Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jsme Loutky z kolekce Malby
Autor: HunteR (Občasný) - publikováno 30.12.2004 (12:27:16)
další v kolekci>
Za chvíli to bude rok, co jsem namaloval tenhle obraz. Jedno ze stežejních děl, velikost 70x100cm, akryl na papíře, malba/airbrush.


Poznámky k tomuto příspěvku
meg (Občasný) - 30.12.2004 > Líbí, nápad i zpracování :)) Tento styl mám ráda.
Pokud "jsme loutky", tak někdo ze shora tahá za provázky.... celkově velmi hezké. Myslím, že bez té vrchní části by to pro mě ztrácelo význam.....spíše by mi to připomínalo sloupy vysokého napětí :)
Body: 5
<reagovat 
Marita (Občasný) - 30.12.2004 > Líbí.
Body: 5
<reagovat 
net (Občasný) - 30.12.2004 > ano
Body: 5
<reagovat 
mvm (Občasný) - 30.12.2004 >
Body: 5
<reagovat 
anaon (Občasný) - 30.12.2004 >

jojo tohle beru :o)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
iii (Občasný) - 30.12.2004 > libi >>> idea i provedeni
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
protěž (Občasný) - 30.12.2004 > Super. Líbí.
<reagovat 
vomi (Občasný) - 31.12.2004 >

Parádní práce. Nevím proč, ale měsíc na obloze se mi zdá trochu plochý.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
xmark (Občasný) - 30.12.2004 > Matrix Re-re-reloaded?
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 31.12.2004 > xmark> Idea je možná trochu podobná Matrixu... ale nemyslel jsem na to.
<reagovat 
Mishka (Občasný) - 30.12.2004 > líbí, byť se mi ta vrhní část jeví jaksi "moc"... čistší by se mi to líbilo více. jen měsíc či naopak jen mraky, takhle mi to evokuje ty kýčové obrazy stříkavé sprejem na ulicích... ;)
Body: 5
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 31.12.2004 > Mishka> Původně to bylo čisté, ale působilo to nevyváženě... nemůžu za to, že naivní malíři používají donekonečna jedno klišé, a zrovna když ho chci použít taky, tak to odnesu s nimi...
<reagovat 
DominikR (Občasný) - 1.1.2005 > Čelist mi padá hluboko pod zem
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
jancal (Občasný) - 2.1.2005 > krásné...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 2.1.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
TRMAN (Občasný) - 1.1.2005 > co ten podpis!!!???
Body: 5
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 1.1.2005 > TRMAN> Co je s podpisem???
<reagovat 
 TRMAN (Občasný) - 2.1.2005 > TRMAN> No je tamto nad poslední postavou podpis ne??? Esli jo tak mi tam šíleně vadí, ale i tak sem dal pět páč je to jinak dobrý. A nebo je to něco inýho a jen sem tak blbej??? :)
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 2.1.2005 > TRMAN> Ano, je to podpis... ale můžu tě ujistit, že je na nejvhodnějším místě, kam šel dát... jinde by rušil daleko víc...
<reagovat 
 TRMAN (Občasný) - 3.1.2005 > HunteR> No nevimnevim :)
<reagovat 
Absolute (Občasný) - 4.1.2005 >

hm tohle ještě neznám , dobrý airbrush ybch vyčetl z mraků ale jinak to působí jako dig. paint... každopádně se není za co stydět... protože ty loutky jsme ať chceme nebo nechceme


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 4.1.2005 > Absolute> Airbrush tam prakticky není použit, jenom na mracích a dokončujících efektech, jako je vzdušná perspektiva, světla na kabelech a kápích. Převážná část malby je štětec.
<reagovat 
Tom.Black (Občasný) - 3.1.2005 >

SORRY NE!!!


<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 3.1.2005 > Tom.Black> Sorry, ale nerozumím...
<reagovat 
 Tom.Black (Občasný) - 4.1.2005 > HunteR> Všichni nejsme zdaleka tak stejní.............mohlo tam být maličko upřesnění např      ?      nebo     !     doslova mě to vytočilo. a dotklo. ...
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 4.1.2005 > Tom.Black> Chápu. Zajímavá reakce, díky za ní, za rok, co tenhle obraz koluje internetem a visí na stěně jsi první s takovou reakcí. Ty postavy nejsme přímo my, je to jakýsi symbol, mezi nímž a námi je určitá paralela. Naše individualita ve srovnání s nadvládou nad námi je ale v podstatě zanedbatelná, proto ty minimální rozdíly ve fyziologii symbolů (postav). Nicméně tvůj názor má něco do sebe. Dotýkají se tě takhle umělecká díla běžně? Myslím tím, že tě mohou urazit, případně vyvolat emoce? Jak jsem se totiž přesvědčil, 90% lidí nedokáže vnímat obraz hlouběji než po jeho vizualitu, řemeslné ztvárnění - jednoduše řečeno, řeknou: "To je hezký..." protože se jim to lbíí vizuálně, ale obsah jim buď uniká, nebo jsou vůči němu neteční - obraz asi těžko nahradí agresivitu televize a filmu, kdy se dá do jedné sekundy pohledu napěchovat víc efektu.
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 8.1.2005 > skvělý!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
TERRMITh (Občasný) - 10.1.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zabicka (Občasný) - 18.1.2005 > ja nevim, divam se divam a ... sice chapu co si chtel rict a snad to na me pusobi, tak jak si chtel, aby to pusobilo... ale ja na druhou stranu nechapu - co s tim dal? Myslim tim jako ze, dobre - mas obraz, ktery ti pochvalili no a co s nim ted? Kam ho jde povesit, kdo se na nej bude divat? Prijde mi to takove jak maliri po valce malovali nadherne valecne obrazy - ale kdo si je da do loznice, obyvaku, kancelare??? Doufam, ze se ptam srozumitelne....:o)
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 18.1.2005 > zabicka> Co je na tom tak nepochopitelného? :) Ten obraz je jednou vytvořen a čeká na toho, kdo si jej koupí, protože se mu bude líbit.. nic víc v tom není... ztvárnil jsem svou vizi, poselství je jasně dáno, dokud jej budu mít ve svém držení, bude na výstavách a když jej bude někdo chtít, koupí si jej... je to můj druhý nejúspěšnější obraz... myslím, že se jednou prodá.
<reagovat 
JanK (Občasný) - 28.1.2005 > Obojživelník je nepochybně trochu mimo mísu. Zabicko, z toho co píšeš je patrné jen to, že dokážeš číst, je nutné také trochu myslet. Nejlépe bez pomoci toho, co řekl někdo jiný. Je to jako s citáty. Znalost citátů, není důkazem moudrosti ale jen dobré paměti. Pokud chceš diskutovat o umění, asi by bylo dobré o něm vědět něco víc. A nejen o umění, ale i trocha zdravého rozumu pomůže při komunikaci.

Jinak....obraz "Jsme Loutky" je můj oblíbený obraz z atelieru HunteRa....věřím, že ho jednoho dne koupím :)
Body: 5
<reagovat 
čtenář petruschka - 28.1.2005 > pulec: (protože dospělá žába asi ještě nejsi, aspoň názorově) obraz je způsob vyjádření niterných pocitů člověka stejně jako literární dílo, socha, film a někdy třeba i architektonický objekt. chceš snad, aby spisovatelé tvořili jen románky z růžové knihovny, filmaři točili laskavé komedie a architekti projektovali šmoulí domečky?
i kdyby si nikdo hunerův obraz do obýváku nepověsil, jako že já ano (ale nemám na něj :), najde se vždycky dost lidí, kteří si jej rádi prohlédnou třeba v galerii, na výstavě nebo aspoň na internetu. obraz už splnil svůj účel - uchvátí, donutí zapřemýšlet nebo aspoň obdivovat mistrnou techniku.
v tvém malém roztomilém světě plném skotačíčích dětí a zátiší s jablíčky jsi jistě šťastná, zalez prosím zpět do své ulitky vylepené plagáty sladkých hochů z Bravo Girl a NEOPRUZUJ!
Hunter ti věnoval až přespříliš času, nenakopu ho za to jen díky tomu, že jeho odpovědi se dají brát jako obecná umělecká výpověď. nestáhlas ho naštěstí na svou úroveň, i když ses o to hloupě ironickými poznámkami snažila. čtu jeho odpovědi jako esej vypovídající něco nejen o jeho obrazech, ale i o vnímání umění veřejností a bohužel i o úpadku v tomto směru, který tady tak nadšeně prezentuješ a jistě se plácáš po rameni (nebo co to pulci mají), jak jsi drsná holka a jak jsi mu to nandala. zklamu tě - nenandala. jen bavíš...
<reagovat 
zabicka (Občasný) - 19.1.2005 > ale ja sem nemyslela, ze by se nedal prodat. Ale podle toho co rikas jej zatim nikdo nechtel (bo si jej zatim neprodal) a sam sis ho taky nikde nepovesil. Muj dotaz by se mozna dal zkratit na: k cemu je obraz, ktery je sice dobre udelany, ale nepovesi si ho na stenu ani sam autor? Tim samozrejme nemyslim jenom tebe - zajima me to obecne a u tebe mi to prijde docela aktualni:o) A jeste mam jeden malicky dotaz - za kolik tenhle obraz prodavas?
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 23.1.2005 > zabicka> Jde o to, že nejdřív musíš lidem nějak ten obraz ukázat, aby vůbec věděli, že existuje.. to je nejnáročnější... a pak se možná mezi nimi najde někdo, kdo jej bude chtít... nemaluju líbivé záležitosti pro masu, nečekám, že hned někdo po tom obrazu skočí... chce to čas, ale jednou si ho někdo koupí. Jinak tvůj dotaz - takhle se přece nemůžeš na umění vůbec dívat - obrazy přece nejsou jen něco, co se věší na zeď, to je pohled naší konzumní většiny!!! Obraz primárně vzniká jako potřeba autora nějak zachytit nebo sdělit to, co se mud ěje v hlavě, zhmotnit vizi, myšlenku. To je absolutní základ obrazu, který není tvořen na zakázku nebo jako komerční záležitost. Já, jako autor vytvářím obraz jen z potřeby zachytit své myšlenky. Nikoliv pro to, abych vytvořil nějakou změť barev a tvarů, určenou k pověšení na něčí zeď. Tvůj přístup k takovému umění není zrovna šťastný, pokud považuješ obraz za pouhou dekoraci. Obraz je zhmotněná vize, která vyzařuje díky své vizualitě to, co je v ní řečeno. Čím je obraz originálnější, zajímavější, "hlubší", tím složitější toto záření je a tím měné lidí je schopno ho vnímat a porozumět mu. Je to otázka času, kdy to dílo promluví k někomu, pro koho bude jeho řeč a výraz to, co hledal a bude jej chtít domů, aby na něj ten obraz mohl působit stále. Tak alespoň podle mě má vypadat proces, který dostává obrazy od nás, autorů, k lidem. Takže se nikdy neptej, k čemu je obraz, který je sice dobře udělaný, ale nikde nevisí... ten obraz samozřejmě visí - po internetu v mnoha galeriích, vytištěný a přilepený na zdech pokojů... ten obraz žije a je vidět, jen čeká na toho, kdo ho bude chtít a ten už si originál najde. Jinak není pravda, že ten obraz nemám pověšený na zdi - mám. A navíc jeho kopie visí i v klubu, kam chodí stovky lidí. Jako autor musíš použít všechn možností, jak své dílo lidem ukázat, pokud to opravdu chceš. Co se týká ceny - nerad svoje věci prodávám a když už, tak za peníze, které mi moje úsilí nějak kompenzují, neřeknu přesnou částku, ale řekněme, že cena se pohybuje v řádu desítek tisíc.
<reagovat 
 Absolute (Občasný) - 27.1.2005 > zabicka> dobry ja bych si ho na zed rohodne povesil a to stokrat radsi nez zatisi s ovocem, jestli chapes... jen z tech financnich duvodu bych si ho proste nemohl dovolit ale najdou se taci co ano
<reagovat 
 zabicka (Občasný) - 27.1.2005 > HunteR> vychazim z predpokladu, ze obraz je pro poteseni bo pro co jineho? Obraz totiz JE dekorace a je jedno co na nem je. Tim myslim, ze je to kazdopadne v kazdem pripade dekorace. K tomuto ucelu vzdycky slouzil, slouzi a bude slouzit. Posledni dobou se mi zda, ze lidem je jedno jakou dekoraci maji a to je prave to. Prijde mi, ze obraz by mel samozrejme neco vyjadrovat, nejakou myslenku, naladu atd. Ale predevsim pozitivni - ne? A z toho vychazel i muj dotaz - kdo si poridi vice nebo mene depresivni obraz? Jaky smysl ma tvorit obrazy, ktere jsou depresivni - komu budou prinaset radost? to je to na co se ptam...
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 27.1.2005 > zabicka> Bohužel, je mi líto, ale naše pohledy na umění jsou zcela rozdílné... nevím, jestli něco tvoříš nebo ne, a pokud ano, tak jestli kreslíš jen veselé legrace pro dekoraci. Pro mě a pro spoustu dalších výtvarníků (z nichž někteří jsou velmi známí) není obraz dekorací - to je naprosto zestručněný a omezený pohled, protože pěknou dekoraci můžeš koupit klidně i v obchodě, vyrobenou sériově ( je jedno, jestli to je obraz, váza, plastika), bude vypadat hezky, dekorativně, ale to bude zcela vše!!!!!! Snad si nemyslíš, že malíři malovali obrazy jako dekarace!!!! A ještě k tomu řekneš takovou hloupost, že obrazy mají být pozitivní a dekorativní. Malíř, který tvoří pro to, že to tak cítí, nikdy netvoří obrazy jako dekorace, ukládá do nich svoje vědomí, vize a touhu tvořit. Vždy záleží na tom, v jakém období obraz tvoří a proto se do toho obrazu vliv toho období promítne, proto jsou také obrazy pro malíře důležité, neboť uchovávají náladu, stavy a myšlenky, v jakých se autor nacházel a při zpětném pohledu na ně se tyto emoce vrací. Obraz je daleko víc, než jen barva na plátně, pokud není malován pro komerční účely. Obraz tak dostává svůj vnitřní rozměr, daný vloženou emocí autora, obraz žije... pokud takový obraz uvidí jiný člověk, naladěný na podobné emoce, je obrazem uchvácen a rozumí mu, nevidí jen barevné plochy a techniku malby, ale chápe i smysl a rozměr toho, co obraz sděluje, je to jakási forma řeči, zakódování ať už chtěné nebo podvědomé informace do výtvoru, nejde tedy o tvorbu dekorace!!!! Jde o zachycení něčeho, co má autor v hlavě, myšlenky, vize.. to je PRIMÁRNÍ účel!! Ne dekorace, pokud vycházím z toho, že se bavíme o umělci a ne řemeslníkovi, který dělá na zakázku... Ty si vůbec neuvědomuješ, proč si vlastně člověk obraz na zeď pověsí - ve většině případů (na tom se shodneme) je to proto, že se lidem líbí barvy, že jim to ladí k interiéru případně se jim líbí motiv obrazu - to je klasicky konzumní záležitost, která tak nakládá i s poměrně emotivními záležitostmi. Mnohem uzší skupina lidí ale obraz na zeď nedají jako nějakou stupidní dekoraci, ale proto, aby jej měli stále na očích, aby k nim obraz mluvil zakódovaným smyslem, který pochopili a kvůli kterému obraz koupili... nejde vůbec o to, jestli ten obraz na stěně vypadá hezky nebo ne, jde o to, jak na toho člověka působí, co mu dává a co mu přináší, a pak se už nemůžeme bavit o dekoraci! Opravdový umělec prostě nemaluje obrazy kvůli tomu, aby někomu dekoroval zeď, ale kvůli tomu, že potřebuje něco říct, vyjádřit a jeho řečí k tomu, jak to sdělit je malba nebo kresba!!! Jak má lidem říct a popsat co má v hlavě, co se dejě v jeho mysli, když k tomu nenachází slova? Musí použít jiný prostředek a protože vládne malbou a kresbou lépe než jiní, vyjádří to tímto způsobem. Chápeš už, že je obrovský rozdíl mezi dekorací a uměleckým dílem? Umělecky osvícený člověk si uměním nedekoruje svůj život, obklopuje se jím proto, že ty věci k němu mluví a on jim rozumí, byť to nemusí takto chápat... A dalším tvým nesmyslem je to, že by obrazy měly být pozitivní... a kdo to jako autorovi přikáže? Kde je to dáno? Kdo určuje, co bude na plátně a co ne? Jsi snad bůh, že to můžeš určit? Myslíš, že člověk v hluboké depresi, po ztrátě něčeho nebo někoho bude malovat veselé věci? Obraz je sebezpověď, výtah z mysli a podvědomí, v takových chvílích hodně lidí maluje proto, aby si pomohli od bolesti, a nebudou malovat veselé a dekorativní věci, ale naopak temnotu, bolest... a když jednou na takový obraz někdo narazí a bude mít v sobě podobné emoce, může pochopit, co obraz říká a v tu chvíli je mu ta deprese a beznaděj mnohem bližší, nepřipadá si sám, najednou vidí, že někdo měl podobné pocity taky a dokázal je zachytit... prosímtě, přečti si něco o psychologickém působení obrazů, než řekneš nějakou hloupost o tom, že obraz je "každopádně dekorace". Podívej se do historie, vidíš snad samé veselé a dekorativní obrazy? A pokud se objeví depresivní a temné obrazy, vidíš snad, že by byly zatraceny? Že by je nikdo neměl doma, že by je nikdo nechtěl? Podívej se na Rembrandtovu lůzu, temné a smutné skici lidi, a jak jsou ceněny a kolik lidí má doma jejich kopie? Co slavná Picassova Guernica, která zachycuje hrůzy občanské války ve Španělsku??? A co třeba obrazy H.R. Gigera, které jsou neskutečně temné, depresivní a brutální a přitom jsou známé po celém světě, mnoho lidí je kupovalo, protože je fascinovaly skryté zákoutí duše, které se na obraze projevily a mnoho lidí tak zjistilo, že jsou vlastně stejně perverzní jako autor, mnohé z nich to vedlo až k Freudově psychoanalýze... jak mi napsal jeden člověk v jedné virtuální galerii - krása může být i v temnotě, smutku a ošklivosti... a je to naprostá pravda!!! Divila by ses, kolik lidí si pořídí podobně temné a depresivní obrazy, které sice nepřinášejí povrchní radost v kýčovité formě, ale šíří daleko hlubší sílu a emoce, daleko reálnější a lidštější, než radostné nesmysly, kterých je všude okolo spousta... Doporučuji si nejdřív něco z temného umění projít, ne jen na internetu, ale jet se podívat do galerií, obrazy si "osahat", vidět tahy štětcem, cítit ten účinek na vlastní kůži... pak možná pochopíš, že tvůj pohled na obrazy a výtvarné umění je mylně zaostřený... nechci ti nutit svůj názor, ale s tím tvým nemůžu vůbec souhlasit...
<reagovat 
 Absolute (Občasný) - 27.1.2005 > zabicka> vis ja souhlasim s hunterem, obraz neni pouze dekorace ktera nekde visi, pojem dekor pouzivam treba ve sve praci kde tiskneme logotypy firem pivovarů a kdo ví čeho ještě, prostě je to něco co jede seriově a slouží to cíleně jako zušlechtění (potisk sklenic) i to je naším posláním ve firmě dopřát zákazníků co nejlepší pocit při konzumování nápojů ze skla atd... a tomu já říkám dekorace, je lešpí pít pivo z půlitru na kterém je grafika písmene S a nápis Staropramen než ho pít ze sklenice prázdné... co se týče obrazu tak bude místo které si budeš chtít zpříjemnit a tam pořídíš nějaký levný obrázek nebo kopii zátiší který svou hloubkou neřekne nic jen příjemně psychicky působí a krášlý ono místo na stěně ale pokud budu chtít opravdové umění pořídím si skutečný obraz, který ve mě vyvolá pocit zamyšlení pokaždé když se na něj podívám. Co se týče toho proč si kupovat něco depresivního... je to taky o pohledu protože ve mě třeba tahkle tvorba vyvolává i pocit toho, že nejsem sám, kterej to takhle vidí, působí na mě vlastně i pozitivně, mám rád chladně lazené tóny barev ale celkově je toho víc a týká se to i vkusu .
<reagovat 
 Absolute (Občasný) - 27.1.2005 > HunteR> docela hustý si tohle přečíst, hlavně poslední reakce žabce byla bez toho aniž bych si tohle přečetl, v tomhle sme si podobný jako vejce vejci... to ve mě vyvolává dobrej pocit neosamocení...
<reagovat 
 zabicka (Občasný) - 27.1.2005 > HunteR> :o)) je hezke, ze si mi odpovedel tak dalekosahle a dlouze, obsirne :o) Jen par malickosti : napsala jsem, ze obraz je dekorace, ne ze je dekorativni coz je trosicku rozdil. Tez sem napsala, ze obrazy valek pochopitelne vznikaly z vnitrni potreby umelce a jsou to obrazy bezpochybne svym zpusobem krasne (i to jsem napsala jiz drive). Nevim jiz, ktery umelec to rekl, kazdopadne rikal: Cezannovi stacili k vyjadreni jablka, ale jak maji stacit nam, kdyz jsme zazili valku? A na vlastni oci jsme videli jeji hruzy? (trosku se budu opakovat, doufam, ze nevadi) S tim souhlasim. Na druhou stranu pravda je takova, ze lide jsou tvorove veseli a druzni a chteji a potrebuji se obklopovat krasnymi vecmi, mezi ty patri pochopitelne i vytvarne umeni. Ne pro nic za nic se mu rika umeni krasne. Umeni slouzi i kde sdeleni myslenky samozrejme, ale je veci umelce aby udelal i nejhorsi scenu alespon "koukatelnou". Domu, do kancelare si asi spise vybereme vec, ktera je nam mila, ktera v nas vzbuzuje pozitivni emoce. Proste neco co nas povznasi a dela nase okoli hezci. Nebudu ted polemizovat nad srazeni umeni do kyce... navic hranice co je jeste kyc a co jiz ne je pro kazdeho jinde. Jestli ti prijde, ze sem nekde prikazala, aby vsichni malovali pozitivni veci tak to se hluboce omlouvam. Buh samozrejme nejsem, ale mam pocit, ze jsem jen vyjadrovala svuj nazor a pravdepodobne moje vyjadrovaci schopnosti jsou velmi spatne a omezene. Snad se to jeste naucim :o)
Preji pekny den nenaruseny nejakou nemilou nebo hruznou udalosti:o)
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 27.1.2005 > zabicka> Nemusíš na mě používat ironii, nijak jsem ti svůj názor nenutil, šlo mi jen o to nějak vyjádřit, jak jsou naše pohledy odlišné... sám za sebe můžu říct, že mám několik favoritů (obrazů) které bych si hrozně rád koupil a ani jeden z nich není pozitivní, milý a podobně... vůbec nepotřebuji, aby na mě působily pozitivní emoce, naopak, daleko víc získávám z obrazů, které jsou někde jinde... temné obrazy Beksinskeho, Barlowa a nebo Gigera.. ani jeden by se zřejmě nehodil do míst, o kterých mluvíš... už teď mám po stěnách svého pokoje zarámované reprodukce od Gigera a ani jeden není optimistický... místo toho přínášejí magično, tajemství, temnotu... což je pro mě daleko zajímavější... Jsem tedy pro tento svůj názor zvrhlý? Zvrácený, když nemám na zdi Cezanovo zátiší s jablky? Shodnu se s tebou na tom, že každý vnímá umění jinak a každý má tu hranici, co je umění a co ne někdě jinde... a u toho zůstanu.
<reagovat 
 zabicka (Občasný) - 27.1.2005 > HunteR> :o) pravda - Cezanne byl jen priklad... ja ho moc nemusim:o)) Mno aspon nejsi tak utocny jako prve.... jak maly dotaz dokaze vyprovokovat - neni to smesne? Zda se, ze si se takhle musel obhajovat poprve... Jen takovy maly zvraceny napad - uz mas v pokoji povesene ukrizovani?? To je tez docela dobry masakr, v podstane neni moc milych obrazu cirkevnich, ale jak uklidnujicim dojmem pusobi - neni to zvlastni? A neni to o tom? .......
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 28.1.2005 > zabicka> Já už fakt nevím... Prostě to ber tak, že se na umění díváme úplně jinak, ale na rovinu ti řeknu, že tvůj názor mě zpočátku urazil a později spíš unavuje... Je to pořád dokola, možná proto, že nejsi vůbec jediná, kdo takhle o umění přemýšlí a mě to hrozně vysiluje pořád na to nějak reagovat. Útočný jsem nebyl, jen z toho tvého příspěvku vyzařovala taková omezenost, že jsem nemohl reagovat jinak. Nejde o provokaci tvým dotazem, v podstatě by mě nemusely názory ostatních vůbec zajímat, ale ty jsi se slušně zeptala a já jsem ti chtěl odpovědět tak, aby ses dozvěděla to co jsi chtěla... nebyla to provokace, ani útočení, byla to normální diskuse a já jsem svojí rozsáhlou argumentací známý, takže to není ani směšné. Naopak, podobně jako Absolute si myslím, že dnes je potřeba o takových věcech mluvit, směšné je naopak to brát takové názory na lehkou váhu. Co se týká církevních obrazů, tajímavé je to, že je nedokážu vnímat nikde jinde, než v kostele, v kapli, na hradech a zámcích atd. Jen tam na mě můžou působit absolutně. Jinak mi připadají jakoby vytržené z kontextu, neúplné, nevyznám se v nich, působí zmatečně... možná proto bych si žádný do pokoje nedal, protože by mi neustále rozostřoval soustředění... ale na druhou stranu je pravda, že jeden z mých neoblíbenějších obrazů obsahje křesťanskou symboliku, ale velmi nezřetelnou, skoro neviditelnou...
<reagovat 
 zabicka (Občasný) - 28.1.2005 > HunteR> ok - nechme to byt. Zrejme ani jeden tomu druhemu nevysvetlime co sme chteli rict a kazdy mluvime trosku o necem jinem. Nechtela sem te urazit - byl to jen dotaz na pohled na umeni obecne. Ale zrejme sem se ptala spatne.
<reagovat 
 JanK (Občasný) - 28.1.2005 > zabicka> Ty nemůžeš ani nikoho urazit, ale celkem se dostáváš na tenký led........pozor, občas rupne zabko.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 
(1) 2 3
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter