Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Svět, aneb pohled okem zronece z hvězd z kolekce Světy
Autor: aq. BoBB (Občasný) - publikováno 23.10.2002 (14:48:40)
další>

 SVĚT, aneb pohled okem zrozence z hvězd …

  

 

     Svět… to je koule, co se točí. Bydlí na ní lidé. Černí, bílí, žlutí a jiní… Je to modrá planeta, která se točí a ani neví proč. To MY lidé jsme si ji pojmenovali Země. Pro mě je to ale svět! Lidé si po něm běhají. Někde nazí, někde oblečení. A všechno je hra! Hra na člověka se zeměkoulí. Určitá podobnost s fotbalem, ale balón si hraje s námi . Velký míč, promnělivého charakteru s počasím. Tu bouřka, tam sníh, tady poušť. Každý má na světě člověka, nebo hračku, kterou má rád… vždyť je to vlastně jedno . I s člověkem se dá pohrát. Koulíš si s kuželkou a snažíš strefit koule. Někdo si tak hraje! Proč ne…

      Svět je oceán lidí na pevnině obklopené mnou. Neznáme se, ale občas se mineme v tramvaji. Pozdravíme se krátkou myšlenkou a pustím slečnu sednout. Ten starý muž se nedivý.

      Svět je metro s city. Lidé se jim vozí a tiše se míjí. Je to o lásce a závisti… máš-li jedno, nemáš druhé. Proto hledáme kompromis. Mlčení?!

       Svět je pingpongový míček. Každý si s ním pinká zleva i zprava přes zelenou bariéru... oceán?!  Jsou to zdi… jak umělé, přírodní, tak i lidské. Bouráme je a při jednom stavíme další. Tu z cihel, tam z kamene, někde ze slov… Slova jsou nejhorší. Jich je nejvíce a nejvíce klamou. Zastrčí člověka na léta za mříž z nejpevnějších… mříž z předsudků pomluv…

        Svět je prý morální, ale já bych řek, že jo. Bavíme se o sexu a přitom se rdíme . Drogy jsou tabu!? „Chlapče ,chceš bombón ?!“ Bavíme se o holce, bavím se s holkou ,spím? Spím …

        Logiku nepotřebuješ a instinkt je pryč! Zbytek je ve světě! Třeba si koupit kompas a zkusit se ztratit. Tam najdeš svět. Bavíš se pro sebe, usmíváš se na jiné … protože je krásný den. Svět je jako škola a nebo mozek. Myšlenky se hemží a někdy ani pravý mluvčí neví, co chce říct. Škola je fajn místo, znáš tam lidi a sníš si tam svačinu… frukem to zapiješ.

       Malé lži si promíjíme a velké nejsou. Na světě máme každý velkou roli. Jsme ale jenom malí herci, tak kolem 175cm… Navlékáme korálky a jsme princové a princezny. Zabíjíme draky a zachraňujeme princezny. Později draky nebudeme potřebovat… později “to máme“ i s večeří…

        Otvíráme slabikář a učíme se o jaderné fyzice a zeměkoulizace globusu. Globus je vlastně země v širokém vesmíru, ohraničeném zdmi pokoje. Píchám si do něj špendlíky a hledám si místo, kde budu mít hlad… a snad budu sám…Opíjíme se rohlíky. Realita je jiná a svět se točí! A já vím proč!! Mám to napsáno ve slabikáři.

       Když jsem byl malý, chtěl jsem být námořníkem a poznat svět. Prošmejdit oceán a bořit předsudky. Předsudky zbořit nelze?! Protože lidé jsou hloupí a nejsou sami… a my to víme!?         



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 23.10.2002 > velmi dobré.Líbí ¨se mi to.
Body: 5
<reagovat 
eolus (Občasný) - 23.10.2002 > Svět je obrovskej a má milion barev, leč myslím si, že ústřední myšlenka, že všechno je hra, mi připadá nadnesená, povinosti atd. totiž nejsou hra. Takže bych to držel pokud možno víc při zemi, jinak dobrý.

<reagovat 
centaur (Občasný) - 23.10.2002 > "Malé lži si promíjíme a velké nejsou. " S tím bych asi nesouhlasil, ale po stylistické stránce je to velmi dobré, líbí se mi to. Začátek je poněkud horší, ale pak se to rozjede :-) A souhlasím s tou hrou. Pěkné čtení, díky.
Body: 5
<reagovat 
Aquarius (Občasný) - 23.10.2002 >

Promiň, ale zase mi ten první odstavec přijde kapku delší.. to je ovšem jen menší vada na kráse : ) Jedničku dávám za větu: "Svět je oceán lidí na pevnině obklopené mnou." ..protože musim

 

PS: "Svět je prý morální, ale já bych řek, že jo." neni tady něco špatně?


Body: 5
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 24.10.2002 > Aquarius> Dobře, tak abych vysvětlil, co jsem měl na mysli: "Svět je prý morální, ale já bych řek, že jo" ..no místo toho "ale" bych dal asi spíš "a" nebo vůbec nic. Pokud dáš "ale", je to námitka, jenže ty souhlasíš.. Víš už, co myslim?
<reagovat 
Hanele (Občasný) - 24.10.2002 >

Povinnosti jsou soucasti hry ...Nepripada mi to nadnesene...


Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3 4 5 6 7
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter