Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
Ondrej Kern
(muž)
Občasný
Na Totemu: 29423x
Napsat zprávu

1.jazz? 2.K svým textům se nehlásím. Ony se hlásí ke mně.

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 2.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Déšť padající & strom na kopci
Ondrej Kern (Občasný) - 16.11.2008 > Krásná záhadka.
U příspěvku:Prší
Ondrej Kern (Občasný) - 16.11.2008 > Je to stejná technika, takže mě to nepřekvapuje. Ale výběr barev v tomhle případě působí podmanivě. Možná i tím náběhem ornamentu.
U příspěvku:Pojď, schovej se, vždyť celá zmokneš...
Ondrej Kern (Občasný) - 16.11.2008 > Tenhle obrázek má pro mě z ostatních výjimku. Asi pro tu grafickou stránku věci. Neřkuli reliéfní. (ale opakuju - nerozumím tomu ani za mák)
U příspěvku:Paneláková poezie
Ondrej Kern (Občasný) - 16.11.2008 > A co na to Piet?
U příspěvku:My dva spolu
Ondrej Kern (Občasný) - 16.11.2008 > Bytové koncepce? Máš hezký nápady. I ta skromnost projevu se mi líbí. Ve zdejších vodách je "do očí bijící", řečeno pateticky.
U příspěvku:self-portrét
Ondrej Kern (Občasný) - 16.11.2008 > Ten model mi připadá až příliš hezký, což mě na té fotce paradoxně ruší - asi proto, že to odvádí od záměru fotografa.
U příspěvku:Až na dno
Ondrej Kern (Občasný) - 16.11.2008 > Mně se to líbí dost. Jako nápad, neřkuli koncepce. A nejlepší mi připadá nejnenápadnější fotka, tj.2.
U příspěvku:Pseudintektuálové
Ondrej Kern (Občasný) - 12.11.2008 > Čtenáři, čtu si tvou poznámku ještě jednou a není mi jasný jedno - myslíš si, že si z litvědy dělám fetiš? Pokud jo, tvrdíš, že bych měl dostat na hubu? :D Jestli jo - kdy a kde? Zvol si sekundanta, kordy nebo pistole, to je mi fuk. V Čechách jsem od ledna. Nebo nedělej ramena. (To je taky taková hra.)
U příspěvku:Pseudintektuálové
Ondrej Kern (Občasný) - 11.11.2008 > Co blázníš? Jaký fetiše? Neberu se zas tak vážně, abych si taky tak trochu o takovejchle domečcích nemyslel, že i tohle je jen hra. Literární věda jako fetišismus? No to mě koště teda... A navíc, přáčh mi tuhle rádobykonstrukci jen potvrdil. Taky zas jen hra. Jedinej názor, kterej jsi tudíž nakonec vyjádřil, zní - jako provokace je to srágora. Nesouhlasím, protože v kontextu totemu to provokace je platná. Kdyby chtěl přáčh zrovna tenhle text dát do tisku, já bych mu ho neotisknul. A taky - kdyby byl tenhle text skvělou literární provokací v rámci celé světové literatury - skoro bych řek, že by si ho tady nikdo nevšimnul. Měřítka uvnitř a vně jsou prostě různý. A to se klidně takový, jako ty nebo já, můžem stavět na hlavu. Nebo - přijmout to jako hru.
U příspěvku:Mé nahé ženě
Ondrej Kern (Občasný) - 10.11.2008 > Jo, ta je prostší, a lepší. Smyslovější, smysluplnější i smyslnější. Hm.
U příspěvku:Muži ženám nedávají často drahé dárky
Ondrej Kern (Občasný) - 10.11.2008 > Nevím, z téhle jsem rozpačitý taky. Tuším, co jsi chtěl říct, ale mně to nevyznělo. Co je ale tak obecně zajímavý, že tě ta "nahota" jako motiv nenechává klidným. (ostatně koho by nechala?) Jen mi připadá, že se s ní musí hodně opatrně, protože má blízko k centrálním motivům, a ty jsou krutě provařený.
U příspěvku:Není důležitější okamžik
Ondrej Kern (Občasný) - 10.11.2008 > Tady mi skřípe totéž co v předchozí - civilní zápletka naprosté intimity ničí podlemě nevhodný užití básnickýho jazyka, především jeho etablovaných prostředků, který to hází do podezřelýho patosu (především v úvodní strofě). Ale nemyslím si, že je to špatná báseň, nemyslím si to vůbec.
U příspěvku:Podobenství květu
Ondrej Kern (Občasný) - 10.11.2008 > Ta pointa to zabíjí. Grál je z úplně jiné stylistické i konotační famílie. Přidává tomu patos, který podle mě nefunguje.
U příspěvku:Lolitka s krajkami
Ondrej Kern (Občasný) - 10.11.2008 > Jo, ale jo. Je trochu rozhrcanější, než ta novější, ale tón má stejně klidnej. Po zvuku mi to trochu připomnělo Vertigo quintet, i když - nic ve zlým nic v dobrým - oni mají tu texturu přecejen promakanější.
U příspěvku:nevyženu tvou ozvěnu
Ondrej Kern (Občasný) - 10.11.2008 > Ten odstup je velmi sympatický. A taky, ta prostota hlavní metafory, dává tomu šmrnc. Šmrncne to totiž někam jinam, než jen do kategorie "vzpomínky na bejvalý lásky". Ta část s černým Petrem je slabší, ale působí dobře, něco jako předstupeň epicentru. A poslední dvě sloky - zase, stejný mustr - předstupeň a jeho pointa. Ten text je hodně přesvědčivý. Mj. se mi líbí.
U příspěvku:Pseudintektuálové
Ondrej Kern (Občasný) - 10.11.2008 > Sakra dobrá otázka...
U příspěvku:Pseudintektuálové
Ondrej Kern (Občasný) - 10.11.2008 > Člověče, ta otázka po smyslu buřičství... tu už jsem si nepoložil. Ta je zatraceně velká (dokonce i v malých totemích poměrech). Jen tak od boku střelím, co mě první napadá - taková poloha je nějakým způsobem estetická (těžko říct, jestli hezká/ošklivá, tak nějak obojí) v duchu romantismu (ať už jakýhokoliv, vč. máchovskýho při dobré vůli), možná je to taková ta krásná touha jít hlavou proti zdi, což je pěkný jako idea, ve skutečnosti to je pro všechny zúčastněný trochu útrpný. Pak je v tom možná špetka utopie, kterou v sobě každý revolucionářství (malý nebo velký to je fuk) nese. A utopie je pěkná. A taky by v tom mohla být trochu krása absurdity (všichni víme, že to buřičství je v endeffektu k ničemu) (a autor může mít nekřesťanskou radost z toho, jak se z jeho dejmetomu pětiminutového výšplechtu dělá nesmrtelnost brouka - týhle absurdity se dopouštíme my dva). No a to určitě nebude zdaleka všechno, co to do sebe má. Každopádně, nejvíc se mi zatím líbí možnost, že to buřičství je k fakticky ničemu, což je hezký. A v druhým plánu to smysl má, protože jestli je to hezký, někomu to může udělat radost. S tímhle paradoxem se zatím spokojím.
U příspěvku:Pseudintektuálové
Ondrej Kern (Občasný) - 9.11.2008 > Promiň, jiri-jiriku, ale nesouhlasím s tebou ani v nejmenším. Protože tvůj pohled na věc zůstává jenom v jedný rovině (u obsahu básně) a nevšímá si té druhé, která je pro mě podstatnější. Jen ještě poznamenám - a tenhle pohled je trochu naivní, protože směšuje to, co říká lyrické já, s tím, co říká autor. A to jsou dvě hodně odlišný věci. Lyrický já totiž nemá nic společnýho s autorskou upřímností, kterou tomu v duhým plánu podsouváš. (I když tím neříkám, že s upřímností nic mít společnýhe nemůže. Může - ale to myslím není tenhle případ)

A co je teda to podstatnější? Resp. to buřičský? To, že někdo prezentuje takovouhle "báseň".Ne jen to, co v ní je. Copak tohle je nějaká báseň? Kdyby se tenhle text nečlenil do veršů, byla by z toho jakási mikropovídka, skoro bych řekl že i docela banální a asi bych se nad tím nepozastavil. Jenže autor to prezentuje jako poesii a vědomě pracuje s očekáváním čtenáře, který to pak jako poesii číst bude. A na čtení poesie a prózy se používají dvě různý optiky. Autor to ví a právě na tohle čtenáře chce nachytat. Není to sice bůhvíjak neobvyklej postup, ale v totemích vodách originální a do jistý míry i buřičský rysy má (například je proti zavedeným způsobům čtení i proti zavedeným způsobům psaní, nebo těm oceňovaným). Nabízí se obzvlášť tady, kde je čtenářská naivita docela rozšířená (a nic proti ní nemám, protože k internetu prostě patří) poměrně vysoká pravděpodobnost, že se čtenář nachytá a pohorší. No a myslím (ani ve zlým, ani v dobrým), že ses zrovna nachytal. Tím pádem jsi pro přačha ideální čtenář. Nijak se ti tím nevysmívám, to ne, ale jen se snažím naznačit, jak celou tuhle situaci (v textu i mimo něj) chápu.
U příspěvku:Zase nějaký pitomosti
Ondrej Kern (Občasný) - 7.11.2008 > Jo. Jen přemejšlím, jestli bys nechtěl popouzet o chlup víc veřejně. Možná by se mi to hodilo do jednoho časopisu. Co na to pan říká?
U příspěvku:Samotná
Ondrej Kern (Občasný) - 7.11.2008 > Ta ironie za tím vším mě baví. Jen škoda, že se nad tím málo lidí pohorší.
U příspěvku:Pseudintektuálové
Ondrej Kern (Občasný) - 7.11.2008 > Ale jó... svým způsobem je to buřičský. A taky - docela vysoce oceňuju, že to není "snaživý".
U příspěvku:Hora svaté Kateřiny
Ondrej Kern (Občasný) - 5.11.2008 > To je hezký, takový lehký.
U příspěvku:Výbojná
Ondrej Kern (Občasný) - 29.8.2008 > Strkej hřebíky do zásuvky!
U příspěvku:Legalize
Ondrej Kern (Občasný) - 10.8.2008 > Ta poesie není v ničem originální, ani v tom, že originální chce být. Pokud chceš legalizovat lidskou jedinečnost, a hodláš začít u svojí a to prostředky poesie, můžeš klidně i propadnout rovnou tvůrčí depresi (není to originální, ale co...), protože obsahově je to duplikát duplikátu a formálně to je kopie kopie kopie etc. Po jedinečnosti ani vidu ani slechu. Pokud jsi to tedy po třech jointech myslel upřímně, je to osobnostní katastrofa, ale takových je bohužel do každého tuctu 11,989, takže to asi nevadí.
U příspěvku:Oblázky z lávy
Ondrej Kern (Občasný) - 10.8.2008 > Na mě je to takové moc sentimentlyrisch. Nápad s jihoamerickými reáliemi je pěkný, ale tím to pro mě tak nějak hasne. Ta nevšední "aktualizace" ohledně star taky není špatný nápad, ale je mi to takové nápadoidní, dechneberoucí.
Kromtoho: s toitoiem nesouhlasím ani omylem, jednak je jeho interpretace mylná, protože po všednostech tam není ani stopy, a druhak mi vadí ta jeho parnastická povznesenost, což věští, že tomu doopravdy nevěnoval.
U příspěvku:Za kapku světla; hlad
Ondrej Kern (Občasný) - 10.8.2008 > Je to ohromně chytré, ale buď to dokážu brát jako hezkou hříčku, nebo profesionalismus. Což ani jedno, ani druhé mi nepřipadá, že je špatně. Hluboké osobní prožitky stranou - stran autora. Pro Totem je to určitě doporučeníhodné.
U příspěvku:Manifestace tragiky
Ondrej Kern (Občasný) - 11.6.2008 > Kdyby to byla petice, podepíšu ti jí.
U příspěvku:Proč mlčíš, kolo?
Ondrej Kern (Občasný) - 8.6.2008 > jo, především smutné... nechtěl bych to zažít (znovu :). Mám dojem, že se ti to nakonec nepodařilo vypointovat. A taky - myslím, že ti o to ani nešlo. Takže hodnotit budu jen takhle, jak u waldorfů ve škole.
U příspěvku:metařovo nebeský blues (taky jedno)
Ondrej Kern (Občasný) - 4.6.2008 > Tož, na omlóvání to není... je to hříčka, protipoetická. Asi ne o moc víc.
U příspěvku:Próza (II.)
Ondrej Kern (Občasný) - 4.6.2008 > Ejhle, příbuzný! Vlastně se mi ta souvislá a trochu poplatná metaforičnost chvílema moc nezamlouvá (třeba ten úvod s třešněma - je fakt sweeet), ale na druhou stranu mi tam některé okamžiky (chodící reklama na pravdu, zbavená veršů - a proto nezajímavá.)líbí víc než dost. Jako provokace. Nepochybuju nad tím, že to je doporučeníhodné, ale bodově budu šetřit.
U příspěvku:Chlap valí sud
Ondrej Kern (Občasný) - 22.5.2008 > Mně se to líbí. Vlastně vtipné. Tak při hranici. Tak přízemně. Ta tvoje poznámka pod posledním šedého úspěchem se mi líbila. Tu by tady měli tesat do mramóru.
  <<< předchozí 
2.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter