ale proto ze v cele povidce nebyl ani naznak toho, ze by meli neco spolecneho a vztah se ani nijak nevyviji. Uspesny intelektual, umelec (ackoli z charakteristiky to nejak nevypliva, pouze popisujes nejake vnejsi atributy- publicita, vecirky, honosna spolecnost - apropo- je to vubec spisovatel, nebo snobskej obchodnik? Jeste navic je tak cudnej a pokryteckej, ze se cervena pri pohledu na polonahou zenu... o cem asi tak muze psat- asi toho moc neprozil, moc toho neunese- ale jak potom muze byt tak strasne uspesny...) takze tento (podle tebe) uspesny chlapek jde na rande s nejakou holkou z ulice a je mu uplne jedno, kdo ona je, co je, o cem premysli... jedina co mu o sobe na prvnim rande rekne je, ze byla vna solarku a v posilovne, a to mu, intelektualovi, staci... a to staci i k tomu, aby s ni touzil zit a koupil pro ni dum. To snad nemyslis vazne, to je i na Cervenou knihovnu moc.

Hlavni postava vubec nezije, nema vlastni nazory, touhy, sny, jen tak sleduje, co se kolem ni deje a nechava se vtahovat do zivotu jinych.

Porad ji totiz nastrkujes do cesty nejake stastne ci nestastne nahody, ktere posouvaji dej do predu, ta holka sama se o nic snazit nemusi.
(napr. Marka ji pomoci nahod nastrkujes do cesty snad ctyrikrat, a kdyz uz vazne nevis jak je dat dohromady, tak nakonec ten poctivy a uspesny spisovatel uz po druhe nahodou najde neco, co hrdinka ztratila, donese ji to dokonce az domu (asi musel patrat), ale to nestaci, vrcholem je, ze ho dokopnes az do jeho klina, kdyz hrdinka nestastnou nahodou zakopne o stul a ona do jeho klina upadne)

Spatny, spatny, spatny.
U příspěvku:Ještě že tě mám
annandale (Občasný) - 29.1.2006 > Pekny. Jen bych to skoncila na "Co budeme delat?" To dalsi uz je takove nastavovani, je o receno zbytecne, v povidce je to stesti cejtit i bez toho.
U příspěvku:Ze soboty na neděli
annandale (Občasný) - 29.1.2006 > Pekne. Jen ten jazyk vypravece je jako pest na oko. (rusil)
U příspěvku:Koleje
annandale (Občasný) - 29.1.2006 > Neni to spatne, formalne se to cte dobre. Co vytykam, je prilisny naivismus. Neslo zrejme o vystizeni reality, ale ze by dite nevedelo, co je princ, a nikdy neslyselo o Bohu, to je prilis. Nekde se myslenky tech dvou v rozhovoru zbytecne opakuji a tim se to natahuje.
Zaver a pointa- dobre.
U příspěvku:Tady se tvoří
annandale (Občasný) - 28.1.2006 > Povedeny. Tyhle absurdity mam rada. I kdyz tohle neni zrovna trefa do cerneho, myslim, ze by se v tom mohlo najit jen velmi malo lidi. A na druhou stranu, co je na tom spatnyho - ti panove v tve povidce jsou uzasni - to umeni (to jak to vidi) si prece naramne uzivaji. Proc by jim ti "skutecni" umelci meli pohrdat nebo si z nich delat srandu? (a kdo vlastne jsou?) Navic, kazdy si prochazi ruznymi obdobimi a nekdy i (pseudo) intelektualnimi krecemi.
Takze o bod min, ale doporucuji. Cetlo se mi to moc dobre.
U příspěvku:Nepříjemnost
annandale (Občasný) - 24.1.2006 > Draco> Uz nech tech osobnich vypadu. Shazujes se. Ne kazdy s tebou pasl kozy.
U příspěvku:Nepříjemnost
annandale (Občasný) - 24.1.2006 > Draco> :-)) no comment
U příspěvku:Nepříjemnost
annandale (Občasný) - 24.1.2006 > Saimon> 

Tak asi to uzavru. Ja k vam nebyla a nejsem nepratelska, ale zacina to houstnout. Jste oba s Dracem chytlavi az hruza. Neni s vami rec jako s dospleyma zralyma lidma. Nemluvite k veci. Ackoli jste si v perexu o kritiku rekli, nakonec ji nesnesete. V tom se zastavam White Doga. Ta poznamka, ze ma pod dilem "jenom" 5 bodu a hned si mysli, ze muze radit, je nemistna. Nevim jak on, ale jsou tady lidi, kteri sem davaji jen neco, jine a lepsi veci publikuji v realnem svete. Takze by se hodila trocha zdrzenlivosti.

P.S. Mozna sis nevsiml, ze jsem nic nepredpovidala. Pouze jsem se zeptala, zda jste siamska dvojcata, jelikoz se identicky vyjadrujete. Jenomze misto jednoduche odpovedi jste museli napsat dalsich deset poznamek zvanicich o svobode slova a jinych nesmyslech. Naprosto od veci. A ted je to dokonce o Sibyle. Vazne uvazuji, zda to mas v hlave v poradku.
U příspěvku:Nepříjemnost
annandale (Občasný) - 24.1.2006 > Saimon> Tak asi to uzavru. Ja k vam nebyla a nejsem nepratelska, ale zacina to houstnout. Jste oba s Dracem chytlavi az hruza. Neni s vami rec jako s dospleyma zralyma lidma. Nemluvite k veci. Ackoli jste si v perexu o kritiku rekli, nakonec ji nesnesete. V tom se zastavam White Doga. Ta poznamka, ze ma pod dilem "jenom" 5 bodu a hned si mysli, ze muze radit, je nemistna. Nevim jak on, ale jsou tady lidi, kteri sem davaji jen neco, jine a lepsi veci publikuji v realnem svete. Takze by se hodila trocha zdrzenlivosti.
U příspěvku:Milý Michale
annandale (Občasný) - 24.1.2006 > nečekaná> To se deje casto, ze popis reality nakonec vyusti v kyc. Je to jako fotka zapadajiciho slunce. Nazivo nadhera, ale na obrazku...
U příspěvku:Milý Michale
annandale (Občasný) - 24.1.2006 >
U příspěvku:Milý Michale
annandale (Občasný) - 24.1.2006 > Ahoj, celek jako vzpominka na avantyru z prace vypintovanou polibkem a pak pochybnostmi zda to nebyl omyl - celek neni spatnej. Namet ze zivota.
Ale mela jsem problem brat to vazne, s respektem, k cemuz prispely nektere stylisticke krkolomnosti, sladkobolny sentiment (kvetiny kradene z pomniku padle studentky apod...) a bylo toho vic...
Nakonec jsi me vyzvala abych si udelala nahled, takze tady je: (mohl by byt hustsi, ale nechci byt oskliva)

Uz prvni veta me nepresvedcila.
„Dobrý večer, Michale,“ řekla jsem tomu muži z deseti centimetrů.
Trochu neobratne popisy:
"zkrocené do knírku a nárysu vousu podél čelistí rytířů ze 17. století."

Obcas slovo, ktery je mimo:
"oba jsme popití" (popiti?)

Celou dobu, asi na trech mistech, se tam usmivas "pod vousy". (nehodi se k vypravecce- evokuje zenu s plnovousem)

Neobratne volena slova:
Neměli jsme nic, než svou intelektualitu. (co tim chces rict?)
"...a rovnáním kravaty. Ta mě zarazila. Kurnik, tu nenosil. Intelektuálové s dýmkou ji fakt nepotřebují."
(nalepka "intelektual" prazdy pojem v tomto pripade. Charakteristika jaku jsi tady predvedla nenasvedcecuje mnoho o "intelektualite tech dvou. On ma nejaky komplex, mozna ze nedosahl v zivote ceho chtel - mozna mel navic, ale nezdarilo se a tak to prenasel do alkoholu.
Oba jsou reserseri z Novy, vystrihujou clanky a archivuji je. Co je na tom intelektualniho, proboha...
(cimz nechci rici, ze on, ci oba reserseri nemohou byt ve skutecnosti myslitele s vytribenymi nazory, ale ani charakteristika, ani styl, jakym je povidka psana, o tom vazne nenasvedcuje.

On už skoro rezignoval, ale ještě drápkem visel na médiích, coby doteku obecného dění. (visel drapkem, coby doteku obecneho deni...( proc to nerict jeste komplikovaneji...)
"Hlava, hlava je středem našeho rozumu i emocí. A komu bylo dvacet a je mu teď dalších –cet, ví, že to mohl cítit, ale rozumem nepobral." (co mohl citit? Ze je hlava streden naseho rozumu?)

Neadekvatni obraceni se ke ctenari (pridrzle a hrube, ne kazdy ctenar s vypraveckou pasl kozy) a neadekvatni literarni odkazy: (proc ctenare otravujes s knizkou, jejiz naivisticka filosofie nemusi byt klicova pro kazdeho)
Jenomže dotyk, vážení, to je zodpovědnost! Kapišto? Nebo jste nečetli Malého prince.
Vsuvka pro ty, kteří se zeptají Proč. Protože, do prdele, jste-li okouzleni, nepátrejte po příčině. Jasný? A že po ní pátrám já, to je moje věc. A že si to nechám pro sebe, to byste mohli pochopit. Ne? Tak si už přečtěte toho Malého prince!)

Kycovity sentiment: "...kdy vás ve vázičce čekala planá růže, krev jí jen ukapávala z lístků. Co na tom, že ji trhal na blízkém pomníku studentky, zastřelené v roce 68 spřátelenými vojsky...atd

....atd.
U příspěvku:Nepříjemnost
annandale (Občasný) - 24.1.2006 > Draco> Ne nebavi, jen jsem se pokousela dovedet se od tebe definici "creativniho psani", (kdyz uz tak kreativniho) kdyz jsi s tim terminem pod nickem Saimon a Draco dvakrat zaoperoval. Ale ani po delsi komunikaci jsem se nedovedela nic. Jenom pod nickem Saimon jsi mi odpovedel, ze je to talent. Tak dik.
U příspěvku:Nepříjemnost
annandale (Občasný) - 24.1.2006 > Draco> Draco sorry, ale s tebou je rec jak s kozou na lede. ;-) Tak jeste jednou: Me se to jevi, jako bys mel dva nicky. Draco a Saimon. O svobode slova nebyla rec.
U příspěvku:Nepříjemnost
annandale (Občasný) - 23.1.2006 > A Saimon je tvoje Siamsky dvojce? Nejak nechapu, proc na moji poznamku reagoval misto Draca a tvaril se pri tom jako Draco. A ted koukam, ze na sebe taky reagujou. Takze ja si celou dobu myslela, ze pod Saimon a Draco se skrejva jednen mozek.
U příspěvku:Nepříjemnost
annandale (Občasný) - 23.1.2006 > Draco> ??? Nevim jaky nazor si chces vytvaret na slovo "tvorivy" (cizim slovem kreativni, chces-li).
U příspěvku:Nepříjemnost
annandale (Občasný) - 23.1.2006 > annandale> "S hrůzou si všal uvědomil, že na zvonek shrbený nedosáhne. Celou cestu šel v zádech ohnutý a až teď si uvědomil, že pulsující bolest je o něco menší."



... tady si treba nekdo v kazdy vete neco uvedomuje...

remeslo se naucit da a k tomu musis rozvijet kreativni mysleni. Napriklad najit synonymum. To je to, o cem mluvim. O cem mluvis ty, mi z tve vagni definice porad neni jasny.



Ale nic ve zlym, talent rozhodne mas, a vis to moc dobre. Tak jenom nezpychni:-))
U příspěvku:Nepříjemnost
annandale (Občasný) - 23.1.2006 > Draco> Tak jasne ze psat svoje veci a premejslet o nich musis nakonec sam. (vyucovat se to da, tak jako vsechno se da vyucovat, to je fakt, otazkou je, co si kdo z vyucovani vezme)
U příspěvku:Nepříjemnost
annandale (Občasný) - 23.1.2006 > Draco> :-)) co to meles, chlape? valim voci
A jaka pripravena proza... eh. Kdyby sis tohle dilo po sobe precetl a upravil to, vysledek bude pravdepodobne (ne nutne) lepsi. Tomu rikas pripravena proza - nebo co definuje ten tvuj termin? Nerozumim.


U příspěvku:Nepříjemnost
annandale (Občasný) - 23.1.2006 > annandale> ... a nekdo se otvira alkoholem, nekdo LSD ci jinyma latkama, a nekdo tyhle pomucky ani tak nepotrebuje.
U příspěvku:Nepříjemnost
annandale (Občasný) - 23.1.2006 > Saimon> Aha. Obavam se, ze vsichni, co tady publikuji, tvori. Nebo se pletu? (mam za to, ze vetsina lidi co pise, maluje, navrhuje saty, projektuje domy, atd... jsou tvorivi a maji vetsi ci mensi talent, ktery se neda naucit ani vycist. Tak me ten tvuj objev "kreativniho psani" trochu "ohromil."(Mmj. kreativni psani se mnohde take vyucuje a tvorive mysleni se pochopitelne rozvijet da).
A mluvis-li o originalnich napadech... jo, otevreni lide k nim maji v urcitych obdobich castejsi a snadnejsi pristup. To je ale taky druh talentu :-)

U příspěvku:Můj princi
annandale (Občasný) - 23.1.2006 > Ahoj Kolibriku, nepatri to spis do deniku zamknutyho na deset zapadu? Napis radsi nejakou povidku. A zvetsi pismo.
U příspěvku:Nepříjemnost
annandale (Občasný) - 23.1.2006 > Draco> co mas porad s tim "kreativnim psanim"?
U příspěvku:Pomeranč
annandale (Občasný) - 23.1.2006 > Jako charakteristika blazna dobry. Jeste nejaky pribeh.
U příspěvku:Ona
annandale (Občasný) - 22.1.2006 > fajn
  <<< předchozí 
3.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter