Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Samotáři, aneb pohled okem zrozence z hvězd z kolekce Světy
Autor: aq. BoBB (Občasný) - publikováno 31.10.2002 (13:33:51)
další>

Samotáři, aneb pohled okem zrozence z hvězd…

        

Proč se lidi scházej? Aby se mohli rozcházet. Anebo aby si našli někoho jiného? Anebo sebe samotné? Nejdříve se dají dohromady. Z ničeho nic se chytnou za ruku a jdou. Kráčí po lese, po chodníku, prostě jen tak chodí. Baví se o nesmyslech a koukají každý na opačnou stranu. Pak se obejmou. Z ničeho nic. A zase jdou dál. Ukazují si různé přírodní úkazy a vedou nekonstruktivní dialog. Dialog o hlouposti lidiček, drbnách hrajících si na prima kamarádky, o životě… Prostě jen tak jdou a drží se za ruku a hladí se bříšky palců. Pak se zastaví zadívají hluboko do očí a on ji políbí… Svět točí a právě tihle dva jsou středem jeho osy… Je to zvláštní, takhle krátká chvilka… stojí opřeni jeden o druhého, koukají na sebe a koušou se do sebe… Svět se dá najednou zavřít do maličké krabičky… třeba od sirek. A vytáhnout, když je nejhůře…

         Vzájemné sympatie. Možná se máme i rádi. Však neustále podvědomě hledáme něco dokonalejšího, než to co máme. A to platí i mezi dvěma tak blízkými lidmi co spolu chodí do kina, po městě, po lese. Co spolu večeří hamburger a svět mají v oné krabičce od sirek. Drží se, hladí, líbají… O čem ale přemýšlí, když si zrovna hrají na dospělé? Mám ji rád,  mám ho ráda? Co je to vlastně to mít rád? Milovat? Jak poznám, že ji mám rád, jak poznám, že ho mám ráda? Pokládají si tyhle naoko zbytečné, leč důležité otázky. A přitom se drží za ruku, jako by se nesněžilo… Samotáři uzavřeni ve svých obalech tvořených mozkem a srdcem. Páteční schůzky na tajných místech. Krátké chvilky, dlouhé vzpomínky…

         Minuty, hodiny, dny, týdny utíkají. Stávají se z nich měsíce. Všechno je však uzavřeno v malé krabičce od sirek, jenž leží na dně batohu. Stačí jen nahlédnout. Z lásky se stává rituál, z citu nutnost. Jsme oběti věčných stereotypů, kterým občas podléháme. Pořád se držíme za ruce, hladíme bříšky palců a koušeme do hlavy. Možná už ne tak často. Ale přece. Pořád nám probíhají v hlavě otázky. Miluji ji, miluji ho? Je to ta pravá, je to ten pravý?! A co když ne…Co když někdo na mě čeká jinde? Lepší…  pak se pustí a řeknou si ahoj…

        Ahoj a pohled, který značí všechno. Do háje jdou minuty, hodiny, vteřiny, čas… Ten prostě není. A on odchází a chce se mu brečet. Nemůže, velcí kluci přeci nepláčou… Ona, sedí na posteli točí si vlasy kolem palce a její do breku. Nemůže, nestojí mi za to… Oba se snaží najít onu krabičku. Krabičku od sirek, uloženou hluboko v kapsách. Najdou ji, zadívaj se do ní a utřou slzu. Oba. Pak že kluci a holky nebrečí. Každý z nich vidí v ní něco jiného. Kýčově nádherné západy sluncí, pokypanou bradu od zmrzliny… Malichernosti, ale krásné malichernosti…

        Tak proč se teda lidi rozcházej?! Možná, aby se snad mohli jednou scházet…

 



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 31.10.2002 > Výborné.Takhle to v životě chodí.
Body: 5
<reagovat 
Hanele (Občasný) - 1.11.2002 > Hmmm...A jak to poznam ja?!...Vidis...Otazky na ,ktere narazim dnes a denne a ty me stejne budes presvedcovat o opaku...
Body: 5
<reagovat 
Aquarius (Občasný) - 31.10.2002 >

Tak ta pointa je čekaně nečekaná! Jo, celkem dobrá úvaha.. i když věřim v okamžik, kdy se tohle scházet x nescházet zbortí samo do sebe a zůstane jen potřeba být tím druhým a druhý námi. Taková symbióza duší, které se navzájem potřebují.. No, ale pouta nejsou nikdy dobrá a člověk se jich rád zbavuje, takže zas jen sen  Obsah volá po jedničce, jenže zpracování.. klišé jako "koušeme do hlavy" nebo 7x mám ve druhém odstavci a výraz typu "jako by se nesněžilo" to posouvají ke dvojce. Možná puntičkářský hodnocení, ale víš, že to myslim v dobrym.. 

Nebo mě rozhodilo to good fuck?

No nic, co se týče dotazů.. jsem tu


Body: 3
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 1.11.2002 > Aquarius> 

A nebylo to spise ...Good luck ?

Tak zbavovat se pout ?Juj!...Tobe pripadne jako klise :Kouseme se do hlavy?...Me to prijde jako zabavne spojeni :)


<reagovat 
 aq. BoBB (Občasný) - 2.11.2002 > Aquarius> Cau, to ze se ti nelibi moje slovni spojeni :( Vis jak, treba priste.
S tim good fuck, ehm... luck... Je to takova mala slovni hricke, If you wanna have fuck, sometimes you need to have a luck. :) A obracene... Nad tim se nezamyslej. Enjoyy...
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 2.11.2002 > Hanele> A nezpívala to podobně už Lucka Bílá na Petříně? : )
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 4.11.2002 > Aquarius> Hele,ale vona psala vohlodavame si hlavy !!! :)))
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 4.11.2002 > Hanele> Ne, zpívala "..ochutnávají si hlavy.." : )
<reagovat 
Čtenář - 5.12.2002 > s tim co zpivala Lucina Bila mel pravdu Aqarius..me se ta uvaha libi..snad proto, ze tohle tema se nikdy nemine ucinkem..zvalst u nas-prostych lidi..
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 (5) 6 7
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter