Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Tichá z kolekce Lásky jedné tmavovlásky
Autor: Michelle (Občasný) - publikováno 26.1.2009 (10:12:21)
další ve sbírce>


Zvláštní,
jak nehlučně může zbořit se něčí svět.
Smích se z rozbité výlohy očí vysypal.
Potemněly.
Prázdné dlaně, bosé nohy,
daleko od naší zimy poběžím.
Snad jinému jaru vstříc.
Ale takhle to přece nemělo...

 


Však rozmanitost snů, v barvě duhy,
spolykala šedá tvých zbabělých lží
a z velké lásky zbyly šrámy,
které nikdo nezahladí.
Už nebudu bojovat, po sté odkládat nevyhnutelné,
proč vlastně držet za ruku mizející stín?
Alespoň jednou ať je po tvém!
Hra skončila. Zůstali jen poražení.



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář já5 - 26.1.2009 > Vypadá to na citovou katastrofu.Dost sentimentu.
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 26.1.2009 > čtenář> ahoj čtenáři, jak jsi přišel na ,,citovou katastrofu ? Přečti si ostatní od Michell a snad ji trošku poznáš. Sentiment? Možná. Ale zkus ji poznat trošku blíž a zamysli se.
<reagovat 
 čtenář já5 - 26.1.2009 > Bajata> Zamyslel jsem se,ale vychází mi to samé.
Jsou to verše zklamané ženy.Neřekl jsem zlé,ale prostě žensky sentimentálně bolestné,to je vše.

<reagovat 
zochrova (Občasný) - 27.1.2009 > Těch prvních šest řádků střílíš do černého a je to potemněle dobré...dále bojuješ se stereotypem.
Body: 3
<reagovat 
smetana (Občasný) - 28.1.2009 >

Hm, bolí to až sem. Nevím co Ti pomůže, ale najdi to brzy a zahoj se.


<reagovat 
ing. Zleditor (Občasný) - 29.1.2009 > Promiň, Michelle.
<reagovat 
andzi (Občasný) - 29.1.2009 >


Body: 5
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 28.1.2009 > hladím na dálku sestři...a ten text je velmi bolestný,ale dobrý..
Body: 5
<reagovat 
 ing. Zleditor (Občasný) - 28.1.2009 > Mbonita> Milá Mbonito, ta básnička je ve skutečnosti podprůměrná.

Po stránce jazykové: podívejte se, jak se rozbije rytmus už ve druhém řádku. Nebo to docela zybtečné "však" na začátku druhé strofy: všechno je ze dvacátého století, z občasnkého života... a do toho najednou ten fousatý "však".

I po stránce obsahové: ta klišé: v něco se sklem a očima, typické. Běhání: všimli jste si někdy, jak často zklamaní ve svých básních pěstují sport?

Michelle, předpokládám, že básnička je o tobě. U těchhle básniček to tak bývá. Přeju ti jenom to nejlepší... určitě jsi ty verše "prožila". To je bohužel jen jedna kvalita... aby z toho byl dobrý text, je toho potřeba ještě mnohem víc.
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 28.1.2009 > ing. Zleditor> 

možná jsem měla napsat že se líbí mě..

posuzovala jsem text pocitově..lidsky..žensky..chybí mi zřejmně tvůj nadhled a objektivita .

nejsem odborník ..ani znalec..vlastně jsem jen četla...a možná víc chápu autorku.


<reagovat 
 ing. Zleditor (Občasný) - 29.1.2009 > Mbonita> Ne. Nemá to nic společného s ženským a mužským. Navíc - i mě jsou takové texty s to dojmout, jen si to dojímání nepletu s uměleckým účinkem. Na konci romantického filmu budu brečet - a ani k tomu nemusím vidět začátek. Ale nebudu přece o tom filmu tvrdit, že to byl dobrý film, protože jsem porozuměl záměru režiséra a na konci jsem brečel.
<reagovat 
 ing. Zleditor (Občasný) - 29.1.2009 > Mbonita> Nemám zkrátka nic proti zpovědím (jakkoli mě nepřestane údivovat, že je lidé tak rádi píšou ve verších), jen si myslím, že upřímnost a síla citů, které se jejich autoři do svých textů snaží dostat, velikost jejich lásek & strmost jejich pádů, to ještě nedělá dobré básně.
Takže nemám nadhled. Nedokážu se oprostit od toho, že poezie má jiné funkce i úkoly, než být jenom kbelíkem na vylití srdíčka.
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 29.1.2009 > ing. Zleditor> 

máš pravdu.

Je dobrá poezie..a je i ta druhá..nenazvala bych ji přímo špatnou,ale jiná..mnoho  lidí se pokouší vypsat z pocitů a ty jsou povedené či ne..oslovují či ne.

To je vše..nebudu se hájit za svůj postoj či hodnocení..

Děkuji za tvůj čas..a objasnění tvého názoru.


<reagovat 
 jafa (Občasný) - 30.1.2009 > Mbonita> "Je dobrá poezie..a je i ta druhá..nenazvala bych ji přímo špatnou,ale jiná" - to mi přijde jako jádro. Je zvláštní, že ten, pro koho má nějakou cenu ta "dobrá", ji často vnímá jako jedinou cennou. A "jinou" tudíž vidí jako bezcennou. Řekla bych, že právě z tohohle postoje v člověku roste snob.
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 30.1.2009 > jafa> Každý člověk svou cestu hledá..já se proto necítím být opravněna jedno dílo vynést do oblak a jiné odsoudit.Líbí se mi tvůj názor..protože rozhodně nepatřím k těm,kteří to co mě neosloví ,vidí jako špatné a bezcenné..je to prostě...jiné...a osloví to někoho jiného.Třeba mi chybí erudice,ale rozhodně ne snaha vcítit se do pocitů autora.
<reagovat 
 smetana (Občasný) - 2.2.2009 > Mbonita> Tvoje věty pod "Tichou" mi jen znovu znovu připomínají že, - radši to dopíšu na ICQ
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 3 4 7 8 8 9 10 12 13 14 14 15 16 17 18 19 20 22 23 (23) 24 25 26 28
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter